Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Dział ogólny

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.07.2023, 11:17   #1
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 30
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 5 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Wniosła bardzo wiele choć nie sprawiła, że czysetka jest hard enduro. Wymienia się ją głównie wtedy kiedy kierownik jest cięższy niż 75 kg
A gdybyś uchylił rąbka tajemnicy i rozwinął choć odrobinę 'bardzo wiele'?

Przynajmniej 90% (mogę się mylić) męskiej populacji powinno sprężynę wymienić. "Hard enduro" zostawiamy w spokoju.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 11:27   #2
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,778
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 16 godz 32 min 58 s
Domyślnie

Wystarczy prześledzić ten wątek od początku i już wszystko wiadomo. Przy okazji można dowiedzieć się wielu innych kwestii zamiast za chwilę pytać ponownie o to co już było. Bez złośliwości oczywiście ale mi się nie chce.
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 11:38   #3
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 30
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 5 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Wystarczy prześledzić ten wątek od początku i już wszystko wiadomo. Przy okazji można dowiedzieć się wielu innych kwestii zamiast za chwilę pytać ponownie o to co już było. Bez złośliwości oczywiście ale mi się nie chce.
Ten wątek nie odpowiada na pytanie jakie są Twoje wrażenia z użytkowania motocykla zmodyfikowanego w sposób opisany wyżej. Śledzę go od początku i prawdę mówiąc merytorycznie o zawieszeniu jest mało lub informacje niewiele wnoszą.

Szkoda że Ci się nie chce ... Takie informacje są najcenniejsze bo z pierwszej ręki bez bełkotu marketingowego.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.09.2024, 13:54   #4
JKB
o?o::...


Zarejestrowany: Sep 2024
Miasto: 3city
Posty: 5
Motocykl: CRF 300L
JKB jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 godz 13 min 41 s
Domyślnie

uff.. przeczytałem cały wątek. A w zasadzie wszedłem tu tylko w poszukiwaniu info o tylnym zawiasie.

Cytat:
Napisał janina Zobacz post
...Śledzę go od początku i prawdę mówiąc merytorycznie o zawieszeniu jest mało lub informacje niewiele wnoszą.

Szkoda że Ci się nie chce ... Takie informacje są najcenniejsze bo z pierwszej ręki bez bełkotu marketingowego.
IMHO tu by się przydał osobny wątek dotyczący zawiasów, bo to jest pierwsza rzecz, którą trzeba pomotać po nabyciu małej CRFy. Fajnie by te wszystkie wasze doświadczenia zebrać w jedna kupę.

Teraz takie pytanko do tych, co motali tylny zawias. Zastanawiam się nad samą sprężyną progresywną od HP, czy to ma w ogóle sens w zestawieniu z tym fabrycznym amorem. Czy nie lepiej dołożyć i kupić całego jakiegoś najtańszego YSSa i mieć spokój.
Dla kontekstu, swoje ważę, ze szpejem i bagażem to pewnie jakieś 100-110kg będzie. Jeśli chodzi o off to używam moto zgodnie z przeznaczeniem. Czyli bez wyczynowych akcji, ale też nie na wycieczki na ryby. Tzn nie latam po torach MX ale z drugiej strony od prawdziwego dual sporta oczekuje, że po wjechaniu na single tracka nie katapultuje mnie od razu przez kierownicę po kilku pierwszych nierównościach.

Każda rada na wagę złota. Budżet ok 2-2,5k cebulionów. Komplet sprężyn HP przód/tył czy kompletny zawias tył?
JKB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.09.2024, 19:36   #5
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,778
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 16 godz 32 min 58 s
Domyślnie

Jeśli ok 110 kg to wymiana samej sprężyny nie wystarczy. Ja tak zrobiłem ale jeżdżę na lekko i bez bagażu a ważę 96 i to jest granica.
Do przejechania Sardyni czy też Korsyki w poprzek po bezdrożach wystarczy ale to jest raczej szwędanie niż wyczyn.
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.09.2024, 09:39   #6
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 30
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 5 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał JKB Zobacz post
uff.. przeczytałem cały wątek. A w zasadzie wszedłem tu tylko w poszukiwaniu info o tylnym zawiasie.
[...]
Każda rada na wagę złota. Budżet ok 2-2,5k cebulionów. Komplet sprężyn HP przód/tył czy kompletny zawias tył?
Jak ma być dobrze to amortyzator tył + sprężyna(y) przód. Jak ma być dobrze z tyłu to amortyzator. Jak ma być tak sobie to nic nie musisz robić.

Wymiana sprężyny z tyłu wnosi tyle, że dobrze można polecieć w krzaki jak kolega wichura. Szkoda cebulionów.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.11.2024, 14:03   #7
JKB
o?o::...


Zarejestrowany: Sep 2024
Miasto: 3city
Posty: 5
Motocykl: CRF 300L
JKB jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 godz 13 min 41 s
Domyślnie

Czołem.
Idąc za radą zdecydowałem się na wymianę kompletnego amortyzatora.

Wybór padł na YSS. MZ456-415TR...

Teraz takie pytanko bo próbuje rozszyfrować który dokładnie model i wariant wybrać.
1) na stronie producenta są podane 2 modele MZ456-415TR oraz 456-405TR różnią się długością odpowiednio 415mm i 405mm. Napisane jest że oba pasują do Lki. Czy prawda to? Bo nie chce wtopić. Ktoś wie jaka długość ma OEM? Nie chce obniżać, zależy mi na tej samej wysokości.

2) Warianty w poszczególnych modelach: jak rozszyfrować parametry sprężyny? Niektórzy sprzedawcy piszą o wadze obciążenia (np 85-105kg), a niektórzy podają jedynie parametry sprężyny w N/mm. Wiec nie wiem jak je porównać i czy oferty dotyczą tych samych modeli.
Żeby było zabawniej, producent nie podaje na swojej stronie danych ani w kg ani w N/mm.

Ze strony YSS wynika, że poniższe wersje różnią się jedynie sprężyną:
MZ456-415TR-08-85
MZ456-415TR-09-85
MZ456-415TR-10-85
MZ456-415TR-11-85
Wszystkie sprężyny mają srędnicę 56mm i dł. 260mm więc jedyną zmienną jest twardość. Która będzie pod wagę 100-110?

Czy ktoś z Was tu użytkuje YSSa i jest w stanie mnie pokierować? Bo chyba nie ogarniam tego.
JKB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.12.2024, 11:30   #8
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 30
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 5 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał JKB Zobacz post
Czołem.
Idąc za radą zdecydowałem się na wymianę kompletnego amortyzatora.

Wybór padł na YSS. MZ456-415TR...

1. Teraz takie pytanko bo próbuje rozszyfrować który dokładnie model i wariant wybrać.
[...]

2) Warianty w poszczególnych modelach: jak rozszyfrować parametry sprężyny? [...]
[...]
Czy ktoś z Was tu użytkuje YSSa i jest w stanie mnie pokierować? Bo chyba nie ogarniam tego.
Tabelka podpowie klik wiersze od 950 - 956. Smutna wiadomość jest taka, że maksymalny przedział to 95 - 105 kg.

Przykład "CRF 300L MOTARD (95-105 KG.) 20> MLHND168M50 300 MS MZ456-415TR-11"

Gdyby z jakiegoś powodu link nie chciał działać to dostęp do pliku jest tutaj w polu 'Category' wybieramy 'CATALOGUE'.

Pozdrawiam
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Modyfikacje Husqvarna 701 7Greg Husqvarna 701 502 02.11.2024 11:05
Modyfikacje przy DCT mdxmd NAT - Warsztat 30 03.04.2019 10:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.