![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#27 |
![]() |
![]()
Wiesz ile waży twój motorek i możesz sprawdzić jaki jest nacisk na przód. Zmierz sag statyczny i z kierowcą. Stąd możesz policzyć sobie stałą sprężyny i napięcie wstępne.
Jak w normie sprawdź ile masz oliwy w lagach. To bardzo ważne. Mam ducata z zawieszeniem ohlinsa który wydawał się bardzo twardy, prawie nieregulowalny i nawet przy bardzo ostrym heblowaniu widelec pracował na 60% skoku. Okazało się, że w jednej ladze poduszka powietrzna zamiast 160 mm wynosiła 110 mm. Nowy olej we właściwej ilości rozwiązał problem. Co do uwag Zylka: na pierwszy rzut oka masz rację, ale chyba nie do końca. Twardsza sprężyna podda się mniej ale nie wolniej czy szybciej. Tu o wszystkim decyduje tłumienie. Przy bardzo małych skokach koła twardość sprężyny ma znaczenie marginalne. Zakręć na maksa comp i reb i zobacz jak "rwardy" zrobi się zawias nawet na asfalcie. I co wali po łapach? A sprężyna ta sama. Ta twardość ma znaczenie przy szybkim łojeniu po dziurach (po asfalcie też). Na przykład widelec może "dobić" bo na miękkiej sprężynie łatwiej "zamkniesz" zawieszenie. Ja w moim enduraczku i dualu mam sprężyny oryginalne i przy mojej wadze i moim stylu jazdy dają radę. Wiadomo, trzeba było czasu i mth żeby wszystko dograć. Ale ale ja amator, nie znam się.
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Stukanie | Evvil | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 9 | 06.09.2011 00:01 |
Zmiana kół przy zawieszeniu KTM | Poncki | Inne - dyskusja ogólna | 2 | 05.05.2011 15:09 |
Czy to normalne, że przy 130km/h na TKC ... | paku | Rama, zawieszenia, napęd | 31 | 15.10.2010 18:51 |
Gasnie przy 5tys obr =( | Szaman | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 8 | 30.08.2009 20:41 |