Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.08.2023, 19:08   #1
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,590
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 5 dni 9 godz 41 min 18 s
Domyślnie

cyka w rytm iskry tak jak pisalem powyzej. taki durny pomysl hondy. w innych modelach pompa rusza po kluczyku. tu HGW na co zrobili takie dziwadlo.
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2023, 19:24   #2
$zwagier
 
$zwagier's Avatar


Zarejestrowany: May 2023
Miasto: Ostrołęka
Posty: 188
Motocykl: RD07
Przebieg: Tak
$zwagier jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 7 godz 23 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szynszyll Zobacz post
cyka w rytm iskry tak jak pisalem powyzej. taki durny pomysl hondy. w innych modelach pompa rusza po kluczyku. tu HGW na co zrobili takie dziwadlo.
Jeździć obserwować 😎
Cały ten post może lepiej byłoby przenieść do elektryki 😅
__________________
"Marzenia dziecka mają skrzydła, a marzenia mężczyzny mają koła"
$zwagier jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2023, 19:26   #3
Mallory
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,524
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 3 godz 8 min 7 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Reizess Zobacz post
Jeździć obserwować 😎
Cały ten post może lepiej byłoby przenieść do elektryki 😅
Racja - przeniosłem.
__________________
<br>
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.08.2023, 05:41   #4
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,929
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 19 godz 42 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szynszyll Zobacz post
cyka w rytm iskry tak jak pisalem powyzej. taki durny pomysl hondy. w innych modelach pompa rusza po kluczyku. tu HGW na co zrobili takie dziwadlo.
Jeśli po kluczyku to nawet po przewrotce pompa będzie nadal pompować , weźmy np jakąś kolizję , paliwo płynie a zdenerwowany właściciel zapala fajkę
Co do Afryki , przewidzieli z racji jej charakteru że może ktoś czasem ją położyć, silnik gaśnie to i paliwo przestaje zalewać silnik.
Myślę że to dobre rozwiązanie.
Przy wtryskach gdzie potrzebne ciśnienie na listwie po kluczyku musi być ale przy gaźniku może być i z zapłonu.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.08.2023, 06:55   #5
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,590
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 5 dni 9 godz 41 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Jeśli po kluczyku to nawet po przewrotce pompa będzie nadal pompować , weźmy np jakąś kolizję , paliwo płynie a zdenerwowany właściciel zapala fajkę
Co do Afryki , przewidzieli z racji jej charakteru że może ktoś czasem ją położyć, silnik gaśnie to i paliwo przestaje zalewać silnik.
Myślę że to dobre rozwiązanie.
Przy wtryskach gdzie potrzebne ciśnienie na listwie po kluczyku musi być ale przy gaźniku może być i z zapłonu.
spotkalem wiele japoni z pompa po kluczyku. w mojej XLV750R np. bylo to tak rozwiazane. ratuje dupe przy slabym akumulatorze i pustych komorach, bo czasem aku ma sile tylko na ten jeden dwa obroty. w XLV przekrecales kluczyk, robilo prrrrr... dobijalo paliwa i palila od 1/2 obrotu walu miala tez inna ciekawa funkcje spotykana w starych japoniach: polozenie przelacznika 'krec walem ale bez iskry', zeby np w zimne dni rozprowadzic olej. pomijajac fakt, ze uklad zaplonowy byl tak zrobiony, ze do odpalenia nie potrzebne bylo aku jak w starych xt600z modul byl w pelni zasilany z osobnej cewki i jak aku zdechlo to zawsze na 100% paliles na pych bo modul zasilala jedna cewka nie aku a impuls dawala druga. mocno przemyslane moto bylo. no i przepiekne...
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.08.2023, 17:37   #6
$zwagier
 
