Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 30.06.2023, 15:19   #27
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,520
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 23 godz 4 min 22 s
Domyślnie

Wiesz ile waży twój motorek i możesz sprawdzić jaki jest nacisk na przód. Zmierz sag statyczny i z kierowcą. Stąd możesz policzyć sobie stałą sprężyny i napięcie wstępne.
Jak w normie sprawdź ile masz oliwy w lagach. To bardzo ważne. Mam ducata z zawieszeniem ohlinsa który wydawał się bardzo twardy, prawie nieregulowalny i nawet przy bardzo ostrym heblowaniu widelec pracował na 60% skoku. Okazało się, że w jednej ladze poduszka powietrzna zamiast 160 mm wynosiła 110 mm. Nowy olej we właściwej ilości rozwiązał problem.

Co do uwag Zylka: na pierwszy rzut oka masz rację, ale chyba nie do końca. Twardsza sprężyna podda się mniej ale nie wolniej czy szybciej. Tu o wszystkim decyduje tłumienie. Przy bardzo małych skokach koła twardość sprężyny ma znaczenie marginalne. Zakręć na maksa comp i reb i zobacz jak "rwardy" zrobi się zawias nawet na asfalcie. I co wali po łapach? A sprężyna ta sama.
Ta twardość ma znaczenie przy szybkim łojeniu po dziurach (po asfalcie też). Na przykład widelec może "dobić" bo na miękkiej sprężynie łatwiej "zamkniesz" zawieszenie. Ja w moim enduraczku i dualu mam sprężyny oryginalne i przy mojej wadze i moim stylu jazdy dają radę. Wiadomo, trzeba było czasu i mth żeby wszystko dograć.
Ale ale ja amator, nie znam się.
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.
rrolek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Stukanie Evvil Silnik, sprzęgło, skrzynia 9 06.09.2011 00:01
Zmiana kół przy zawieszeniu KTM Poncki Inne - dyskusja ogólna 2 05.05.2011 15:09
Czy to normalne, że przy 130km/h na TKC ... paku Rama, zawieszenia, napęd 31 15.10.2010 18:51
Gasnie przy 5tys obr =( Szaman Silnik, sprzęgło, skrzynia 8 30.08.2009 20:41


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.