Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.01.2022, 12:14   #1
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Zdaje się że nie napisałem że ctek jest sam w sobie zły a że nie padam przed nim na kolana ......no cóż.
Tak się składa że mam dwa akumulatory które chętnie podłączę do cteka , jeśli dorzuci ze 30% pojemności/ sprawności to otwarcie o tym napiszę.
Póki co jest jeden automat co robi robotę a kosztuje poniżej połowy cteka.
Mam wrażenie że jesteś przedstawicielem handlowym producenta
Wybacz że nie przyjmuję wszystkiego w ciemno i że migające kontrolki ,jak napisałeś, nie przemawiają do mnie.
Podczas testu ctekowego i tak podłączę mierniki by wiedzieć co naprawdę on cuduje .....znaczy ctekuje.
W motocyklowym 50A zostało 19A , transformatorowym zrobiłem na 28A.
Zobaczymy czy twoje cudo zrobi lepiej.
Staram się patrzeć obiektywnie a nie wychwalać coś co może nie być tego warte.
Na koniec powiem że swoje próby sprawdzam przyżądem a nie tym czy po ładowaniu kręci lub odpala lepiej czy gorzej.
Nie mam zamiaru kogokolwiek za wszelką cenę przekonywać.
Super ze nie napisales ze jest zly i ze nie padasz przed nim na kolana no bo jak bys mial to zrobic skoro go w rekach nie miales Nie jestem przedstawicielem , nie stoje murem za tym czy tamtym ale jak czytam publicne wypowiedzi ''testera'' ktory przesadza o wartosci i urzytecznosci danego urzadzenia nie majac go choc by w rekach, a wnioski swe argumentuje wysoka cena i brakiem wyswietlacza (bo lubi patrzec na cyferki) to sie po prostu z tym nie zgadzam. Nie ma tu osobistych wycieczek czy jakichkolwiek zaczepek personalnych.

Co do samego urzadzenia (CTEK MXS 5) tomam je dosc przetestowane i funkcjonuje u mnie od paru lat, jako zadowolony swiadomy urzytkownik moge powiedziec ze wart jest swojej ceny. O podstawie swoich twierdzen napisze pozniej, poczekam na test Dzieja by zkonfrontowac wyniki naszych ''badan''

Jednego z akumlatorow (opisywanych kilka postow wczesniej ) a dokladnie starego aku od GS1200 nie udalo sie uratowac. Ani CTEK ani Zasilacz nie daly mu rady, po 5 dniach postoju napiecie spoczynkowe spadlo do 10.2 V pojemnosci juz nawet nie mierzylem bo nie bylo sensu.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.01.2022, 14:05   #2
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,273
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 13 godz 19 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał dubel Zobacz post
Super ze nie napisales ze jest zly i ze nie padasz przed nim na kolana no bo jak bys mial to zrobic skoro go w rekach nie miales Nie jestem przedstawicielem , nie stoje murem za tym czy tamtym ale jak czytam publicne wypowiedzi ''testera'' ktory przesadza o wartosci i urzytecznosci danego urzadzenia nie majac go choc by w rekach, a wnioski swe argumentuje wysoka cena i brakiem wyswietlacza (bo lubi patrzec na cyferki) to sie po prostu z tym nie zgadzam. Nie ma tu osobistych wycieczek czy jakichkolwiek zaczepek personalnych.

Co do samego urzadzenia (CTEK MXS 5) tomam je dosc przetestowane i funkcjonuje u mnie od paru lat, jako zadowolony swiadomy urzytkownik moge powiedziec ze wart jest swojej ceny. O podstawie swoich twierdzen napisze pozniej, poczekam na test Dzieja by zkonfrontowac wyniki naszych ''badan''

Jednego z akumlatorow (opisywanych kilka postow wczesniej ) a dokladnie starego aku od GS1200 nie udalo sie uratowac. Ani CTEK ani Zasilacz nie daly mu rady, po 5 dniach postoju napiecie spoczynkowe spadlo do 10.2 V pojemnosci juz nawet nie mierzylem bo nie bylo sensu.

Przepływający prąd elektryczny DC czyli stały charakteryzują dwie wartości w czasie to jest V i A z tad też w pierwszym poście są wykresy. Te wykresy zkolei maja prawidłowość które można opisywać stały prąd i stałe napięcie odpowiednio CC i CV czyli wykres A leci w poziomie to CC, albo wykres napięcia leci w poziomie to CV.

wykres macie w załączniku czerwona kreska to wykres pradu a niebieska napiecia.


Nasz kolega Dzieju jest specyficznym człowiekiem szanuje jego podejście i sposób myślenia choć zgodzić sie nie mogę. Ma motocyklowy akumulator 50A? Chociaż ja tego nie zrozumiałem a wsumie elektryk jestem po szkole. W swifcie sport który ma 1,6 benzynowy motor mam 44Ah,
na marginesie akumulator powinien miec pojemność w Ah oraz prąd rozruchowy podany. i tu są różne normy do tego, ale przyznam sie że baranieje jak czytam o co chodzi . I naprawde nie wiem co kolega miał na myśli.

Jeśli jest tak jak mylę to jakiś tester wypluwa mu takie wyniki w postaci napięcia i prądu rozruchowego który oblicza algorytm testera. Czytając naszego kolegę głęboko wątpię aby był skłony na tester do akumulatorów wywalić więcej niż kosztuje akumulator. Ja na przykład tak do tego podchodzę, porostu szkoda kasy na ten zbytek.

ps.

