Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki

Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki Montaż i demontaż elementów jak: panele boczne, czacha, owiewki, szyby, kanapy, deflektory, lusterka, osłony goleni, błotniki, naklejki, zegary i linki– tylko oryginalne rozwiązania!

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.10.2023, 06:21   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Ja do swojej zrobiłem sobie sam , nie zwykły kawałek płaskiej pleksi tylko wyprofilowałem najpierw do kształtu szyby a potem odgiąłem do góry takie 3D.
Podnosi prędkość podróżno/komfortową , o ile tak można powiedzieć, o jakieś 20-30km/h .
Tylko w przypadku trójki trzeba by dodać wsporniki do czachy bo opór powietrza nieco ją przygina od 130. w innych modelach Afryk czacha jest sztywniejsza.
Zanim się zabrałem zrobiłem trochę prób aerodynamicznych opływu powietrza po czaszce i szybie. Niektórzy czepiają takie sznureczki na żaglach by obserwować spływ wiatru , zrobiłem podobnie oraz sprawdziłem oderwanie strug powyżej i za krawędzią górną.
Warto zwrócić uwagę że to nie powietrze czyli jego prędkość która nas opływa tworzy hałas. Wystarczy stanąć na podnóżkach , wysunąć kask powyżej szyby i nastaje cisza, (podobnie jak się pochylimy i schowamy za szybę) jest ciśnienie na twarzy ale jest cicho.
Wytłumaczeniem są zawirowania spowodowane brzydkim oderwaniem strug powietrza od górnej krawędzi szyby.
To znowu przytoczę żagle , ech świat by bez nich nie istniał , tam jest ważne by powietrze oderwało się od liku tylnego znaczy tylnej krawędzi w sposób perfekcyjny czyli bez żadnych zawirowań.
Tyle że tam sobie regulujemy a w motocyklu tylko rozpychamy sztywnym plastikiem stąd hałas.
Także wszystko się sprowadza do tego jak bardzo nerwowo i chaotycznie odrywa się struga powietrza od górnej krawędzi szyby bo to słyszymy.
Po to stworzono tunele aerodynamiczne w naszym przypadku nikt tego nie badał a i producenci deflektorów również.
Zrobienie deflektora 3D odpowiednio powyginanego to więcej roboty niż z płaskim ale warto się pobawić......dla większej ciszy.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 10.10.2023 o 05:43
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.10.2023, 08:58   #2
Mieciek


Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Kalwaria Zeb.
Posty: 727
Motocykl: nie mam już Afryki
Mieciek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 5 dni 16 godz 6 min 0
Domyślnie

Ja mam 190cm
W mojej RD04 (jak jeszcze była moja) miałem taką samą szybę MRA i był ten sam problem.
Zakupiłem szybę orginał oraz dodałem deflektor od PrzemkaADV nie pamiętam modelu. Taki wąski ale wysoki. I to rozwiązało problem. A czwórką wyglądała znacznie lepiej niz z tym żaglem MRA.
W wątku poniżej masz na pierwszych fotkach porównanie MRA vs druga opcja.
https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=44134
__________________
Ex moto: RD04, WFM 1972, WSK 1967, WSK 1982, MZ ETZ 1991
Mieciek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Szyba RD07 opinie andrzej 76 Wszystko dla Afryki 9 03.08.2020 18:56
szyba MRA RD07 US7IGN Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 2 12.12.2013 15:29
szyba turystyczna vs. deflektor Stachu Wszystko dla Afryki 35 23.04.2009 00:03


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.