![]() |
|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Olsztyn (Wa-Ma)
Posty: 278
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: mój 3,5
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 13 godz 36 min 47 s
|
![]()
Tak, ale nie wszystkie
![]() To na początek taki (z pamięci, więc +/- ) cytat z Forum Gutkowego: "Jak taki Luigi przyśnie na taśmie, to czegoś do motocykla nie zamontuje. Pytanie, czego nie zamontował do Twojego ?..." - to coś daje do myślenia... ![]() Odpowiedź kolegi z innego forum na ogólne pytanie o Gutki: "Od lat konstrukcja niewiele się zmieniła, przypadek? Nie sądzę 😉 uważam że to jeden z niewielu producentów który nie dał się stłamsić księgowym, ogólnie prosta konstrukcja i to jest wielką zaletą natomiast jak to Włosi trzeba zwrócić uwagę na układ elektryczny i dbać co do mechanicznej strony nie spotkałem się z opinią że jest kicha jednostki nie wysilone więc i żywotne czy biorą olej biorą ja każdy z tym że nie są to ilości powalające zdrowy silnik łyknie znikome ilości ale jak będziesz katował to i do litra na 10 tyś. " Info od Mechanika: Silnik w miarę trwały, oleju troszkę bierze, ale bez tragedii (pewnie dużo zależy od stanu - moje). Skrzynia - w miarę OK, ale trzeba uważać, bo jest sporo dźwigienek w ukł. zmiany biegów, a te lubią dostawać luzów, co powoduje niepełne załączenie biegu i czasem nawet niemożność zmiany w czasie jazdy - trzeba się zatrzymać i (może zgasić ? - moje) zbić do luzu. Podobno można się nauczyć (zawsze dociągać do końca). Podobno niezbyt dobre / trwałe są czujniki otw. przep (TPS), a to cholerstwo - podobno do tysiaka może kosztować. Nietypowy alternator i regulator w zw. z tym. Jedno- (dwu-) fazowy ( w sensie jedno uzwojenie i dwa kable). Ciężko o zamiennik, podobno ktoś przezwaja na 3-fazowe i wtedy łatwiej dobrać zamiennik (przy jednym uzwojeniu są za duże prądy i taki normalny 3-faz po prostu nie wyrabia - moje). Ogólnie stosunkowo niskie nap. ładowania - 13,8 - 14,0 V. Dziwna instalacja obw. ładowania - jest sobie taki bezpiecznik, który może się spalić, nie powodując innych objawów, jak tylko... brak ładowania. Jak aku padnie, to się jest w czarnej... W starszych modelach brak możliwości odpalenia silnika na stopce bocznej (lub gaśnie), bez względu na luz / sprzęgło. Sprzęgło - wymiana, jak w ciągniku (taka konstrukcja moto), podobno najlepiej po(d)wiesić motocykl, bo dużo trzeba zdemontować, a tak jest najłatwiej. W używkach trzeba skontrolować stan dźwigienki wysprzęglika na wejściu do obudowy - lub się "wyluzować", co powoduje niepełne wysprzęglanie, problemy z biegami itd. Przy oględzinach ma być luz na klamce. "Pokaż Wałek" - aktualne. Często (~20 kkm) trzeba smarować, a dostęp ciężki (rozebrać trochę trzeba) - ludziki tego nie robią i albo korozja, albo zużycie. Użytkowo - zmiany biegów trza się trochę nauczyć, podobno mały promień skrętu (utrudnia manewrowanie). Wał wzdłuż powoduje bujanie na boki przy dodawaniu gazu. Trzeba się przyzwyczaić / nauczyć. (Nie wiem, czy we wszystkich tak samo, bo te nowsze mają jakąś przekładnię wstępną, która powinna zmieniać kierunek obrotów na wejściu do skrzyni i to zjawisko trochę ograniczać - moje). Od Użytkownika (Stelvio): (tu się poddałem z rozszyfrowywaniem swoich zapisków...) Dość szybkie przełożenie 1-ki, sporo wolnych manewrów na półsprzęgle. Problemy z tym, co zalać do dyfra. Olej, ale jaki (sam trafiłem na różne zalecenia w serwisówkach), co dodać, a czego nie wolno, bo coś tam się może uszkodzić. Grzeje w kolana. Więcej grzechów nie pamiętam... Osobiście trochę mi zapał ostygł, nie mam takich warunków serwisowych, motocykle raczej wymagające. Dodatkowo cena jakichś nowszych, fajniejszych - to już można coś innego i fajniejszego kupić. Eeeechhh... EDYTA: Wtrysk - niektóre mają dwa zespoły przepustnic, niektóre (jak V7 II) - jedną przepustnicę koło filtra. Podobno synchronizacja tych pierwszych jest upierdliwa... (taka konstrukcja)
__________________
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej... RUSSIAN GO HOME ! ! Ostatnio edytowane przez magneto : 25.10.2023 o 17:04 Powód: Skleroza... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Magneto to o V8 co wstawiłeś jestem pod wrażeniem.
![]() ![]()
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Olsztyn (Wa-Ma)
Posty: 278
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: mój 3,5
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 13 godz 36 min 47 s
|
![]() Cytat:
Ale jak za gówniarza dorwałem się do kalendarzyka motoryzacyjnego z 1958 r. gdzie ten model był opisany - to do dzisiaj go pamiętam. No coś w tym jest... Albo taką starą Nevadę, na gaźnikach, bo to początek drogi do Guzzi... ![]() EDYTA: Trafiłem na tak filmik ze składania staarego silnika MG - jeszcze z klasycznym rozdzielaczowym aparatem zapłonowym. Tam był jakiś "ślepy zaułek" z filtrem oleju... Zobaczcie od ok.6:30 - 7:15. Ok. 5:07 jest jakaś taka nowa "przyczłapka" - pewnie konwersja na "nowy" typ filtra. Ale "mój" Mechanik potwierdza, że w tych starych tak było ![]() Teraz jest "dziura" z deklem, pod którym wymienia się wkład filtra. Ściągać michę co (wówczas) 5 kkm ? Kto to wymyślił ![]() ![]() ![]()
__________________
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej... RUSSIAN GO HOME ! ! Ostatnio edytowane przez magneto : 25.10.2023 o 19:05 Powód: Filmik znalazłem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Dlaczego Mitasy E07 są takie "mniej" popularne ? | paku | Hamulce, kola, opony | 29 | 07.03.2010 00:06 |