Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.08.2021, 20:56   #1
Klima


Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: Wrocław/Londyn
Posty: 8
Motocykl: RD07
Przebieg: Posiada
Galeria: Zdjęcia
Klima jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 21 min 57 s
Domyślnie

UpDate

Strzelanie na pół gazie - ogarnięte - pilot jet był przetkany co przeoczyłem przy pierwszym rozbieraniu gaźnika - pierwsze odpalenie po przeczyszczeniu i moje uszy usłyszały piękną pracę silnika ;D. Zaworki iglicowe też wymienione - gniazda delikatnie przeczyściłem i mam nadzieję, że będzie ok

Pierwsza przejażdżka i znów strzelanko - tym razem przy hamowaniu silnikiem/kompletnym odpuszczeniem gazu (wrócił do stanu poprzedniego ale trochę więcej strzela) - czyli temat wielokrotnie wertowany na tym forum.

Teraz przede mną synchro gaźników (na jałowym obroty nie są równe) - - PYTANIE? - jakie macie patenty aby dostać się do tej śrubki od synchro ;/ ?


Kolejne pytanie dotyczące składu mieszkanki - Hayens mówi o 2.5 obrotu - tylko teraz pytanko czy na obu cylindrach musi być tak samo
Chodzi mi o to, że oba cylindry pracują w trochę innych warunkach (przedni ma więcej chłodzenia) - czyli pewnie ma to wpływ na ustalanie różnych wartości mieszkanki z tylu i z przodu ? (czy jest jakaś tendencja ze na tylnym zawsze trochę mniej lub więcej obr. ?)

Wcześniejsze ustawienia były takie, że na przedni cylek było 2.5 obr a na tylny ok. 2,7 obr. I świeca z tylnego cylindra miała ślady węglowego nagaru więc ustawiłem po 2.5 obr na obu - może pomoże - do weryfikacji

Jeszcze jedna sprawa - przymierzam się do wymiany wężów i filtra paliwa - na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego węża (zbrojony czy nie/ w otulinie)
Czy korzystając z podwyższonej temperatury mogę te nowe węże pozaginać tak aby nie robiły się zagięcia (kiedyś tak podginałem te przezroczyste wężyki) ?

(Takie dodatkowa obserwacja - przy zatkanej dyszy jak włączałem światła (bieg jałowy) to obroty spadały a teraz po włączeniu nie widzę spadku obrotów )

Działam dalej i fajnie wyrabiać sobie praktyczną wiedze
Mam również nadzieję, że to co tu piszę komuś się przyda

Dziękuję raz jeszcze i życzę miłych kilometrów
__________________
Tak a nawet i nie
Klima jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.08.2021, 21:29   #2
Mallory
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,524
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 52 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Klima Zobacz post
Strzelanie na pół gazie - ogarnięte - pilot jet był przetkany co przeoczyłem przy pierwszym rozbieraniu gaźnika - pierwsze odpalenie po przeczyszczeniu i moje uszy usłyszały piękną pracę silnika ;D. Zaworki iglicowe też wymienione - gniazda delikatnie przeczyściłem i mam nadzieję, że będzie ok
jak nie cieknie będzie OK.

Cytat:
Napisał Klima Zobacz post
Pierwsza przejażdżka i znów strzelanko - tym razem przy hamowaniu silnikiem/kompletnym odpuszczeniem gazu (wrócił do stanu poprzedniego ale trochę więcej strzela) - czyli temat wielokrotnie wertowany na tym forum.

Teraz przede mną synchro gaźników (na jałowym obroty nie są równe) - - PYTANIE? - jakie macie patenty aby dostać się do tej śrubki od synchro ;/ ?
w RD07 to jest masakra - w odróżnieniu do RD04.
http://150.254.222.97/wikiafri/index.php/Synchronizacja_ga%C5%BAnik%C3%B3w

Ulubiony cytat z Afripedi: W RD07 śruba jest dostępna od spodu (kolo kciuka) i wymaga krótkiego krzyżaka, wałka giętkiego albo odrobinę zdolności proktologiczno-laryngologicznych (coś jak operowanie migdałków przed odbyt).

Cytat:
Napisał Klima Zobacz post
Kolejne pytanie dotyczące składu mieszkanki - Hayens mówi o 2.5 obrotu - tylko teraz pytanko czy na obu cylindrach musi być tak samo
Chodzi mi o to, że oba cylindry pracują w trochę innych warunkach (przedni ma więcej chłodzenia) - czyli pewnie ma to wpływ na ustalanie różnych wartości mieszkanki z tylu i z przodu ? (czy jest jakaś tendencja ze na tylnym zawsze trochę mniej lub więcej obr. ?)

2,5 obrotu na obu w RD07 (bez A). Jest jeszcze metoda na słuch i obserwację podnoszenia się obrotów, ale to trzeba mieć skilla - raz widziałem takiego co podobno ma w tym silla, ale i tak mu się nie udało.

Możesz zadzwonić - chętnie gadam o starych Afrykach:)) ...
__________________
<br>
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.

Ostatnio edytowane przez Mallory : 06.08.2021 o 22:37
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.11.2021, 21:51   #3
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Spróbuj tego K&Na zastąpić oryginalnym filtrem. K&N przepuszcza więcej powietrza, co zubaża mieszankę. Przelotowy wydech też. Ale to też zależy często od roczników. Dawniej mniej brano do głowy emisję spalin, więc zakładano większe dysze i skład mieszanki były w miarę bogate, nowsze miały coraz mniejsze dysze i składy były bardziej ubogie. Jak zmieniłem wydech na przelot w RD 03 to nic w zasadzie się nie działo. jak zmieniłem wydech na przelot w Transalpie z 98 roku walił w wydech, czkał i ewidentnie stracił ciąg w dolnym zakresie obrotów. Wróciłem do seryjnego wydechu wszystko jak ręką odjął. W starszych Afrykach gaźniki często są nie do wyregulowania, z racji na ich zużycie, łapie gdzieś lewe powietrze prawdopodobnie na osiach przepustnic i żadne regulacje nic nie dadzą. W RD 04 miałem wydech Laser , i przy zamknięciu gazy waliła w wydech niemiłosiernie. Kompletny serwis gaźników , plus próby ustawienia nie dawały efektów. Gaźnik sam nie dostosuje się do zmienionych warunków, a tym jest zmiana filtra i wydechu. Wtrysk w pewnym stopniu tak. W Twoim motocyklu albo masz już zużyte gaźniki, albo gaźnik potrzebuje zmiany dysz. Ale nikt dokładnie Ci nie powie na jakie. ..bo zazwyczaj dobiera się to metodą prób i błędów. Najprościej powrócić do serii, zrobić kompletny serwis gaźników. Jeśli problem nie zniknie...olać i jeździć dalej. I tak nowych gaźnników do Afryki nie kupisz, bo używek nie ma , a nówki kosztują fortunę.
__________________

Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Tags
strzelanie , tłumik


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Strzelanie z tłumika przelotowego non-stop? irekafrica Uklad paliwowy i wydechowy 24 04.11.2018 07:28
"Oranżada"dla przyszłego "zdrajcy". MOTOMYSZA Wszystko dla Afrykańczyka 7 29.10.2012 19:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.