Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 31.08.2021, 07:29   #1
jpj
 
jpj's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2020
Miasto: SH/RZ
Posty: 30
Motocykl: SD09
Przebieg: 28k
jpj jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 10 godz 18 min 54 s
Domyślnie

Ma ktoś może zdjęcie wygiętej ramy? W którym miejscu mniej więcej jest to widoczne? Zastanawiam się, czy na przykład firma Tecrol z Bielska by tego nie wyprostowała.
jpj jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.08.2021, 10:02   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał jpj Zobacz post
Ma ktoś może zdjęcie wygiętej ramy? W którym miejscu mniej więcej jest to widoczne? Zastanawiam się, czy na przykład firma Tecrol z Bielska by tego nie wyprostowała.
nawet jak rama zostanie wyprostowana to pofałdowania na przedniej części raczej zostaną bo jest to profil zamknięty i nie ma dostępu aby coś podłożyć od tyłu i wyklepać.

Odnośnie samej ramy czy jej elastyczności to proszę wziąć pod uwagę jaką średnicę mają rury oraz golenie bo to jest bardzo pancerny element i trudno się dziwić, że rama się podda przy dzwonie. Gdyby rama była pancerna to jej waga plasowała by motocykl w okolicach Varadero a tego przecież też nie chcemy.

Wracając do Heed to trudno tak do końca znaleźć zależność pomiędzy gmolami a krzywieniem ramy, gmole są przymocowane w punktach styku ramy z silnikiem, który jest najcięższym elementem tym samym upadek i podparcie samego silnika teoretycznie powinno jeszcze bardziej ramę zabezpieczyć.

Jeżeli nie mamy gmoli to przy glebie i szlifie na asfalcie silnik przynamniej z prawej strony nie dotyka do podłoża szlifuje kierownica, koło, przedni set kierowcy oraz tylny pasażera. A ciężki silnik wisi w powietrzu więc wydaje się, że to jest jeszcze większe ryzyko uszkodzenia ramy niż oparcie go na gmolach. Może wypowie się ktoś z branży rurek i zabezpieczeń to zapewne temat nie jest tak prosty jak się może wydawać.

Gmole heed przy szlifie na asfalcie górną częścią doginają się do plastików wraz z ich połamaniem w tych miejscach - podkreślam na asfalcie! przetestowane w praktyce niestety.

kilka fotek

https://photos.app.goo.gl/ystU9xPj5aTNNcwP8

szlif był dość konkretny bo kilkanaście metrów widać, że gmole poddały się więc teorie, że są zbyt mocne to nie prawda. Rama poddała się około 1,5mm co jest wartością znikomą i nikt tego nie będzie prostował bo nie ma to istotnego znaczenia dla prowadzenia. Zresztą też nie jestem do końca pewien czy taka po prostu opuściła fabrykę ponieważ jest to przesunięcie boczne odwrotne do działania siły uderzenia.

Najlepszym zabezpieczeniem motocykla przed upadkiem jest AC niestety.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Zestaw gmole heed bunkier i płyta pod silnik Bumot. Czy pasują do siebie? Tuszek12 Gadżety / wyposażenie 1 20.02.2023 07:24
Płyta bumot i gmole heed bunkier nocny Gadżety / wyposażenie 0 14.08.2021 12:42
Montaż gmoli Heed Rolob Gadżety / wyposażenie 7 30.05.2021 19:43
Heed Bunkier i wymiana oleju nabrU NAT - Warsztat 39 20.09.2017 22:56


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.