Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Dział ogólny

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.04.2022, 22:09   #1
Horizon
 
Horizon's Avatar


Zarejestrowany: May 2021
Posty: 285
Motocykl: GG ES700
Horizon jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 2 godz 35 min 53 s
Domyślnie

Trzeba modzić dalej .
Na kolejny rzut - zmiana napędu. Już w zeszłym roku na przód dałem 13 zębów. Wedle tabelki jest to różnicia około +7% moment -7% vmax. To już było dosyć mocno odczuwalne. Teraz kupiłem nowy łańcuch i zębatkę na tył 44 i miałem zrobić 14/44 co odpowiadałoby +9% -9% ALE.... stwierdziłem, że przetestuję 13/44. Właśnie jestem po skończonej pracy, jutro będzie test w terenie. Niby powinno być +15% -15% względem stocku ale trzeba wziąć pod uwagę, że opony są wyższe przez co może to być +10-12% myślę.





Niestety pojawił się kłopot. Akcesoryjne prowadzenie łańcucha chyba nie jest przystosowane do większej zębatki :/
Horizon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.04.2022, 22:36   #2
sudden
 
sudden's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: okolice Warszawy
Posty: 1,420
Motocykl: CRF250L * T7
sudden jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 7 min 13 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Horizon Zobacz post
Trzeba modzić dalej .
Na kolejny rzut - zmiana napędu. (...)... stwierdziłem, że przetestuję 13/44. (...)
Obstawiam, że bardzo szybko wrócisz w okolice 13/40 lub 14/44.
W 250L, gdzie niskie biegi fabrycznie są za długie, na 13/45 nie dało się jeździć wcale. Trzeba było zawsze z 2-ki ruszać, a i ona stała się potwornie za krótka.
W 300L niskie biegi zostały podobno skrócone, więc pewnie będziesz musiał ruszać z 3-ki, albo 4-ki
sudden jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.04.2022, 23:40   #3
Horizon
 
Horizon's Avatar


Zarejestrowany: May 2021
Posty: 285
Motocykl: GG ES700
Horizon jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 2 godz 35 min 53 s
Domyślnie

Nie no bez przesady z tą 3 i 4 . Wyjechalem za blok to 2 teraz jest jak domyslnie jedynka. Zobacze jutro w ciezkim terenie ale to eksperyment. Faktem jest ze przy 13/40 dwojka nadal byla dla mnie za wysoka na jakies techniczne odcinki czy bardziej strome podjazdy, musialem pilowac jedynke. Ogladam chlopa na YT ktory jezdzi na 14/49 czyli jeszcze wieksze przelozenie niz ja teraz i w terenie sobie chwali. Trzeba wziac pod uwage ze kostka jest wysoka i niweluje troche to przelozenie.

Jak bedzie za mocno to wkladam 14 na przod tak jak mialem w planach.

Ostatnio edytowane przez Horizon : 23.04.2022 o 08:11
Horizon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.04.2022, 08:47   #4
Horizon
 
Horizon's Avatar


Zarejestrowany: May 2021
Posty: 285
Motocykl: GG ES700
Horizon jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 2 godz 35 min 53 s
Domyślnie

No dobra, był wczoraj cięższy teren różnego typu. Kopne piaski, opony (enduro), leśne ścieżki trailowe, górki. Może ktoś uznać mnie za powalonego, ale to przełożenie 13/44 to chyba najlepszy mod jaki do tej pory zrobiłem xD. Naprawdę myślałem, że pobawię się chwilę i wracam na 14 z przodu, ale nie. Do jazdy w terenie to jest coś pięknego.
Teoretycznie jedynki się nie używa, ale jednak kilka razy jej użyłem w bardzo ciasnych przejściach, w wydostaniu się z taraptów - normalnie jedynka wrzucona i samym gazem operuję bez piłowania sprzęgła jak wczęśniej. Ruszanie do jazdy odbywa się z dwójki, ale dwójka nadal pełni główne przełożenie przy manewrach i przebijaniu się przez ścieżki mimo to jest co innego niż manewrowanie na jedynce wcześniej. Częściej wbijam też trójkę w końcu i co najważniejsze. Na 2 moment jest fenomenalny, a na 3 nadal potrafi zamiatać dupą.
Co więcej odnoszę wrażenie, że zbiera się z dużo niższych zakresów czyli przy 4-5 tys rpm opdycha się tak jak wcześniej musiałem mu wrzucić 6-7 tys.

Przez chwilę pomyślałem o stałym włożeniu 14/47-48, ale jednak 13/44 sprawia, że bardzo łatwo i szybko można wrzucić przełożenie 14/44 gdyby trzeba było jechać gdzieś dalej.


