![]() |
|
Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki Montaż i demontaż elementów jak: panele boczne, czacha, owiewki, szyby, kanapy, deflektory, lusterka, osłony goleni, błotniki, naklejki, zegary i linki– tylko oryginalne rozwiązania! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Ja do swojej zrobiłem sobie sam , nie zwykły kawałek płaskiej pleksi tylko wyprofilowałem najpierw do kształtu szyby a potem odgiąłem do góry takie 3D.
Podnosi prędkość podróżno/komfortową , o ile tak można powiedzieć, o jakieś 20-30km/h . Tylko w przypadku trójki trzeba by dodać wsporniki do czachy bo opór powietrza nieco ją przygina od 130. w innych modelach Afryk czacha jest sztywniejsza. Zanim się zabrałem zrobiłem trochę prób aerodynamicznych opływu powietrza po czaszce i szybie. Niektórzy czepiają takie sznureczki na żaglach by obserwować spływ wiatru , zrobiłem podobnie oraz sprawdziłem oderwanie strug powyżej i za krawędzią górną. Warto zwrócić uwagę że to nie powietrze czyli jego prędkość która nas opływa tworzy hałas. Wystarczy stanąć na podnóżkach , wysunąć kask powyżej szyby i nastaje cisza, (podobnie jak się pochylimy i schowamy za szybę) jest ciśnienie na twarzy ale jest cicho. Wytłumaczeniem są zawirowania spowodowane brzydkim oderwaniem strug powietrza od górnej krawędzi szyby. To znowu przytoczę żagle , ech świat by bez nich nie istniał , tam jest ważne by powietrze oderwało się od liku tylnego znaczy tylnej krawędzi w sposób perfekcyjny czyli bez żadnych zawirowań. Tyle że tam sobie regulujemy a w motocyklu tylko rozpychamy sztywnym plastikiem stąd hałas. Także wszystko się sprowadza do tego jak bardzo nerwowo i chaotycznie odrywa się struga powietrza od górnej krawędzi szyby bo to słyszymy. Po to stworzono tunele aerodynamiczne w naszym przypadku nikt tego nie badał a i producenci deflektorów również. Zrobienie deflektora 3D odpowiednio powyginanego to więcej roboty niż z płaskim ale warto się pobawić......dla większej ciszy.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 10.10.2023 o 05:43 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 727
Motocykl: nie mam już Afryki
![]() Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
|
![]()
Ja mam 190cm
W mojej RD04 (jak jeszcze była moja) miałem taką samą szybę MRA i był ten sam problem. Zakupiłem szybę orginał oraz dodałem deflektor od PrzemkaADV nie pamiętam modelu. Taki wąski ale wysoki. I to rozwiązało problem. A czwórką wyglądała znacznie lepiej niz z tym żaglem MRA. W wątku poniżej masz na pierwszych fotkach porównanie MRA vs druga opcja. https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=44134
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Szyba RD07 opinie | andrzej 76 | Wszystko dla Afryki | 9 | 03.08.2020 18:56 |
szyba MRA RD07 | US7IGN | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 2 | 12.12.2013 15:29 |
szyba turystyczna vs. deflektor | Stachu | Wszystko dla Afryki | 35 | 23.04.2009 00:03 |