Istnieje metoda techniczna na pomiar rezystancji wewnętrznej akumulatora i wykonuje sie ja mierząc spadek napięcia na rezystorze. a potem mozolnie oblicza mamy wynik który w jednostkach który nic nam, nie powie! Ale to nie jest pomiar prądu rozruchowego pod obciążeniem jak na opornicy. Tester to tester służy do pokazania klientowi zły, dobry naładuj , dobry dzięki temu mozna sprzedać kolejny produkt. Bo przecież Pan widział co tester pokazał.

ps2

Pomiarowiec jak mierzy to musi wiedzieć co mierzy i dlaczego.

i tu JaTomek suszenie wskazuje żarówka i pomiar czasu rozładowania do 10.5V wskaże nam prawdziwa pojemność

jak to zrobic prosto dzielimy pojemność akumulatora przez prąd jaki płynie przez zarówke np 60W to prad 5A (60w /12V = 5A)

12Ah /5A ≈ 2,4 h

czyli jeśli mamy naładowany do pełna akumulator 12Ah to do momentu spadku napięcia do 10,5V żarówka 60W bedzie świeciła sie 2 godziny i 24 minuty.

wy mierząc czas możecie obliczyć pojemność w druga stronę np 10,5 V pojawiło sie po 1 godzinie i 45min
Czyli 1,75h x 5A wynosi 8,75Ah.

pamiętajcie ze godzina to 100 a 30 minut to 50 i tak dalej (min x100/0,6 )
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg deltran3.jpg (17.8 KB, 19 wyświetleń)
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.01.2022, 14:39   #3
nabrU
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał pałeł Zobacz post
Czytając naszego kolegę głęboko wątpię aby był skłony na tester do akumulatorów wywalić więcej niż kosztuje akumulator. Ja na przykład tak do tego podchodzę, porostu szkoda kasy na ten zbytek.
U mnie w pracy technicy '"w polu" używają czegoś takiego do testowania aku 6 i 12V w UPS i BBU (Battery Backup Units) naszych radiostacji. Prawie 3000zł za takie cuś trzeba dać , a to zwykły "handheld"...

https://www.bkprecision.com/products...-recorder.html

Ma to wspomniany pomiar impedancji wewnętrznej.

Za warsztatowy tester to trza dać min. 2 razy tyle.

Więc prywatnie metoda żarówki pewnie musi wystarczyć, chyba że Dzieju ma dostęp do jakiegoś "pracowego' testera.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.01.2022, 19:27   #4
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Dubel , powiem tak , niech każdy robi jak uważa , uważasz cteka za króla niech ci tak będzie jak ci z tym dobrze.
Ja nie będę i nie mam zamiaru dalej o tym dyskutować z jakiego powodu i na czym oparłem swoje zdanie. Nie próbuj tanich zaczepek , nie mam na to czasu.

Pałeł , dziwne że nie skojarzyłeś ale przy 50 było wyraźnie A a nie Ah.

nabrU , mam dostęp.

Wiecie co skończyłem dyskusję , wiadomości które potrzebowałem uzbierałem.
Dostałem propozycję otrzymania cteka na próby , skorzystam , ale wątpię by mi się chciało o nim coś pisać skoro wszystkowiedzący wiedzą wszystko i nie dopuszczają innych możliwości.

W ostatnich 3 tygodniach , ładowałem 11 akumulatorów ( na kolejny czekam) , uzupełniłem znacząco pojemność w trzech , pozostałe cztery napompowane z lekkim zwiększeniem prądu , w jednym napięcie spoczynkowe wzrosło z 12.4 na 12.8V , jeden postawiony z długiego postoju 9.84V ......

No to miłej zabawy z prądami. Zostawiam głos innym.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.01.2022, 19:39   #5
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Dubel , powiem tak , niech każdy robi jak uważa , uważasz cteka za króla niech ci tak będzie jak ci z tym dobrze.
Ja nie będę i nie mam zamiaru dalej o tym dyskutować z jakiego powodu i na czym oparłem swoje zdanie. Nie próbuj tanich zaczepek , nie mam na to czasu.

Pałeł , dziwne że nie skojarzyłeś ale przy 50 było wyraźnie A a nie Ah.

Wiecie co skończyłem dyskusję , wiadomości które potrzebowałem uzbierałem.
Dostałem propozycję otrzymania cteka na próby , skorzystam , ale wątpię by mi się chciało o nim coś pisać skoro wszystkowiedzący wiedzą wszystko i nie dopuszczają innych możliwości.
Miłych przepływów prądów , bawcie się grzecznie.
Dzięki zjedz snikersa i wyluzuj odrobinkę

Ctek nie jest moim królem, a produktem który uważam za dobry , wart swojej ceny.
Zaczepek nie ma z mojej strony tylko przedstawienie zdania odrębnego w sposób kulturalny. Przypomnę tylko że jesteśmy na publicznym forum dyskusyjnym którego głównym sensem jest dyskusja wymienianie się doświadczeniami , pogladami i opiniami .

Nie dyskutujemy tu o foliowych czapkach a o konkretnych czynnościach technicznych wymaganych przy obsłudze między innymi motocykli
  Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
1 kask - kilka nazw bouli Kaski 3 30.04.2015 17:47
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach flippy Przygotowania do wyjazdów 4 22.08.2014 23:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.