Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28.02.2023, 09:29   #1
madafakinges
 
madafakinges's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 6,006
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 3 tygodni 3 dni 2 godz 43 min 41 s
Domyślnie

331583752_738960104477233_6427502464676580674_n.jpg

U mnie na 50tyś tak to wyglądało.
Jak zwykle polecam autoryzowany serwis u KORNIKa
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.02.2023, 23:11   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
Domyślnie

z moich obserwacji - wydechowe zmniejszają się w tempie ok 0.02mm / 50.000km i gdyby je ustawić na max czyli 0.25mm to przez 125.000km można nie kurzyć pod pokrywą zaworową.


taki np. GSR600 2007 potrafi na 50.000 EX polecieć z 0.25 na 0.07-0.13
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.11.2023, 00:21   #3
Romano
 
Romano's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: Białystok
Posty: 162
Motocykl: CRF 1000 DCT '18
Przebieg: 96 000
Romano jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 4 godz 8 min 42 s
Domyślnie

Nie planowałem tej zimy zaglądać do zaworów, aktualnie 80.000km a ostatnią inspekcję robiłem przy 49.000km.
Coś mnie podkusiło, pomyślałem zima długa to się pobawię... a tu zonk, jeden z zaworów dolotowych poza tolerancją, wałek rozrządu do wyjęcia... kurła nie tak miało być. Ale okazało się w praniu, że mam farta, bo po zdemontowaniu napinacza łańcucha i odkręceniu mocowań wałka można go odchylić na tyle żeby wyciągnąć 3 szklanki, w których chcę zrobić korektę luzu, tej ostatniej od strony łańcucha nie da się wyjąć bez demontażu wałka, na szczęście ona jest w porządku. Na wydechowych na razie nie mierzyłem nawet bo to nie ma sensu jeśli rozkręcam wałek. Honda nieźle sobie liczy za te płytki do regulacji 46,74PLN szt.
31.000km temu luz na ssących był niemal idealny a teraz jak widać, więc ja bym był sceptyczny co do wydłużania interwałów inspekcji.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 1.jpg (96.0 KB, 26 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 2.jpg (89.8 KB, 25 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 3.jpg (130.3 KB, 26 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 4.jpg (174.4 KB, 25 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 5.jpg (157.8 KB, 26 wyświetleń)
__________________
Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi "Ooo kurwa, wstał..."
Romano jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.11.2023, 20:05   #4
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,778
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 16 godz 35 min 20 s
Domyślnie

Zatem skoro puknęło mi 50 kkm to czas się brać za zawory. Czy dostępność płytek jest na już?
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.11.2023, 21:35   #5
Romano
 
Romano's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: Białystok
Posty: 162
Motocykl: CRF 1000 DCT '18
Przebieg: 96 000
Romano jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 4 godz 8 min 42 s
Domyślnie

Wczoraj robiłem zamówienie, więc jutro dostanę e-mail jeśli będzie problem z dostępnością, dam znać.
__________________
Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi "Ooo kurwa, wstał..."
Romano jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.11.2023, 22:28   #6
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Romano Zobacz post
Nie planowałem tej zimy zaglądać do zaworów, aktualnie 80.000km a ostatnią inspekcję robiłem przy 49.000km.
Coś mnie podkusiło, pomyślałem zima długa to się pobawię... a tu zonk, jeden z zaworów dolotowych poza tolerancją, wałek rozrządu do wyjęcia... kurła nie tak miało być. Ale okazało się w praniu, że mam farta, bo po zdemontowaniu napinacza łańcucha i odkręceniu mocowań wałka można go odchylić na tyle żeby wyciągnąć 3 szklanki, w których chcę zrobić korektę luzu, tej ostatniej od strony łańcucha nie da się wyjąć bez demontażu wałka, na szczęście ona jest w porządku. Na wydechowych na razie nie mierzyłem nawet bo to nie ma sensu jeśli rozkręcam wałek. Honda nieźle sobie liczy za te płytki do regulacji 46,74PLN szt.
31.000km temu luz na ssących był niemal idealny a teraz jak widać, więc ja bym był sceptyczny co do wydłużania interwałów inspekcji.
w sumie to tylko jeden masz lekko poza tolerancją 0.20 i nie było sensu tego ruszać 0.01 poza zakresem, odkręcisz i dokręcisz wałek i ta 0.01 zniknie. Pytanie też czy 0.20 wchodził lekko czy z oporem, czasem warto mieć 2 szczelinomierze, różnica temperatury silnika w trakcie pomiaru (np. 10st.C i np. 25 st.C) i 0.01 lub 0.02 mm pięknie ucieka.

