Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29.09.2022, 14:51   #1
sudden
 
sudden's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: okolice Warszawy
Posty: 1,420
Motocykl: CRF250L * T7
sudden jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 7 min 13 s
Domyślnie

Dobra, teoretyzujemy sobie tutaj, więc puntek niczego jeszcze nie podłączaj

Mazurkas, rozmawiamy o sytuacji gdzie akumulatory są odbiornikami, a nie źródłami prądu (przynajmniej dopóki któryś nie zdechnie w trakcie ładowania ) i nie da się tu odwrócić sytuacji - czym innym jest po prostu robienie banku zasilającego (gdzie rozładowujemy zestaw i jak będą nierówne pojemności to ten najmniejszy padnie pierwszy i już do dna), a czym innym podtrzymywanie już wcześniej naładowanych do pełna akumulatorów pod ładowarką. Puntek zapytał tylko o tą drugą sytuację i tylko do tego się odnoszę.

Kristoch, mam taki separator akumulatorów u siebie, nie używam na co dzień, ale na kilka godzin go kiedyś testowo włączyłem. Pierwsza rzecz jaka się wydarzyła, to wyrównały się napięcia na obu akumulatorach (w dół) czyli tak jakby ten "pełny" doładował ten "mniej pełny". Muszę poczytać w instrukcji, może opisali dokładnie działanie, albo jakąś zworkę źle ustawiłem, bo faktycznie, tak jak piszesz, naładowany aku powinien zostać odłączony, a zadziałało mi jakby je oba włączył równolegle. Jakoś odruchowo pomyślałem, że tak ma być, ale chyba masz rację i coś tu nie gra.

To do brzegu z teoretyzowaniem
Mamy naładowane na full, sprawne 3 akumulatory, np. 60Ah (kwas), 12 Ah (żel), 7 Ah (żel). Żelowe nie są AGM, żeby nie mieszać za mocno technologii i wymagań co do ładowania.
Ustawiamy ładowarkę ctek na ładowanie motocykla (wtedy nie ctek 7.0 ze zdjęcia, a np. 5.0), co ogranicza prąd ładowania i prąd podtrzymania.
Podłączamy do ładowarki najpierw największy, potem do niego, grubymi kablami, kolejno 12 i 7 Ah.
Ctek jest ustawiony na "motocykl", akumulatory pełne, więc poruszamy się w zakresach prądów i napięć w czerwonej ramce:

ctek 5.0.jpg


I teraz, pomijając zdarzenia losowe i awarię któregoś aku, co może pójść źle poza ewentualnym niedoładowaniem zestawu ?


.
sudden jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Podtrzymanie pamięci - TRIPMASTER robertG7 Układ elektryczny i zapłonowy 17 21.05.2020 22:42


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.