Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30.04.2021, 08:07   #1
bukowski
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Akurat wymiany co 30k to oczekiwania klientów a nie świadomy projekt. Producent zarobiłby więcej na wizytach w serwisie, niż weźmie więcej za droższy olej i ewentualnie zarobi na wymianie silnika.

Nie zgodzę się, że powszechnie projektuje cykl życia produktu pod kątem trwania gwarancji czy na potrzeby serwisu. Projektuje się wg normalnej zasady "good enough", czyli akceptowalna jakość za rozsądne pieniądze. Fordy F-150, Dacie Duster I inne Geely motoryzują świat, bo umieją w te klocki; jednocześnie, jak wiemy z historii, grubsza wpadka (zaczęło się chyba od Forda Edsela, ale przypadek Laguny II jest bliższy naszej pamieci) potrafi zepsuć reputację i sprzedaż na całe lata.

Trwałość samochodów dziś vs. to, co było 20 lat temu to jest przepaść, szczególnie jeśli wziąć nieporównywalnie wyższy stopień skomplikowania pojazdu. Kiedyś auto składało się z 3-5 tysięcy części, dziś to jest 10-15 tysięcy (nota bene tylko 10-15% jest projektowana i produkowana przez producenta samochodu). Auta jeżdżą szybciej, hamują mocniej, trują mniej i mają pierdylion systemów i urządzeń poprawiających bezpieczeństwo i komfort. Mimo tego wszystkiego, robią przebiegi przeciętnie dwukrotnie wyższe, niż te "legendarne" auta z lat siedemdziesiątych czy osiemdziesiątych.

Miałem W124 z przebiegiem >700k z legendarną trzysetą pod maską. To był taki sobie samochód. To znaczy w 1990 byłby całkiem niezły, ale dzisiaj wolałbym nawet focusa.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.04.2021, 19:39   #2
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 5,542
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 15 godz 7 min 7 s
Domyślnie

A to ciekawe, mówisz dwukrotnie większe przebiegi teraz auta robią?Pracujesz w warsztacie czy wyczytałeś w gazecie że takie dobre auta tera robią? Pacjent nissan qashqai 1,2 130km,jeden właściciel, po 3latach i 100kkm olej idzie na równi z paliwem.Volvo ciężarówka ma tak zjebaną elektrykę{przewody połowe cieńsze niż kiedyś itp.}że już dwa tygodnie walczę i nie mogę znależć usterki.
Jeżdżę 18letnią laguną 2 i nic się nie dzieje,nawet rudej nie widać.
W warsztacie jak się pracuje to dopiero widać jakość i ciekawe pomysły księgowego.
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wymiana oleju w lagach (progresy) 7Greg Regularne czynności serwisowe 49 23.01.2024 20:50
wymiana oleju crf 1000 automat guditta NAT - Warsztat 23 21.10.2019 16:15
Wymiana oleju w Gruzji trolik1 Przygotowania do wyjazdów 22 11.07.2019 22:42
wymiana oleju f650 naomi_dahmer Inne - dyskusja ogólna 3 25.08.2011 16:26


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.