Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.11.2009, 20:19   #1
zombi


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,151
Motocykl: exc 250 2T :)
zombi jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Wojak Zobacz post
\ Poprzednia opona zuzyla sie minimalnie bardziej z lewej strony, ta rownomiernie a moto mi minimalnie znosi w prawo - chociaz mysle ze to akurat kwestia lekko tracej prawej tarczy <?
Raczej wątpię, że powodem jest obcieranie tarczy z prawej strony (to jest jedna oś i liczy się punkt styku z podłożem). Większe użycie opony z jednej strony tylko potwierdza ten fakt - na prostej jedziesz w lekkim skręcie w lewo (pewnie lewa rękawiczka od środka jest bardziej zniszczona i może ręka lewa szybciej się męczy) - Znajdź dobrego mechanika
zombi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.11.2009, 20:40   #2
Wojak
Banned


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 142
Motocykl: RD04
Wojak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 23 godz 27 min 52 s
Domyślnie

Z tym ze liczy sie os w przednym kole przy hamowaniu akurat zgodzic sie nie moge... wysypal mi sie kiedys przedny hamulec i musialem dojechac awaryjnie na jednym... podczas hamowania znosilo mnie na lewa strone - ta gdzie byl sprawny hamulec Znajomy w szlifierce mial podobny przypadek i tak samo mu znosilo... Afryczka niestety stoi juz w garazu i jest przygotowana do zimowania i rozebrana do malowania... takze do warsztatu w ktorym by sprawdzili geometrie ramy nie mam jak jechac Znajomy mowil mi kiedys o sprawdzaniu zbierznosci kol za pomoca prosciutkich listewek i sznurka ale niezbyt pamietam o co mu chodzilo Ehh zdejme kolo i oblukam wahacz a przed sezonem itak na geometrie
Wojak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.11.2009, 21:35   #3
dery
 
dery's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 605
Motocykl: KTM
Galeria: Zdjęcia
dery jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 23 godz 7 s
Domyślnie

nie no stary, przeciez to nie ma znaczenia czy masz krzywa tarcze czy nie.
kolo kreci sie na osi, i mu to wisi czy hamuje tarcza z prawej czy z lewej.

wiele motocykli ma tylko jedna tarcze - wszystkie znosi przy hamowaniu

a jak zdejmiesz kolo i popatrzysz na wahacz to on jest tez 'z boku'?
__________________
fear is not an option.

www.facebook.com/Lataj.z.Derym


606 128 87cztery
dery jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.11.2009, 21:53   #4
Wojak
Banned


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 142
Motocykl: RD04
Wojak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 23 godz 27 min 52 s
Domyślnie

No wlasnie do tej pory przy sciaganiu kola nie zwracalem na to uwagi Nie wiem jak to dziala w kazdym razie mnie znosilo Ogolnie po puszczeniu kierownicy moto naprawde b lekko idzie w prawo i w normalnej jezdzie tego niemal nie czuc ale np pare razy pozwolilem sobie wstawic afryczke na kolo i wtedy to juz znosilo mnie ze hej... dodam ze nie mialem nigdy wiekszej gleby Pare razy mi tylko padla na postoju
Wojak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.11.2009, 03:14   #5
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał dery Zobacz post
nie no stary, przeciez to nie ma znaczenia czy masz krzywa tarcze czy nie.
kolo kreci sie na osi, i mu to wisi czy hamuje tarcza z prawej czy z lewej.

wiele motocykli ma tylko jedna tarcze - wszystkie znosi przy hamowaniu

a jak zdejmiesz kolo i popatrzysz na wahacz to on jest tez 'z boku'?
No niestety tak jest, że przy jednej tarczy powstaje moment skrętny na lagach. Jak mocno to czuć to już zależy od odporności zawieszenia. Niemniej lekko trąca tarcza nie powinna ściągać motocykla.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.11.2009, 07:19   #6
puntek
 
puntek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,012
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
puntek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 21 godz 56 min 54 s
Domyślnie

mnie się widzi jakieś krzywizny na ramce od błotnika dokręcanej do głównej ramy ...może od przewrotek ? ta część dokręcana może korodować bardziej niż rama bo jest narażona na większe błotko.

Jak rozbierzesz motonga w pewnym momencie bez błotników jest takie wrażenie jak byłoby coś krzywe - a nie jest, rama też nie jest idealnie prosta, ona jest lekko asymetryczna.

a ściąganie ?
minimalne może być na zawieszeniu z przodu, może łożysko główki ramy ? może nierówne ciśnienie w lagach ?
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa
puntek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Koło do KTM-a puszek Inne - dyskusja ogólna 42 14.03.2012 19:01


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.