Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > BMW

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.05.2023, 14:37   #1
Brzeszczot
 
Brzeszczot's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2019
Miasto: Leśna Dzicz
Posty: 641
Motocykl: KTM R
Przebieg: jest
Brzeszczot jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 1 godz 35 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post
Fajne toto muszel

Buma dziś dojechała 75km do roboty, odstawiona na godzinę (czyli warunki kiedy pojawiał sie problem) odpaliła 3 razy pod rząd od strzała.

Myślę że to dobry prognostyk ale wrócę sobie do domu przez Dęblin czy cos w tym stylu i też na godzinkę odstawię.

-------------

Przy okazji, bo lubię drobne usprawnienia:

https://motorcycleinfo.co.uk/r1200gs...mod-indexfcd2/

Podobno patent "dodaje" nieco pojemności zbiornika w modelach do 2007. Bardzo sprytny i zmniejszający przesadną poduszkę powietrzną w baku. W 2008 był inny wlew i odpowietrzenia ale także jest dość głęboka flansza. Może się tam niebawem dobiorę - bo powiedzmy dodatkowe 30-40km zasięgu ukontentowałoby mnie NIE, nie potrzebuję i nie będę zmieniał na ADV
Wymiana szyby na wiatrołap, wymiana gmoli , zwiększanie pojemności zbiornika i w ten sposób dochodzimy do wniosku że jednak przydał by się jednak ADV . Oczywiście będziesz energicznie temu zaprzeczał ale obaj wiemy 😉

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Brzeszczot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.05.2023, 14:49   #2
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Brzeszczot Zobacz post
Wymiana szyby na wiatrołap, wymiana gmoli , zwiększanie pojemności zbiornika i w ten sposób dochodzimy do wniosku że jednak przydał by się jednak ADV . Oczywiście będziesz energicznie temu zaprzeczał ale obaj wiemy ��
Ja też cieszę się, że jesteś zadowolony ze swojego ADV. Ja słonika jakim jest dla mnie ADV - zostawiam innym To świetne maszyny rzecz jasna, ino nie do moich potrzeb i gabarytów.

Obaj wiemy swoje, przy tym zostańmy...

Ostatnio edytowane przez zimny : 05.05.2023 o 18:37
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.05.2023, 15:14   #3
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,778
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 16 godz 35 min 20 s
Domyślnie

Ja na ten przykład wymieniłem swojego czasu GS na GSA właśnie ze względu na gabaryty
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.05.2023, 15:24   #4
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Ja na ten przykład wymieniłem swojego czasu GS na GSA właśnie ze względu na gabaryty
W sensie że za mały był zwykły?
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.05.2023, 15:29   #5
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,778
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 16 godz 35 min 20 s
Domyślnie

Tak, GSA to była wygoda dla mnie. Pojemność zbiornika nie ma większego znaczenia skoro i tak co 150 km się zatrzymuję. NO i szyba.
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.05.2023, 15:36   #6
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Cóż, ja kupując GSa nawet nie rozważałem ADV. Choćby budżetowo nie miałem podejścia do sensownego egzemplarza.

Że adv jest na pewno bardzo wygodny, zapewne jeszcze wygodniejszy niż zwykły to nie podważam. Nie jeździłem, tylko się przysiadłem dla mnie słonik to był. Ale ja raczej niewielkiego gabarytu i postury, dodatkowo preferuje od lat raczej lekkie maszyny. A ten mój to taki najlżejszy z tych dużych.
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2023, 10:55   #7
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Odchodząc od kwestii wyższości świąt...

Z racji że wczoraj padał deszcz.... to rozdłubałem moto ponownie bo moje źródło z ASO ogarnęło mi przekaźnik ekspresowo. Dodatkowo, na wszelki wypadek uszczelniacz ten zewnętrzny przekładni - na powrocie z Mazur po długiej szybkiej jeździe pusciła lekkiego szczocha, być może przy wymianie na zimno nie zlałem idealnie wszystkiego oleju a wlałem równo 180ml. Może było deko za dużo - zobaczymy, będę jeździł i jak będzie potrzeba to się zmieni. To akurat nie rocket science.

Do rzeczy, przekaźnik taki jak miałem nie jest dostępny, obecnie on ma numerki jak niżej:



Tym razem wyciągnąłem całą podstawkę przekaźnika - żeby sprawdzić czy nie przygrzały się gniazda, na szczęście wszystko bez zarzutu, kabelki także OK. Sprawdziłem napięcia jakie idą na cewkę - po zapłonie 8V, przy wciśnięciu startera - 12,4 czyli tak jak z aku. Zatem idealnie, bo gdy coś nie tak z wiązką - z tego co wiem napięcia są niższe lub ich brak. Wiązki przejrzałem, wszystko OK.





Tutaj jest ciekawostka która potwierdza moje przypuszczenia co do braku styku na cewce wcześniej. Otóż w gniazdku piny stykowe/prądowe są wyżej. Te od cewki są głębiej w kostce. Wciskając przekaźnik bez zapięcia - stykowe się łapały na 5mm a te od cewki ledwo dotykały nóżek przekaźnika. To co się dziwić że miał fochy...







Dalej już tylko składanko

Przy okazji wymieniłem sobie gmole OEM na takie same ale PROSTE bo moje miały jakieś tam historyczne doświadczenia. No i jeden patencik zrobiłem o którym za chwilę w kolejnym poście.

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.