Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Yamaha

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.11.2021, 11:50   #1
rene82
 
rene82's Avatar


Zarejestrowany: May 2016
Miasto: radom
Posty: 105
Motocykl: crf 1000A->790advR/drz 400e
rene82 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 17 godz 30 min 33 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał krytek Zobacz post
Od 5 lat jezdze na Gsa1200lc i tak sie czaje teraz na Yamahe T7.
Mialem jazde testowa , ogladalem setki filmow , czytalem setki tresci na jej temat i dalej nie wiem..

Tez myslialem nad 790 czy 890 ale absolutnie mnie nie podnieca Ktm a po jazdach testowych lepiej sie czulem na T7...

Gdyby gsa wazyl 50kg mniej to bym nie myslial o lzejszym ale....gdyby babcia miala wasy...

Yamahe chcialbym tylko do jezdzenia solo (bez pasazera), cel poludnie i jesli mozliwe to daleki wschod , jazda szutrowa i jak najmniej asfaltow

Czy ktos z uzytkownikow zaluje ze kupilo wlasnie T7? Czy barkuje tej mocy ? Napewno tez porownywaliscie ja do ktm 790 czy 890 czy innego motoru wiec dlaczego wlasnie wybraliscie t7 ?

Wiem ze temat ten to takie lanie wody ale moze ktos cos napisze i to wlasnie wplynie na dylemt kupic ,nie kupic ...

dzieki
No wychodzi że Krytek już jeżdził, a chyba oczekuje potwierdzenia
Nie mam t7(ale jeździłem) mam 790. Myślę ze te moto maja podobne założenia do jazdy.
Tak lepiej się nimi jeździ solo w lekkim terenie, niż gs, niż chodzby crf 1000(miałem). Moto lżejsze i tyle.
To jest bardziej pytanie czy zostawiasz gsa, czy sprzedajesz. Dla mnie Gsa to waga ale i szybkie przemieszczanie się z doskonałą ochroną przed warunkami atmosferycznymi na asfaltach i szutrach. Tenera (790) to zdecydowanie gorsza jazda na asfalcie, a głębsze zapuszczanie w teren. 790 ma co najmniej kiepska aerodynamikę, t700 ma za mało pary na asfalt, a powyżej 140 wir w baku. Taką np zwykłą kamienistą drogę na Perkal w Albanii wolałbym jechać na t 700 niż gsa. Gsa bym przejechał, ale się umęczył
Tak jak Emek pisał, chyba trzeba kupować motor na założenia odnośnie jazdy. I jeszcze to uzupełnię, trzeba kupować moto do realnej jazdy a nie tej wymarzonej
Może opisze po sobie. Z 790 jestem więcej niż zadowolony. No moto robi więcej niż potrafię. Nie wypie.... mi się z nienacka. Te dolne baki robią robotę. Super jest na wikendowe wypady.( zaraz sprzedam drz 400e bo mi nie potrzebna, a 790 mi wystarcza tam gdzie jeżdżę) Tyle ze ja corocznie robię wypady po 6-8 k......a w przyszłym roku tez już wiem ze będzie około 9k.....tyle że maks szuter........a tu nie ma co ukrywac gs, 1290, nawet multi 950 były by lepsze
Myślę że t700 jest na bank bardziej uniwersalnym sprzętem do jazdy w pojedynke nic gsa ( no wjedziesz nim głebiej), a na asfalcie ciągle dojedziesz, ale zapomnij o przelotach nawet 150 km/h i jednak więcej podpinek wpinaj na listopadowe przeloty...
rene82 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.11.2021, 14:36   #2
@Suchy
 
@Suchy's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2020
Miasto: Garwolin
Posty: 112
Motocykl: nie AT (ale T) już nie T
@Suchy jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 17 godz 57 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rene82 Zobacz post
Taką np zwykłą kamienistą drogę na Perkal w Albanii wolałbym jechać na t 700 niż gsa. Gsa bym przejechał, ale się umęczył
...
Taką np zwykłą kamienistą drogę na Perkal w Albanii to dziadki szosowymi furami na szosowych laczkach robią na luzie. Nie róbmy z niej demona.

