Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Husqvarna 701

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21.08.2021, 11:02   #1
redrobo
 
redrobo's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: białystok
Posty: 2,650
Motocykl: ktm 640 adventure
redrobo jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 4 tygodni 1 dzień 8 godz 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Myślałem o tym samym do Kajtka - ale bardziej mid -hard - na mazowieckie szutry - ale jak piszesz mid-soft jest twardy - to może lepiej mid -soft.
Ciekawe jaka jest różnica pomiędzy tymi twardościami
Moim zdaniem to przewrotne oznaczenie. Soft na oponie znaczy ze do miekkiego terenu co zdecydowanie potwierdzam. Zatem te mid hard beda delikatniejsze, bardziej na kamieniste podloze, mieksza mieszanka schodzaca szybko na asfalcie. Z moimi doswiadczeniami ukrainskimi wieksze problemy mialem zwykle na glinach i tych ichnich blotach niz na kamieniach. Jak pokazal czas lepiej mi sie jezdzi na twardszych gumach.
redrobo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.08.2021, 21:39   #2
Prince
 
Prince's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Posty: 1,324
Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R
Prince jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 18 godz 8 min 49 s
Domyślnie

Mazowieckie szutry piach i ziemia. Każda gumka co mieli piach da rade. Jak jest sucho to nie ma żadnego stopnia trudności. Ale jeśli dojazdówki są asfaltowe to wypadałoby coś z homologacją i twarde żeby nie schodziły w oczach. I twardsze tym na dłużnej starczą.
Prince jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.08.2021, 12:04   #3
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,996
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 godz 8 min 50 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał redrobo Zobacz post
Moim zdaniem to przewrotne oznaczenie. Soft na oponie znaczy ze do miekkiego terenu co zdecydowanie potwierdzam. Zatem te mid hard beda delikatniejsze, bardziej na kamieniste podloze, mieksza mieszanka schodzaca szybko na asfalcie. Z moimi doswiadczeniami ukrainskimi wieksze problemy mialem zwykle na glinach i tych ichnich blotach niz na kamieniach. Jak pokazal czas lepiej mi sie jezdzi na twardszych gumach.
Wyglada na to że masz racje - obecnie na allegroszu tylko mid-hard w niskiej cenie - wiec chyba wezmę mid-hard .
Asfaltu staram sie unikać a mam do "pogadania: z jednym podjazdem a na mojej łysej gumie nie idzie
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 20210822_105548.jpg (164.3 KB, 15 wyświetleń)
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.08.2021, 10:41   #4
Marcinnn6
 
Marcinnn6's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2017
Miasto: Zgierz
Posty: 865
Motocykl: EXC 250 TPI
Przebieg: galanty
Marcinnn6 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 20 godz 54 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Wyglada na to że masz racje - obecnie na allegroszu tylko mid-hard w niskiej cenie - wiec chyba wezmę mid-hard .
Asfaltu staram sie unikać a mam do "pogadania: z jednym podjazdem a na mojej łysej gumie nie idzie
Fajna dziura, gdzie to?.

Z oponami metzelera jest trochę na "odwrót" jeżeli chodzi o oznaczenia.
Bo METZELER MID-SOFT oznacza teren po jakiej chcemy jeździć a nie miękkość gumy tak jak np. w Mitasie. W Mitasie SOFT oznacza że guma jest miękka i jeździmy nią po twardym.

I ta opona z linku poniżej (MID-SOFT) jest bardzo twarda, ale dobrze robi w piachu (i w zasadzie tylko tam)

https://allegro.pl/oferta/1x-opona-1...20-11069597113


Natomiast MID-HARD niby do podłoża twardego (czyli jest bardziej miękka) ale tak naprawdę to nie jest guma na twarde nawierzchnie (typu skały w hard enduro), gdyż jest po prostu zbyt twarda. OPONA MID-HARD jest spoko do motocykli typu DUAL, do jazd cross country bo mimo wszystko nie schodzi tak szybko.

Jeżdziłem na obu tych laczkach. Na MID-HARD Dualem, dwie zjechałem.
MID-SOFT założyłem do exc , to w piaskownicach mega robi robotę.

Podsumowując obydwie gumy są twarde. Do Duala brać MID-HARD. Jak chcemy lisciem polatać w kopnym piachu to MID-SOFT. A szuterki to można każdą
Marcinnn6 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.08.2021, 22:54   #5
Danny
Moderator
 
Danny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2019
Miasto: Trójmiasto
Posty: 1,432
Motocykl: CRF1000D, CRF300L
Przebieg: 65k+25k
Danny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 18 godz 5 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał redrobo Zobacz post
Soft na oponie znaczy ze do miekkiego terenu co zdecydowanie potwierdzam. Zatem te mid hard beda delikatniejsze, bardziej na kamieniste podloze, mieksza mieszanka schodzaca szybko na asfalcie.
Wygląda na to że generalnie masz rację ale akurat MC360 w obu specyfikacjach są z tej samej mieszanki natomiast różnią się gęstością upakowania kostek. Mid-soft są "rzadsze", mid-hard "gęstsze".

Słucham o nich z różnych źródeł już od jakiegoś czasu, same pochlebne opinie. U mnie w CRF300 na przedzie niedługo wyląduje mid-hard (trakcja) a na tyle mid-soft (łopata).
Danny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.09.2021, 11:54   #6
Danny
Moderator
 
Danny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2019
Miasto: Trójmiasto
Posty: 1,432
Motocykl: CRF1000D, CRF300L
Przebieg: 65k+25k
Danny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 18 godz 5 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał redrobo Zobacz post
Soft na oponie znaczy ze do miekkiego terenu co zdecydowanie potwierdzam. Zatem te mid hard beda delikatniejsze, bardziej na kamieniste podloze, mieksza mieszanka schodzaca szybko na asfalcie.

Cytat:
Napisał warzyfko Zobacz post
Wygląda na to że generalnie masz rację ale akurat MC360 w obu specyfikacjach są z tej samej mieszanki natomiast różnią się gęstością upakowania kostek. Mid-soft są "rzadsze", mid-hard "gęstsze".

Słucham o nich z różnych źródeł już od jakiegoś czasu, same pochlebne opinie. U mnie w CRF300 na przedzie niedługo wyląduje mid-hard (trakcja) a na tyle mid-soft (łopata).
Kurde, w sumie to nie wiem czy nie powinienem odszczekać. Sugerowałem się czyjąś opinią i tym co Metzeler pisze o tych oponach na swojej stronie - nie ma tam wzmianki o tym że oba warianty różnią się mieszanką. Tymczasem opony przyjechały i jednak jak człowiek pomaca to guma w przedniej (mid-hard) jest bardziej miękka niż w tylnej (mid-soft). Wydaje mi się że to odczucie to nie jest tylko kwestia wielkości kostek.

Reszta się nie zmienia - to wciąż podobno bardzo fajne laczki
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpeg 5BBB72A9-9DAD-463E-A13E-5E659BFF644C.jpeg (114.5 KB, 248 wyświetleń)
Danny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
O ssaniu wątek A.Twin Uklad paliwowy i wydechowy 18 13.04.2015 14:31


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.