$zwagier's Avatar


Zarejestrowany: May 2023
Miasto: Ostrołęka
Posty: 188
Motocykl: RD07
Przebieg: Tak
$zwagier jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 7 godz 23 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Jeśli po kluczyku to nawet po przewrotce pompa będzie nadal pompować , weźmy np jakąś kolizję , paliwo płynie a zdenerwowany właściciel zapala fajkę
Co do Afryki , przewidzieli z racji jej charakteru że może ktoś czasem ją położyć, silnik gaśnie to i paliwo przestaje zalewać silnik.
Myślę że to dobre rozwiązanie.
Przy wtryskach gdzie potrzebne ciśnienie na listwie po kluczyku musi być ale przy gaźniku może być i z zapłonu.
A czemu nie skusili się zrobić kranika na podciśnienie? W jajku miałem, spoko rozwiązanie. Kumpel w teresie 750 też ma jakby "pompkę" na podciśnienie bo dwa kraniki. Pompka elektryczna też przemyślana czy takie widzi mi się?
__________________
"Marzenia dziecka mają skrzydła, a marzenia mężczyzny mają koła"
$zwagier jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.08.2023, 07:08   #7
$zwagier
 
$zwagier's Avatar


Zarejestrowany: May 2023
Miasto: Ostrołęka
Posty: 188
Motocykl: RD07
Przebieg: Tak
$zwagier jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 7 godz 23 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szynszyll Zobacz post
cyka w rytm iskry tak jak pisalem powyzej. taki durny pomysl hondy. w innych modelach pompa rusza po kluczyku. tu HGW na co zrobili takie dziwadlo.
Hmm, ostatnio w upały zauważyłem, że po zapłonie pompka nie uruchamia. Nie zawsze się tak dzieje, ale dwa razy mi się tak zdarzyło. Czemu się załączyła skoro działa przy kręceniu silnikiem?
__________________
"Marzenia dziecka mają skrzydła, a marzenia mężczyzny mają koła"
$zwagier jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.08.2023, 09:15   #8
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,824
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 21 godz 3 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Reizess Zobacz post
Hmm, ostatnio w upały zauważyłem, że po zapłonie pompka nie uruchamia. Nie zawsze się tak dzieje, ale dwa razy mi się tak zdarzyło. Czemu się załączyła skoro działa przy kręceniu silnikiem?
Jesteś pewien, że nie ma jakieś zmoty w podłączeniu pompy paliwa? W zimne dni nawet nie zauważysz jak raz cyknie. W upalne dni paliwo mocno paruje i pompa dobija ciśnienie. Podłącz sobie żarówkę pod pompę i poobserwuj jej pracę.

Tyle razy zachęcałem do instalacji przekaźnika i sygnalizacji (Led) pracy pompy i oczywiście przycisku do ręcznego sterowania włączania pompy.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.08.2023, 15:45   #9
$zwagier
 
$zwagier's Avatar


Zarejestrowany: May 2023
Miasto: Ostrołęka
Posty: 188
Motocykl: RD07
Przebieg: Tak
$zwagier jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 7 godz 23 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
Jesteś pewien, że nie ma jakieś zmoty w podłączeniu pompy paliwa? W zimne dni nawet nie zauważysz jak raz cyknie. W upalne dni paliwo mocno paruje i pompa dobija ciśnienie. Podłącz sobie żarówkę pod pompę i poobserwuj jej pracę.
Wiesz co? Nie zauważyłem nic, raz nawet rozpinałem kostkę od pompy ale nic nie widziałem. Druga sprawa ze pracowała dosyć głośno, takie cyknie. Kiedyś odpaliłem moto na zakręconym kraniku i tak samo chodziła. Lecz na zapłonie chodziła też głośno ale na odkręconym kraniku, chyba że ze jakoś licho odkręciłem? Raz miałem sytuacje, zdjąłem zbiornik z zakręconym kranikiem, odłożyłem na bak i po chwili patrzę a tu plama, niby zakręcony ale puszczał kropelki, lekko jeszcze go przekręciłem i trzymał już dobrze.
__________________
"Marzenia dziecka mają skrzydła, a marzenia mężczyzny mają koła"
$zwagier jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dławi się, przerywa, strzela z wydechu Adam_TSA Uklad paliwowy i wydechowy 16 02.09.2018 20:47
Dławi przy 4tys. obrotów 523adrian Uklad paliwowy i wydechowy 8 20.04.2017 19:01


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.