Inna sprawa apropos tego wyjazdu jest taka, że to pierwsze porządne upalanie ze zmienioną sprężyną z przodu. Mój wniosek jest taki, że zamiast enduro to z tym kompletem zawiasu zrobiłem sobie typowego adventure Serio motocykl jest tak cholernie wysoki, że przy wzrośnie 183 cm dotykam palcami ziemi. Ogólnie jest bardzo spoko i wygodnie, ale przy bardzo ostrych manewrach jednak przydałoby się lepsze podparcie . Niemniej zamiana zawiasu kompletnego bardzo na plus, nic nie dobija, motocykl jest przewidywalny, na muldach wybiera ładnie i można osiągać większe prędkości. Polecam.

Horizon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.04.2022, 11:40   #5
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 11,171
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 7 miesiące 1 tydzień 6 dni 14 godz 11 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Horizon Zobacz post

Inna sprawa apropos tego wyjazdu jest taka, że to pierwsze porządne upalanie ze zmienioną sprężyną z przodu. Mój wniosek jest taki, że zamiast enduro to z tym kompletem zawiasu zrobiłem sobie typowego adventure Serio motocykl jest tak cholernie wysoki, że przy wzrośnie 183 cm dotykam palcami ziemi. Ogólnie jest bardzo spoko i wygodnie, ale przy bardzo ostrych manewrach jednak przydałoby się lepsze podparcie . Niemniej zamiana zawiasu kompletnego bardzo na plus, nic nie dobija, motocykl jest przewidywalny, na muldach wybiera ładnie i można osiągać większe prędkości. Polecam.

Sorki ale wygląda to mega pokracznie ze strzelającym w niebo zadem. Nie mam pojęcia jak ustawiłeś prawidłowo sag przy takim setupie. Nie uważam się za eksperta i może to i działa ale przerobiłem w życiu trochę enduraków łącznie z ekstremalnymi setupami zawiasów bo tak mi się zdawało i nigdy to nie działało jak należy dopóki się nie zrobiło zgodnie ze sztuką. Inna sprawa że skoro to moto do latania w terenie to weź mi proszę powiedz czemu nie kupiłeś prawilnego enduraka tylko kondona z którego próbujesz zrobić coś co jest praktycznie niemożliwe. Oczywiście odpowiedź "bo mogę" do mnie trafia i nie ma tu czepialstwa tylko czysta ciekawość. Chętnie bym się tym przejechał coby zrewidować mój pogląd że z tego wierzchowca nie będzie.
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.04.2022, 12:45   #6
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,520
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 22 godz 11 min 3 s
Domyślnie

Emek, inni kupują rakiety by je upodlic do duali. Większość traktuje motocykle jak zabawki i tjuningowanie onych jest jej częścią. Bywa, że daje to nawet dobre wyniki. Nie ważne czy obiektywnie. Ważne że pasuje uzdrowi.
Co do przełożeń. Zestopniowanie skrzyni projektuje się pod chararakterystyke silnika, nie od przeznaczenie - tak mnie uczyli. Przełożeniem końcowym dopasowuje się to do potrzeb. Jak pisze Horizon 13/44 mu pasuje. Mi w sporo mocniejszym beciaku o zbliżonej pojemności pasuje 13/50. To jednak zupełnie inne silniki i inny pewnie sposób użytkowania. Kwestia gustu i nawyków.

Pozdr rr
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.
rrolek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.04.2022, 20:38   #7
Horizon
 
Horizon's Avatar


Zarejestrowany: May 2021
Posty: 285
Motocykl: GG ES700
Horizon jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 2 godz 35 min 53 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rrolek Zobacz post
Emek, inni kupują rakiety by je upodlic do duali. Większość traktuje motocykle jak zabawki i tjuningowanie onych jest jej częścią. Bywa, że daje to nawet dobre wyniki. Nie ważne czy obiektywnie. Ważne że pasuje uzdrowi.
Co do przełożeń. Zestopniowanie skrzyni projektuje się pod chararakterystyke silnika, nie od przeznaczenie - tak mnie uczyli. Przełożeniem końcowym dopasowuje się to do potrzeb. Jak pisze Horizon 13/44 mu pasuje. Mi w sporo mocniejszym beciaku o zbliżonej pojemności pasuje 13/50. To jednak zupełnie inne silniki i inny pewnie sposób użytkowania. Kwestia gustu i nawyków.

Pozdr rr

Co do pierwszego zdania to jestem na FB na grupie "Ultralight adv" i faktycznie ludzie nówki KTMy EXC-F przerabiają na adventure, bardzo fajne konstrukcje im wychodza, ale ludzie musza miec naprawde tyłki ze stali. No ale czego się robi dla redukcji kilogramów.

