Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Dział ogólny

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19.02.2021, 08:40   #1
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 11,171
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 7 miesiące 1 tydzień 6 dni 14 godz 18 min 48 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
To tylko jak ktos chce nówkę - bo jak weźmiesz 24500 za crf300l + mody zawias wydech - to budżet jest już taki że mozna szukać 450L a na pewno zadbanej sztuki EXC500/450 - które nie sa lisciami a dulalmi
https://blog.ktm.com/around-world-ktm-500-exc/
Nie zgodzę się. EXC 450/500 nie są dualami. To zwykłe enduraki w których możesz przeciągnąć interwały serwisowe jak nie pałujesz wyczynowo. To dotyczy wszystkich 450. Dual ma zmianę oleum co minimum 6 koła i nie trzeba zaglądać do zaworków co 30 godzin. To że ludzie wykorzystują te pojazdy do podróży to inna sprawa. Dla mnie to motocykle kompletnie bez sensu do użycia wyprawowego gdzie masz dojazdówki po czarnym rzędu kilkuset kilo dziennie. Niewygodne, za lekkie na szosę aby spokojnie trzymać 100-110, za mało oleum w silniku, etc. KTM tam zaleca wymianę tłoka co 135 mth. Zresztą wkleiłeś link to pewnie czytałeś że koleś olej wymiania co 1500-2000 km czyli w przypadku dojazdówki asfaltowej co 2-3 dni. Celowo pomijam zawory bo jakby były na śrubkach to pikuś i można się bawić w wymianę oleju i regulację zaworków ale nie są. To już nie jest dual.

Wcale bym się nie obawiał zabrać mojego enduraka do KRG i zrobić po nim kilka tysi. Da się. I motocykl sobie bez problemu da radę. Sądze że te parę tysi to nawet bym go nie dotykał oprócz wymiany oleju. Ale kto raz przejechał czymś takim kilkaset kilometrów w dzień ten wie że to katorga. I dla użytkownika i dla pojazdu. Pieprzyć się z codziennym serwisem też można. Tylko po co?

Taką 300L mimo wad zabieram na miesiąc i mam wszystko w dupie. Leję paliwo, doglądam czy olej jest i po prostu jadę nie martwiąc się czy korba zaraz wyjdzie bokiem. To jest dual. Dlatego kupiłem DR. Ma swoje wady jak CRFL ale jestem w stanie je zaakceptować. Nie jestem w stanie zaakceptować wąskiej kanapy liścia, regulacji zaworów co chwilę, wożenia baniek z olejem i jego zmiany co 2 dni i goownianego komfortu na szosie. Wyprawa to wyprawa. Odpoczynek dla umysłu, delektowanie się trasą, widokami, spotkania z ludźmi ... a nie jazda+serwis everyday. No chyba, że ja coś widzę inaczej.

Jakbym nie miał DRezyny to już dawno bym wpłacił zadatek na 300L a zawias i pierdolety leżały sobie w garażu w oczekiwaniu na montaż.
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.02.2021, 10:35   #2
mikelos
 
mikelos's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: okolice Pruszkowa
Posty: 663
Motocykl: Husqvarna 701
mikelos jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 6 dni 13 godz 37 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Emek Zobacz post
Nie zgodzę się. EXC 450/500 nie są dualami. To zwykłe enduraki w których możesz przeciągnąć interwały serwisowe jak nie pałujesz wyczynowo. To dotyczy wszystkich 450. [...]

Taką 300L mimo wad zabieram na miesiąc i mam wszystko w dupie. Leję paliwo, doglądam czy olej jest i po prostu jadę nie martwiąc się czy korba zaraz wyjdzie bokiem. To jest dual. Dlatego kupiłem DR. Ma swoje wady jak CRFL ale jestem w stanie je zaakceptować. Nie jestem w stanie zaakceptować wąskiej kanapy liścia, regulacji zaworów co chwilę, wożenia baniek z olejem i jego zmiany co 2 dni i goownianego komfortu na szosie. Wyprawa to wyprawa. Odpoczynek dla umysłu, delektowanie się trasą, widokami, spotkania z ludźmi ... a nie jazda+serwis everyday. No chyba, że ja coś widzę inaczej.

Jakbym nie miał DRezyny to już dawno bym wpłacił zadatek na 300L a zawias i pierdolety leżały sobie w garażu w oczekiwaniu na montaż.
Świetnie napisane. Miałem i DR650SE i KTM450EXC. Na DR trip po Marko - zero stresu przez 3-4 tys km. Na KTM - wyjazdy po max tydzień i w sumie max 1 tys km. Baza w jednym miejscu i serwis co 2 dni. Dwa różne sprzęty i style jazdy.

Gdyby można było kupić nową DR650 z 6 biegiem, ABS i wtryskiem - brałbym w ciemno. A ponieważ nie ma, no to biorę 300L.
__________________
"Jeżeli chcesz uniknąć krytyki: Nic nie mów. Nic nie rób. Bądź nikim" - Arystoteles
mikelos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
2021 CRF250L & CRF250 Rally Danny Dział ogólny 65 06.02.2025 18:58
XXVI WiR Rally 2021 dalej zwany podlasiakiem sluza Imprezy forum AT i zloty ogólne 205 20.11.2021 06:34
XXVI WiR Rally 2021 - koszulki jendrus Imprezy forum AT i zloty ogólne 65 27.10.2021 07:26
Endurorally 2021 Onufry22 Dział Producentów i Dostawców 91 16.09.2021 12:36
Honda crf 250 Rally Twardsza tylna sprężyna amortyzatora Viruus Warsztat 8 11.12.2019 13:56


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.