![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: okolice Warszawy
Posty: 1,420
Motocykl: CRF250L * T7
![]() Online: 2 miesiące 2 tygodni 7 min 13 s
|
![]()
Dobra, teoretyzujemy sobie tutaj, więc puntek niczego jeszcze nie podłączaj
![]() ![]() Mazurkas, rozmawiamy o sytuacji gdzie akumulatory są odbiornikami, a nie źródłami prądu (przynajmniej dopóki któryś nie zdechnie w trakcie ładowania ![]() Kristoch, mam taki separator akumulatorów u siebie, nie używam na co dzień, ale na kilka godzin go kiedyś testowo włączyłem. Pierwsza rzecz jaka się wydarzyła, to wyrównały się napięcia na obu akumulatorach (w dół) czyli tak jakby ten "pełny" doładował ten "mniej pełny". Muszę poczytać w instrukcji, może opisali dokładnie działanie, albo jakąś zworkę źle ustawiłem, bo faktycznie, tak jak piszesz, naładowany aku powinien zostać odłączony, a zadziałało mi jakby je oba włączył równolegle. Jakoś odruchowo pomyślałem, że tak ma być, ale chyba masz rację i coś tu nie gra. To do brzegu z teoretyzowaniem ![]() Mamy naładowane na full, sprawne 3 akumulatory, np. 60Ah (kwas), 12 Ah (żel), 7 Ah (żel). Żelowe nie są AGM, żeby nie mieszać za mocno technologii i wymagań co do ładowania. Ustawiamy ładowarkę ctek na ładowanie motocykla (wtedy nie ctek 7.0 ze zdjęcia, a np. 5.0), co ogranicza prąd ładowania i prąd podtrzymania. Podłączamy do ładowarki najpierw największy, potem do niego, grubymi kablami, kolejno 12 i 7 Ah. Ctek jest ustawiony na "motocykl", akumulatory pełne, więc poruszamy się w zakresach prądów i napięć w czerwonej ramce: ctek 5.0.jpg I teraz, pomijając zdarzenia losowe i awarię któregoś aku, co może pójść źle poza ewentualnym niedoładowaniem zestawu ? . |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Podtrzymanie pamięci - TRIPMASTER | robertG7 | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 21.05.2020 22:42 |