| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 GDANSK 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: GDANSK 
					
				
				
					Posty: 40
				 
Motocykl: juz bez afryczki - niestety 
				
				
				 
Online: 7 godz 41 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Moze od poczatku... 
		
		
		
		
		
		
		
	W tamtym roku zakupilem (w Gdansku) 1190 Adventure. Moto z Hiszpanii z przebiegiem 67 kkm. Zero dokumentacji. No nic, zaczalem go odszczurzac. Podstawowa sprawa - zawory i olej. Lozyska i zimeringi w kolach.W tamtym roku malo co jezdzilem i dlatego w tym jak wyjechalem konkretnie pociekly mi lagi , ale tak, ze jak postawilem w garazu to male kaluze sie zrobily  . No nic uszczelniacze i nowy olej wjechal, gra gitara. Wymienilem plyn hamulcowy z przodu i z tylu. Od poczatku sprzeglo tak jak by slabo chodzilo - wymienilem plyn (w zbiorniczku niezly syf). Zalalem dota 5.1 i zadowolony ogien. Po tygodniu cos klamka zaczela mi sie zapadac... Slabo odpowietrzylem - mysle sobie. Otworzylem zbiorniczek, a tu jakis osad czarny... oj nie dobrze... Przy probie odpowietrzania klamka wpadla calkowicie... Chwila refleksji rozbieram klamke i tloczek. Gumtka calkowicie rozpulchniona, albo jak to zwal... No tak!!! tam sie leje olej mineralny, a nie plyn hamulcowy. Zestaw regeneracyjny pompki kupiony w KTM.polska. Niestety nie mozna u nich kupic uszczelniacza do wysprzeglika. Jako, ze pracuje i wiekszosc czasu spedzam we Fr wypatrzylem na forum francuskim, ze zamiast kupowac nowy wysprzeglik (OEM, albo akcesoryjny), chlopaki wymieniaja sam pierscien gumowy i jesli wysprzeglik jest w dobrej formie ( nie ma wzerow) to chodzi jak ta lala.Do brzegu... Czy ktos reflektowal by na taki uszczelniacz? Chodzi o to , ze juz przy zakupie trzech sztuk cena spada o 8 euro, a przy szesciu o 10, no i koszta przesylki. Dajcie znac jesli ktos zainteresowany. Link https://adventuremotostock.com/produ...embrayage-2-0/  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Sam o-ringi z NBR kosztuje pewnie że 2 zety, ale trzeba znać rozmiar i to jest reszta ceny. 
		
		
		
		
		
		
			Tak, wiem, wiem tam jest inny profil ale w większości tych wysprzegnikow najlepiej robią zwykle o-ringi. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			kiedyś jak musiałem samodzielnie zrobić serwis nieserwisowalnego amortyzatora rowerowego  
		
		
		
		
		
		
			  to sporo porozmawiałem z mądrym facetem w hurtowni uszczelnień - min sami robią uszczelki również - doradził, że simeringi oraz oringi to nie są w ogóle uszczelnienia na połączenia suwliwe. można się zastanowić i tak wychodzi - doradził zakup czegoś w rodzaju X-ringa ale krawędzie były wyoblone a nie ostre, tzw, K-ring UNR. działało to bez jakiegokolwiek zarzutu. tak więc może nie do końca ktoś pomyślał dobrze w oryginalnym rozwiązaniu. dodatkowo nieprawidłowo ogratowane rowki powodują również montażowe uszkodzenie uszczelnień przy składaniu, czasami. takie tam... 
				__________________ 
		
		
		
		
	'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2008 
				Miasto: Sosnowiec 
					
				
				
					Posty: 300
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 25 min 29 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie za bardzo jest o co kruszyć kopii - daj te 17E.  
		
		
		
		
		
		
		
	Jak tego nie ma w kraju wystaw na aukcję za stówkę wpisując nr. OE wysprzęglika. Swoją drogą 960zł za nowy wyprzęgnik kogoś tam poniosło zdrowo w ktm- podobna cześć do auta kosztuje w okolicach 170 - 300zł.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Gość 
			
			
			
			
					Posty: n/a
				 
				
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Orginalne wysprzegliki potrafia pasc w naj mniej oczekiwanym momencie. Problem znany juz od 950 ...
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jeżeli tłoczek jest taki sam jak w 950/990 to pasuje o-ring 20x2,2 lub 20x2,5, zakładałem zamiast oryginalnej uszczelki,dla pewności zmierz średnicę i szerokość rowka w tłoczku i średnicę cylinderka.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 GDANSK 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: GDANSK 
					
				
				
					Posty: 40
				 
Motocykl: juz bez afryczki - niestety 
				
				
				 
Online: 7 godz 41 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Cos mi sie zdaje, a raczej mam pewnosc , ze oring nie da rady. Musi byc jakies uszczelnienie z "warga".  
		
		
		
		
		
		
		
	Troche glupie, ze w sklepie KTM.PL dostaniesz reperaturki do pompki, a juz do tego co najbardziej szwankuje czyli wysprzeglika juz nie...  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
| 
			
			 GDANSK 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: GDANSK 
					
				
				
					Posty: 40
				 
Motocykl: juz bez afryczki - niestety 
				
				
				 
Online: 7 godz 41 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
 Napisz prosze jak to sie sprawowalo i ile czasu chodzilo? To moze jednak wejdzie oring...
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Wejść wejdzie,u mnie w 990 działało to 1,5 roku,co dalej nie wiem,bo maszyna zmieniła właściciela,w LC4 o-ring wymieniałem profilaktycznie co roku (tam zdaje się o-ring był fabrycznie),działało bez zastrzeżeń.Jedna uwaga-często wymieniałem płyn w zbiorniczku,często czyli co 2-3 tys km.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie wiem jak teraz w takich klocach. Od 2000 do na pewno 2013r w lisciach kata, w LC4kach 640/660, w Betach 4T/2T na pewno do 2018 wszędzie tam na tłoczku wysprzegnika o-ring. Robi to zwykle bezawaryjnie 5-7 lat a jak zaczyna puszczać to w moich doświadczeniach 50% wytarty cylinderek / 50% zjedzony o-ring. Można z tym zyc.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Szyba z 1190 do 1050 | Baza | KTM | 3 | 22.05.2020 19:29 | 
| Nowy KTM Adventure 1190 | Blazimir | KTM | 46 | 25.11.2012 12:37 |