|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,167
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 2 godz 52 min 2 s
|
![]()
Dawno dawno temu jeden ze speców hondowskich powiedział, że gdy łącznik się zrywa sam z siebie (pomiędzy małym a dużym elementem) to jest znak, że sama guma już nie jest tej twardości/świeżości i powinno się to wymienić aby mieć tak naprawdę sprawny "tłumik".
Na ile w tym prawdy tego nie umiem stwierdzić, ale guma niestety twardnieje i traci swoje właściwości krusząc się, potem zamiast dobrego wibroizolatora staje się kawałkiem starego gumowego klocka, który po prostu jest. W innych pojazdach sprawdzana jest również data ważności przed montażem i przy każdym przeglądzie określone elementy tłumiące są wymieniane niezależnie od stanu (zastosowanie wojskowe). Jak ktoś ma szoromierz/durometr skali D to łatwo można porównać twardość tego. Tak czy owak, wymieniłem to chyba dwa razy u mnie i ZAWSZE czułem różnicę w szarpaniu napędu.
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
nie wiem jak w afri czy takim trampku ale np. w DL650 a jeszcze bardziej DL1000 te gumy mają ogromne znaczenie.
W DL1000 jak je wymieniłem to różnica w szarpaniu napędu była bardzo znaczna i odczuwalna. Stare miały luz że wylatywały i były twarde. Nowe musiałem posmarować żeby wcisnąć w koło. DL1000 ma daleko mniej kulturalny silnik (no i 100km 100nm) niż honda i to tam robi różnicę. W trampku i AT silniki tak miękko chodzą że może być to mniej odczuwalne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,167
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 2 godz 52 min 2 s
|
![]()
Inna sprawa, zakonserwować to przed zamontowaniem jakąś wazeliną techniczną, aby nie wysychało, to też przeniesie się na wolniejsze twardnienie i wydłuży żywotność.
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Połamany
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,167
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 2 godz 52 min 2 s
|
![]()
wiesz, nie twierdzę, że ma tam być kilogram... mówię po prostu o posmarowaniu, jakby taki film na powierzchni stworzyć z wazeliny.
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Nie wiem, ja inaczej jak posmarowanego (po bokach) nie byłem w stanie wsadzić do piasty. Ani po dobroci ani siłą, tak nowe były ciasno spasowane. Na starych cała zębatka wylatała po zdjęciu koła - gumy były twarde.
A jak wiemy, miękka i elastyczna guma która nie stwardniała lub nie pęka w wielu zastosowaniach jest po prostu...lepsza ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() |
![]()
Miesiąc temu zamieniałem na OEM-owe zabieraki w siódemce. Nic nie smarowałem. Na końcu trzeba było tylko użyć trochę siły, żeby ostatnie 2-3 mm doszło. Nie wiem czy wazelina techniczna będzie miała wpływ na te zabieraki. To element, który cały czas jest narażony na działanie sporych sił. Trochę czułości i się powinno zmieścić bez
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 58 s
|
![]()
wystarczy woda z mydłem lub płyn do naczyń, smaru/oleju nie powinno się stosować na te gumy
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Gumy na reflektory RD 04 | Grehory | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 10 | 06.07.2013 22:35 |