T7 karnąłem się bardzo krótko, pierwsze wrażenie bardzo pozytywne.
@Suchy jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.11.2021, 15:33   #3
midro


Zarejestrowany: Jan 2019
Posty: 193
Motocykl: Dr650Re
midro jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 50 min 21 s
Domyślnie

Bynajmniej demonem seryjna T7 nie jest. Piszę seryjna , bo u mnie było tak że jak kupiłem Tenerkę to przed nią miałem około 15 lat doświadczenia na Dr650, ten starszy model, kombajn, traktor, klekot zwał jak zwał. Jak na początku trochę oswoiłem się z T7 i zacząłem trochę bardziej cisnąć poza asfaltem to zacząłem mieć nie smak, a to dlatego, że stara 25 letnia Dr650 potrafiła jechać po dziurawej, piaszczystej drodze ponad setkę, i czułem się na niej bezpiecznie, prowadzenie było dobre, nie pływała itd. Z kolei T7 już przy 70-80 km/h zaczynała zachowywać się trochę nerwowo, pływała, jak jechałem szybciej robiło się nieprzewidywalnie, niebezpiecznie. Mając obydwa motocykle w tym samym czasie, wolałem brać Dr w teren niż Yamahę. Ale jak zmieniłem sprężyny przednie i tylną w T7, wszystko się zmieniło na plus dla Tenerki. Teraz rozwijam prędkości autostradowe na polnych drogach bez obawy o to że zawias nie wyrobi czy coś w tym stylu. Po takiej zmianie jest mega fun z jazdy, adrenalina w miejscach gdzie ludzi ani pojazdów często nie uświadczysz. Mi ten motocykl odpowiada bo sprawdza się idealnie w terenie w jakim zazwyczaj jeżdżę.
midro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.11.2021, 17:24   #4
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,198
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 17 godz 43 min 11 s
Domyślnie

A słyszał kolega o czymś takim jak sag statyczny i dynamiczny w moto ? I o personalizacji zawieszenia ?
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.11.2021, 17:33   #5
midro


Zarejestrowany: Jan 2019
Posty: 193
Motocykl: Dr650Re
midro jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 50 min 21 s
Domyślnie

Tak słyszałem, a w sumie to dużo czytałem, filmików oglądałem, różnych fachowców słuchałem zanim cokolwiek zmotałem.

Np. tutaj jest wiele przydatnych informacji.
https://youtu.be/CPUZtq_RN0w


Ostatnio edytowane przez Novy : 05.11.2021 o 20:02 Powód: Tuba w oknie
midro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2021, 16:30   #6
miotacztruskawek
 
miotacztruskawek's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Posty: 153
Przebieg: Rosnący
miotacztruskawek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 3 godz 46 min 13 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał midro Zobacz post
Tak słyszałem, a w sumie to dużo czytałem, filmików oglądałem, różnych fachowców słuchałem zanim cokolwiek zmotałem.

Np. tutaj jest wiele przydatnych informacji.
https://youtu.be/CPUZtq_RN0w

Zawieszenie jest specyficzne. Przy wolnej jeździe jest twarde, ale za to lubi prędkości rally
Najbardziej brakuje skoku, bo jak byłby skok to można zupełnie inaczej ustawić motocykl
miotacztruskawek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.11.2021, 20:19   #7
@Suchy
 
@Suchy's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2020
Miasto: Garwolin
Posty: 112
Motocykl: nie AT (ale T) już nie T
@Suchy jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 17 godz 57 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał @Suchy Zobacz post
Taką np zwykłą kamienistą drogę na Perkal w Albanii to dziadki szosowymi furami na szosowych laczkach robią na luzie. Nie róbmy z niej demona.
Cytat:
Napisał midro Zobacz post
Bynajmniej demonem seryjna T7 nie jest.
Miałem na myśli drogę.
@Suchy jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Czechy - co warto? jamarjan Przygotowania do wyjazdów 33 27.02.2025 08:05
Klr 650 czy warto kupic ? gerardgrodzisk Inne - dyskusja ogólna 22 17.04.2012 21:01


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.