Cytat:
Napisał majtas
Nie bocz się.
Nie jestem kimkolwiek kto mógłby uczyć czy instruować.
Zrobiłeś jak Ci pasuje i to tobie ma pasować. Napisałem już wiele czasu wcześniej ze śliczny ten motocykl jest dla oka.
Co do przełożeń to po prostu nie rozumiem jak ta jedynka może być za długa i tu uwaga się nasuwa ze za rzadko może tykasz sprzęgła. Może. A może masz tam same góry i jary. Nie wiem.
Moja crf objezdza cały mój trialowkowy pierdolnik na dwójce.
Spoko loko no hard feelings :*

Hmm kurde to nie tak, że nie używam półsprzęgła bo teraz też używam jak na dwójce objeżdżam, ale nie robię tego z przymusu że mi szarpie jak jest bardzo ciasno. No nie wiem jak to wytłumaczyć dobrze dlatego wklejam filmik chłopa co jeździ na 14/49



Cytat:
Napisał majtas
W której ladze siedzi sprężyna?
Niestety tego nie jestem w stanie powiedzieć. Pewnie gdzieś na YT będzie filmik jak ktoś.zmienia.

Cytat:
Napisał Ronin78
Ja bym obstawiał kupno Hondy dlatego, że nowa, że trwała, że względnie tania. A co Pan se z tym zrobisz to Pana sprawa, zawsze ważne żeby właściciel był happy! Cenowo to chyba KTM390 jest blisko? O nowe mi chodzi.
To jest bardzo ważne co napisałeś, poza tym co napiszę dalej. Ja nie kupuję używanych rzeczy, sprzętu RTV, narzędzi do firmy, nawet samochodów osobowych czy aut dostawczych. Nowe to nowe, można tu debatować czy to ma sens i każdy będzie miał rację, ale tak już mam. No i jak wchodzimy na nasz rynek nowych dual sportów i... dupa.

Co mamy?
1. Honda CRF300L/Rally
2. KTM 690
2a. Husqvarna 701
3. AJP
4. Yamaha Tenere
5. KTM EXC-F (kwestia sporne, bo imo to enduro ale w USA są.nazywane dualami, a typowe enduro to 2t) i inne typu SWM 300, 500 i inne lekkie enduraki.
6. KTM 390

Co mieliśmy, ale obecnie dostępne jedynie w stanach?
1. Yamaha WR250R
2. Kawaski KLX250/300
3. Honda CRF450L
4. Suzuki DRZ400

Lekkie enduro od razu odrzucam bo imo to nie są.dual sporty. KTMy nie mają nawet stacyjki, żeby pojechać nim pod żabkę, o jeździe po asfalcie nawet nie mówię. Urywa to ręce przy odkręceniu manetki i ma wąziutką kanapę, a interwały serwisowe to niestety katorga. Fabryczny wydech KTM jest głośniejszy niż mój akcesoryjny bez DB killera. AJP to u nas egzotyka, niby robione na bazie Husqi sprzed 2013 jak SWM, ale jednak produkcja garażowa i na żywo to ja nawet tego nie widziałem. Yamaha tenere to już.w sumie adventure waży 200 kg i możliwe, że kiedyś.wyląduje u mnie w garażu jakos 2 czy 3 motocykl. Husqvarna 701 i KTM 690... blisko, ale jednak 160 kg i zdecydowanie za duża moc. KTM 390 to cenowy odpowiednik Hondy, ale 390 to jest typowy mały adventure ze wszystkimi jego wadami. Wystarczy popatrzeć na jeden i drugi z boku. Mój znajomy ma i nie ma szans, żeby pojechał ze mna tam gdzie ja jeżdżę.

Honda CRF450L - bardzo dobra opcja, ale już niedostępna, niestety cena była nieco absurdalna. W USA mają KLX300 bezpośredni konkurent 300L - lepszy jeśli chodzi o zawieszenie, ale reszta to kwestia dyskusyjna. CRF zmieniono sporo rzeczy łącznie z super skrzynia. W Kawasaki walnęli big bore i fajrant

Yamaha WR250R, niedawny bezpośredni konkurent CRF250L dostępny u nas jeszcze w 2019 roku. Sprzęt absolutnie świetny, słabo dostępny na rynku wtórnym, ale Yamaha nie ma zamiaru robić.jego następcy. Nic dziwnego skoro w 2019 nowa Yamaha WR250R kosztowała podobno ponad 35 tys. Teraz przekraczałaby zapewne 40 tys, podczas gdy ja z moimi modami (tymi potrzebnymi i tymi niepotrzebny) całkowicie zmieniającymi moto zamykam się może w 35 tys

Suzuki DRZ400 - sprzęt legendarny, dostępny u nas na rynku wtórnym. Mimo wszystko Suzuki klepie go cały czas w niezmienionej formie łącznie z 5 biegową skrzynią biegów

Podsumowanie: nasz europejski rynek nowych dual sportów to gówno.
Horizon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Modyfikacje Husqvarna 701 7Greg Husqvarna 701 502 02.11.2024 11:05
Modyfikacje przy DCT mdxmd NAT - Warsztat 30 03.04.2019 10:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.