![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: Wrocław/Londyn
Posty: 8
Motocykl: RD07
Przebieg: Posiada
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 15 godz 21 min 57 s
|
![]()
UpDate
![]() Strzelanie na pół gazie - ogarnięte - pilot jet był przetkany co przeoczyłem przy pierwszym rozbieraniu gaźnika - pierwsze odpalenie po przeczyszczeniu i moje uszy usłyszały piękną pracę silnika ;D. Zaworki iglicowe też wymienione - gniazda delikatnie przeczyściłem i mam nadzieję, że będzie ok ![]() Pierwsza przejażdżka i znów strzelanko - tym razem przy hamowaniu silnikiem/kompletnym odpuszczeniem gazu (wrócił do stanu poprzedniego ale trochę więcej strzela) - czyli temat wielokrotnie wertowany na tym forum. Teraz przede mną synchro gaźników (na jałowym obroty nie są równe) - - PYTANIE? - jakie macie patenty aby dostać się do tej śrubki od synchro ;/ ![]() Kolejne pytanie dotyczące składu mieszkanki - Hayens mówi o 2.5 obrotu - tylko teraz pytanko czy na obu cylindrach musi być tak samo ![]() Chodzi mi o to, że oba cylindry pracują w trochę innych warunkach (przedni ma więcej chłodzenia) - czyli pewnie ma to wpływ na ustalanie różnych wartości mieszkanki z tylu i z przodu ? (czy jest jakaś tendencja ze na tylnym zawsze trochę mniej lub więcej obr. ?) Wcześniejsze ustawienia były takie, że na przedni cylek było 2.5 obr a na tylny ok. 2,7 obr. I świeca z tylnego cylindra miała ślady węglowego nagaru więc ustawiłem po 2.5 obr na obu - może pomoże - do weryfikacji ![]() Jeszcze jedna sprawa - przymierzam się do wymiany wężów i filtra paliwa - na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego węża (zbrojony czy nie/ w otulinie) ![]() Czy korzystając z podwyższonej temperatury mogę te nowe węże pozaginać tak aby nie robiły się zagięcia (kiedyś tak podginałem te przezroczyste wężyki) ? (Takie dodatkowa obserwacja - przy zatkanej dyszy jak włączałem światła (bieg jałowy) to obroty spadały a teraz po włączeniu nie widzę spadku obrotów ![]() Działam dalej i fajnie wyrabiać sobie praktyczną wiedze ![]() Mam również nadzieję, że to co tu piszę komuś się przyda ![]() Dziękuję raz jeszcze i życzę miłych kilometrów ![]()
__________________
Tak a nawet i nie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
![]() |
![]() Cytat:
Cytat:
http://150.254.222.97/wikiafri/index.php/Synchronizacja_ga%C5%BAnik%C3%B3w Ulubiony cytat z Afripedi: W RD07 śruba jest dostępna od spodu (kolo kciuka) i wymaga krótkiego krzyżaka, wałka giętkiego albo odrobinę zdolności proktologiczno-laryngologicznych (coś jak operowanie migdałków przed odbyt). Cytat:
2,5 obrotu na obu w RD07 (bez A). Jest jeszcze metoda na słuch i obserwację podnoszenia się obrotów, ale to trzeba mieć skilla - raz widziałem takiego co podobno ma w tym silla, ale i tak mu się nie udało. Możesz zadzwonić - chętnie gadam o starych Afrykach: ![]()
__________________
<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. Ostatnio edytowane przez Mallory : 06.08.2021 o 22:37 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
|
![]()
Spróbuj tego K&Na zastąpić oryginalnym filtrem. K&N przepuszcza więcej powietrza, co zubaża mieszankę. Przelotowy wydech też. Ale to też zależy często od roczników. Dawniej mniej brano do głowy emisję spalin, więc zakładano większe dysze i skład mieszanki były w miarę bogate, nowsze miały coraz mniejsze dysze i składy były bardziej ubogie. Jak zmieniłem wydech na przelot w RD 03 to nic w zasadzie się nie działo. jak zmieniłem wydech na przelot w Transalpie z 98 roku walił w wydech, czkał i ewidentnie stracił ciąg w dolnym zakresie obrotów. Wróciłem do seryjnego wydechu wszystko jak ręką odjął. W starszych Afrykach gaźniki często są nie do wyregulowania, z racji na ich zużycie, łapie gdzieś lewe powietrze prawdopodobnie na osiach przepustnic i żadne regulacje nic nie dadzą. W RD 04 miałem wydech Laser , i przy zamknięciu gazy waliła w wydech niemiłosiernie. Kompletny serwis gaźników , plus próby ustawienia nie dawały efektów. Gaźnik sam nie dostosuje się do zmienionych warunków, a tym jest zmiana filtra i wydechu. Wtrysk w pewnym stopniu tak. W Twoim motocyklu albo masz już zużyte gaźniki, albo gaźnik potrzebuje zmiany dysz. Ale nikt dokładnie Ci nie powie na jakie. ..bo zazwyczaj dobiera się to metodą prób i błędów. Najprościej powrócić do serii, zrobić kompletny serwis gaźników. Jeśli problem nie zniknie...olać i jeździć dalej. I tak nowych gaźnników do Afryki nie kupisz, bo używek nie ma , a nówki kosztują fortunę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tags |
strzelanie , tłumik |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Strzelanie z tłumika przelotowego non-stop? | irekafrica | Uklad paliwowy i wydechowy | 24 | 04.11.2018 07:28 |
"Oranżada"dla przyszłego "zdrajcy". | MOTOMYSZA | Wszystko dla Afrykańczyka | 7 | 29.10.2012 19:21 |