Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11.07.2022, 10:01   #1
Lis
 
Lis's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 809
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
Lis jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 7 godz 32 min 11 s
Domyślnie

Przed wymianą uszczelek nie było takich problemów?
Rozumiem, że zaczynasz z wolnych obrotów, synchronizacja je podnosi i nie potrafisz zejść z powrotem?

ps. Nie wiem jak w XRV, ale w XTZ jest tak, że jedną przepustnicę ustawiasz na wolne obroty, a drugą (bodaj prawą) doregulowujesz śrubą synchronizacji.
Jeśli w XRV jest podobnie (co do zasady) to problem może być w gaźniku, który jest nadążny...
Lis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.07.2022, 10:41   #2
Mallory
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,524
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 52 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lis Zobacz post
Przed wymianą uszczelek nie było takich problemów?
Rozumiem, że zaczynasz z wolnych obrotów, synchronizacja je podnosi i nie potrafisz zejść z powrotem?

ps. Nie wiem jak w XRV, ale w XTZ jest tak, że jedną przepustnicę ustawiasz na wolne obroty, a drugą (bodaj prawą) doregulowujesz śrubą synchronizacji.
Jeśli w XRV jest podobnie (co do zasady) to problem może być w gaźniku, który jest nadążny...
W XRV jest inaczej - są dwa niezależne gaźniki na każdy cylinder.
W jednocylindrowej XT/XTZ jest tak jak piszesz - gaźnik nazwijmy to główny i wspomagający.

W Afryce jest dużo prościej. Każdy cylinder ma swój pojedynczy gaźnik. To jest dużo, dużo, dużo łatwiejsze do ustawienia niż w YDIS.

Jedyny problem to żeby te dwa osobne gaźniki miały identyczne obroty na wolnych - do tego służy cięgno mechaniczne między nimi - dyszel mały który otwiera przepsutnice i trzeba go tak ustawić żeby podciśnienia były jak najbardziej równe.

Wg. mnie cięzko stwierdzić co tu jest nie tak.
Trzeba sprawdzić wszytsko co ma wpływ na podcisnienia:
- krućce dolotowe do gaźnika i ich szczelność i prawidłowość montażu,
- krućce do silnika i ich szczelność i prawidłowość montażu,
- sam gaźnik czy wszytsko OK - membrany całe? itd..itp...
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.07.2022, 08:55   #3
Bohun
 
Bohun's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 556
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Bohun jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 dni 17 godz 59 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mallory Zobacz post
W jednocylindrowej XT/XTZ jest tak jak piszesz - gaźnik nazwijmy to główny i wspomagający.
W XT600Z Tenere dokładnie tak. Pierwszą przepustnice ustawiasz na np. wiertło fi-7mm druga ustawiasz na "koniku", później skład mieszanki i śrubka od obrotów.

Jechałem kiedyś z "podkarpacia" do Krakowa. A4 jeszcze nie była wybudowana. W pewnym momencie zegarek z kokpitu odpadł i zgubiłem go. W Krakowie na Grzegórzeckim moto zaczną kichać i dusić się. Nie mając wyboru zatrzymałem się i rozebrałem paść prawie przy głównej ulicy. zacząłem sprawdzać wszystko, świece, regulacja etc kręcenie wszystkim możliwymi regulacjami. Okazało się że zegarek wpadł pomiędzy dźwigienki łączące reakcję drugiej przepustnicy.
Radość x2 zegarek się znalazł i silnik znowu zaczną ładnie pracować.

Wasyl91 Zrób jeszcze test na "plaka". Odpal moto i popsikaj w okolicach gaźnika i zwróć uwagę na obroty.
__________________
Kto prędko daje, ten dwa razy daje.
Bohun jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
niskie obroty maxymalne Mallory Uklad paliwowy i wydechowy 12 15.10.2016 19:01
Niskie obroty na ssaniu jez Uklad paliwowy i wydechowy 8 12.10.2015 19:07
Wkręcane krućce do synchronizacji Vooytas Regularne czynności serwisowe 41 04.05.2014 14:26
Niskie obroty za wysokie. RD03 sloneczny Uklad paliwowy i wydechowy 16 06.07.2011 22:18
wysokie obroty po dluzszym postoju kkk Uklad paliwowy i wydechowy 6 09.06.2009 07:40


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.