![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
![]() |
![]()
Haha
Akurat NAT 2016-2017 w wersji północnoamerykańskiej nie miała kierunkowskazów LED tylko tradycyjne żarówkowe. Jest sporo wątków na adv-rider i tu jak to ludzie chcą zmienić na LED. Też mnie kiedyś zaczepił policjant, ale jak mu powiedziałem, że się nie znam i tak wyjechałem z salonu to machnął ręką. Ale to było w 2016 i wtedy było mało NAT. A wracając do pytania - nie kojarzę takiego przepisu. Natomiast powinieneś mieć świadectwo homologacji (niezbędne przy rejestracji nowego pojazdu). Ja miałem do mojej NAT z 2016 takie „świadectwo zgodności WE” i tam jest jak byk napisane, że motocykl o takim VIN jest zgodny z typem z homologacji i nie wymaga dodatkowych badań itp/itd. W ew. dyskusji z diagnostą pozostaje udowodnić, że nie zmieniałeś fabrycznych kierunkowskazów. Jak nie masz ŚZWE to zapytaj o nie pierwszego właściciela. Reakcje diagnostów biorą się chyba z tego, ze kiedyś stało w polskich przepisach, że światła pozycyjne muszą być białe (m.in.). Teraz CHYBA tak już nie jest. Cytat:
I dlatego kraje WE umówiły się, że będą wzajemnie honorować wzajemnie homologacje dokonane dla pozostałych krajów WE z uwzględnieniem lokalnych dodatkowych wymogów. Dzięki temu m.in. od jakiegoś czasu rynek europejski dostaje nowe modele wcześniej niż np. USA/Australia. Producentowi łatwiej jest homologować moto np. w Hiszpanii i opisać, że jest też zgodne np. z polskim wymogiem posiadania odblasku na lewym półdupku dżinsów pasażera… Ale tu się za bardzo zbliżamy do wątku o „gejropie” więc się powstrzymam od dalszych komentarzy 🙃 Ostatnio edytowane przez Novy : 12.09.2021 o 20:37 Powód: Połączenie postów |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() Założyłem sobie w przednie postojowe folię pomarańczową. Diagnosta nie miał nic do tego, że są pomarańczowe (dopuszczalne), ale do barwy. Ta jest opisana w procedurze jaka to ma być.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2021
Miasto: Grodzisk Mazowiecki
Posty: 108
Motocykl: CRF1100
![]() Online: 2 dni 1 godz 43 min 44 s
|
![]()
Ja 2 miesiące temu wyjechałem z salonu i tez świecą
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Badanie okresowe NAT a świecące kierunki | Grzesiuk | CRF 1000 L | 44 | 19.07.2022 17:29 |