![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]()
Jeszcze mały newsik o regulatorach serii FHxxx.
Wyczytalem w sieci, ale nie w dokumentacji tylko na forum /wiecie jak to jest z tymi forami ![]() Ogólnie chodzi o to, że prąd zmienny na tych 3 żółtych kabelkach jest BARDZO zmienny /np. skoki amplitudy ja wypatrzyłem nawet do 80V/ i tak modele z większą cyferką mają większa wydajność prądową, ale za to tranzystory są odporne na mniejsze napięcia na wyjściu prądnicy /nie wiem skąd to się bierze ale może ma to jakieś uzasadnienie w technologii MoSFET/ Czyli: FH001 ma najmniejszy prąd (35A), ale największe "zabezpieczenie" .. .. FH012 ma największy prąd (50A), ale najbardziej jest narażony na spalenie przez prądnicę. Dla FH001 była podana wartość bezpieczna amplitudy napięcia na poziomie 200V. Dla FH012 TYLKO 40V. Tak pisze, bo jakby ktoś chciał zakładać to może to mieć znaczenie. Do tej pory myślalem że najlepiej FH012 i takiego szukalem, nie było, to zamówiłem FH001 i .... wychodzi że miałem farta. i jeszcze to: -Model=FH001 (SHINDENGEN) -Regulator type=Semiconductor, short circuit -No-load regulated voltage=14.1 ~ 14.9 V -Rectifier capacity=35 A -Withstand voltage=200 V Stator Coil resistance= 0.15~0.23ohms -Model=FH011AA ( SHINDENGEN) -Regulator type=Semi conductor short circuit -No-load regulated voltage=14.3 ~ 15.1V -Rectifier capacity=50 A -Withstand voltage=100 V Stator Coil resistance= 0.14~0.18ohms Model/Manufacturer FH012/SHINDENGEN Type Short circuit type No load regulated voltage (DC) 14.2 ~ 14.8 V Capacity (DC) 50 A Withstand voltage 40 V jak widać ma znaczenie jaka jest prądnica: Stator Coil resistance= 0.14~0.18ohms W Afryce jest 0.1-1.0 Ohm wg Haynes'a Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 07:59 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 41 min 38 s
|
![]()
Cześć
Mam chwile to napisze , jeżeli chodzi o MOSFETy to są one dość wrażliwe na znamionowe napięcie przebicia .Podejrzewam ze te maksymalne napięcia to są napięcia przebicia mosfeta podane oczywiście z zapasem . Zazwyczaj w mosfetach jest tak ze jak sa na duzy prad to na male napiecie i iodwrotnie . Myślę że 200V i 35A to niezle parametry dające moc 7KW. Co do napięć z generatora to w Afryce jest ok 180V p-p ( napięcie szczytowe ) na każdej z faz , częstotliwości nie pamiętam dokładnie ale chyba jest 5 magnesów na kole zamachowym co by dawało 83Hz przy 1000RPM. hehe określenie bardzo zmienny jest w dechę , a w TV sat jest zajebiście zmienny :-)
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 41 min 38 s
|
![]()
Jak obejrzysz to na dobrym oscylu to nie jest to taka sieczka
Przebiegi są jakie być powinny.
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]() Cytat:
Tego nigdy nie zrobiłem, ale mierzyłem amplitudę i wypełnienia - zmienia się strasznie i o to mi chodzi, obrazek może jest ładny ale bardzo zmienny, ale jak mowie nie widziałem to domysły z innych pomiarów. Jak patrzyłeś to napisz sam jestem ciekawy! Uogólniając jesli amplituda zmienia się z obrotami o +-400% (mi wyszło 20-80V) a wypelnienie ,nie pamiętam ,ale chyba 40-80% to jest to mało stabilnie. Ale może musi tak być. Ostatnio edytowane przez paku : 30.09.2009 o 21:39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 41 min 38 s
|
![]()
Jak jutro znajdę chwile to połączę oscyla i zrobię fotkę , aczkolwiek szkoda mi będzie tak ładnie zaciśnięte rurki termokurczliwe przecinać
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]()
Sie informuje, że właśnie dojechał do mnie FH001.
Jak się zamontuje to się coś napisze. Regulator został zamontowany. I jak to w życiu bywa są dwie wiadomości. 1. Dobra - to to że lekko ciepławy - zgodnie z oczekiwaniami. 2. Zła - to to że pitolona złączka kabli fazowych - na tych trzech żółtych - dalej się grzeje jak szalona. Wiadomość trzecia: jest problem z oryginalnymi wtykami do tych regulatorów. Dlatego jakby ktoś miał ochotę na podobny, to podpowiem że w CBR 600RR jest też FH chyba 008, ale ma wystające kable - jak w naszym - wiec wystarczy ciachnąć wtyczkę i gotowe. I jeszcze napięcie: bez świateł 14,4V, na światłach 14,0 V - mogłoby być trochę więcej, ale wystarczy. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.06.2012 o 08:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Regulator a moc motocykla | Nonek_ | Układ elektryczny i zapłonowy | 0 | 06.05.2012 20:48 |
Wygotowany regulator | Chomski | Układ elektryczny i zapłonowy | 1 | 22.07.2010 23:54 |