0.16 +/- 0.03 co daje 0.13 - 0.19, nie zrobisz wszystkich na 0.16 to nie realne przy regulacji płytkowej i bezcelowe zupełnie.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.11.2023, 23:12   #7
Romano
 
Romano's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: Białystok
Posty: 162
Motocykl: CRF 1000 DCT '18
Przebieg: 96 000
Romano jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 4 godz 8 min 42 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
w sumie to tylko jeden masz lekko poza tolerancją 0.20 i nie było sensu tego ruszać 0.01 poza zakresem, odkręcisz i dokręcisz wałek i ta 0.01 zniknie. Pytanie też czy 0.20 wchodził lekko czy z oporem, czasem warto mieć 2 szczelinomierze, różnica temperatury silnika w trakcie pomiaru (np. 10st.C i np. 25 st.C) i 0.01 lub 0.02 mm pięknie ucieka.

0.16 +/- 0.03 co daje 0.13 - 0.19, nie zrobisz wszystkich na 0.16 to nie realne przy regulacji płytkowej i bezcelowe zupełnie.
Domyślam się że idealnie nie wyjdzie, ale sam wiesz ile jest rozbierania, więc pomyślałem, że skoro dokopałem się do tego to już wszystkie poprawię, już tak mam, taki pedantyzm techniczny
Te 0,20 lekko wchodziło ale 0,21 już nie weszło.
Dzięki za porady, zapamiętam na przyszłość
__________________
Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi "Ooo kurwa, wstał..."
Romano jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.11.2023, 00:30   #8
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
Domyślnie

Skoro już jesteśmy przy pedantyzmie mechanicznym.

Przy tak minimalnych rozbieżnościach warto zwrócić uwagę jak przy danym pomiarze jest dociskany wałek przez inne zawory np. przy pomiarze 1 cylindra zawory ssące krzywki ssących 2 cylindra unoszą ten wałek do góry więc kasuje się luz do 0 na górnych panewkach wałka rozrządu, i biorąc pod uwagę, że podczas pracy silnika będzie tam jeszcze ok 0,02mm filmu olejowego to o tyle luz się zmniejszy na zaworach ssących 1 cylindra.

idąc dalej to przy większym przebiegu często w płytkach regulacyjnych zawory odciskają sobie niewielkie zagłębienie które zafałszowuje obliczenia. Liczysz, że wyjdzie Ci luz 0.14 a wychodzi 0.12. Czasem wystarczy po prostu wymienić podkładki na nowe i po akcji.

Tak jest z regulacją płytkową przy śrubach można już się pobawić w dokładniejsze ustawienie, chociaż też są chochliki przy pomiarze (np dołeczki w trzonku zaworu). W CRF jest o tyle fajnie, że można zmierzyć pomiędzy krzywką z łożyskiem co daje wiarygodny wynik.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
regulacja zaworow solo1972 Regularne czynności serwisowe 48 27.07.2019 17:33
Regulacja zaworów 7Greg Regularne czynności serwisowe 126 29.11.2017 07:57
dekiel zaworow nx650 szynszyll Inne - dyskusja ogólna 8 23.02.2017 12:01
regulacja zaworów-klucz mckrzysiek Regularne czynności serwisowe 10 15.12.2009 10:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.