Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.04.2022, 15:31   #1
magneto
 
magneto's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Olsztyn (Wa-Ma)
Posty: 278
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: mój 3,5
magneto jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 13 godz 36 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał dawid8210 Zobacz post
Nie. Jak zostawisz luzem ładowanie będzie skakać. Przy zakładaniu chwilowo sprawdzilem co się dzieje z tym przewodem niepodłączonym. U mnie to było ok 16vol. Musi być podlaczony pod plus ,,po stacyjce"
Tak... Ale mam małą uwagę. W nasto-, czy dziesto-letnim motocyklu ciężko spodziewać się idealnego stanu instalacji. Są spadki napięcia (powiedzmy od 0.5 do 2 V) i to "zaniżone" napięcie regulator będzie chciał uzyskać. W efekcie - na akumulatorze będzie te 0.5 do 2 V więcej. Czyli kaszanka...
Rozkminiałem temat w Trampku, wyszło mi że można spokojnie podłączyć ten czarny do plusa na kostce regulatora (zmierzyłem, ile to prądu pobiera i wyszło 0.2, może 0.5 mA, czyli tyle, co nic). Dwa lata i wszystko śmiga. Oczywiście może to zależeć od typu, warto sprawdzić pobór prądu czarnego kabelka.
__________________
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME ! !
magneto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.04.2022, 22:07   #2
Hatom02
 
Hatom02's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2021
Miasto: Ostrzeszów
Posty: 25
Motocykl: Rd07/Vfr1200x
Przebieg: 100+
Hatom02 jest na dystyngowanej drodze
Online: 13 godz 49 min 48 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał magneto Zobacz post
Tak... Ale mam małą uwagę. W nasto-, czy dziesto-letnim motocyklu ciężko spodziewać się idealnego stanu instalacji. Są spadki napięcia (powiedzmy od 0.5 do 2 V) i to "zaniżone" napięcie regulator będzie chciał uzyskać. W efekcie - na akumulatorze będzie te 0.5 do 2 V więcej. Czyli kaszanka...
Rozkminiałem temat w Trampku, wyszło mi że można spokojnie podłączyć ten czarny do plusa na kostce regulatora (zmierzyłem, ile to prądu pobiera i wyszło 0.2, może 0.5 mA, czyli tyle, co nic). Dwa lata i wszystko śmiga. Oczywiście może to zależeć od typu, warto sprawdzić pobór prądu czarnego kabelka.
Dzieki wszystkim za podpowiedzi z regulatorami. Kupilem nowy tourmaxa i ladowanie jest jak należy

Czy orientujecie sie czy jest jakis magik który podjalby sie wymiany instalacji w afryce? Mieszkam w wielkopolsce okolice ostrowa wlkp. Ogolnie afryka dziala jak nalezy ale instalacja ewidentnie jest od poczatku w tym moto nie naprawiana. Tu gdzies kabelek luzny, zle sie uloży, pradu brak, tam kabel przetarty, podwinie sie afryka gasnie. Jakies naprawy bierzące staram się ogarniać w garazu u siebie ale powoli mnie to zaczyna wqr... Chetnie oddalbym to komus i odebral z nowymi kablami
Hatom02 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
regulator napięcia vinc18 Układ elektryczny i zapłonowy 36 05.11.2022 07:20


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.