Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.08.2021, 00:38   #1
Lis
 
Lis's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 809
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
Lis jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 7 godz 32 min 11 s
Domyślnie

Dzięki. Ze szybkich obliczeń wychodzi, że zużycie oleju będzie niewielkie. Zastanawiam się jak wygląda strumień, i czy ma jakąś energię? Czy zwyczajnie pojawia się kropla jak w opadówce...
Lis jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.08.2021, 12:25   #2
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 52 min 16 s
Domyślnie

mdxmd : mam pytanie podobne do kolegi Lis

Jak dysza dotyka do zębatki i pompa zostaje załączona to ciśnienie oleum jest dostatecznie duże by "wypchnąć" olej przez dyszę ?
Zakładam oczywiście że kąt przyłożenia dyszy jest dobrany tak aby żeby było szczelnie.

Mam w rd07 scota manualnego i działał dobrze jak dysza nie była idealnie dopasowana do tarczy zębatki , jak tylko dysza się docierała oleum szło mizernie.
jako że scot wyzionął ducha po 8 latach myślę czasami nad jakimś systemem oliwiącym.

Elektronika to żaden problem poza dzisiejszym brakiem dostępności komponentów oraz ich cenami.
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.08.2021, 17:06   #3
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 25 min 52 s
Domyślnie

jedno załączenie pompki daje niewielką ilość oleju - to nie jest kropla i to nie jest jakiekolwiek ciśnienie. Aby powstała kropla może być potrzebne 3-4 impulsy olej bardzo powoli wydostaje się na zębatkę.

Ta pompka kiedy ma podane 12V daje tylko jedno kliknięcie i na tym koniec jej pracy należy zdjąć napięcie i podać ponownie aby było następne kliknięcie i następna dawka oleju.

Jednym słowem jest to pompa impulsowa czyli im więcej impulsów w jednostce czasu tym więcej podaje oleju - ilość oleju zależy wyłącznie od tego parametru.

Zapewne o to Wam chodziło i stąd to pytanie o ciśnienie....

Tak zużycie oleju jest bardzo małe... 150ml wystarcza mi na 4000-5000km

Gdyby bardziej rozbudować sterownik to można dodać wskaźnik pozostałego oleju w zbiorniku itp. bajery ale wtedy układ się komplikuje... na pewno warto zastosować sterownik bez stycznika mechanicznego. Generalnie sterownik jest banalny bo podaje tylko krótkie impulsy 12V
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Tags
olejarka , scottoiler , smarowanie , łańcuch


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olejarka łańcucha VictorZ Wszystko dla Afryki 32 02.04.2024 16:43
Olejarka od majfrendów Ocet Wszystko dla Afryki 49 17.04.2022 22:16
Olejarka PRO-OILER tmarc Układ elektryczny i zapłonowy 3 14.04.2022 16:42
Motogymkhana/jazda precyzyjna "samoszkolenie" we Wrocławiu CzarnyCzarownik Umawianie i propozycje wyjazdów 10 27.06.2020 15:18
olejarka łańcucha:) Jacek12-j1 Wszystko dla Afryki 11 30.06.2014 20:15


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.