Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.08.2009, 11:35   #1
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

-20ml pływa zawiecha na drodze i nurkuje.
-10ml trochę lepiej, solo już ok ale dwie osoby buja na szybszej jeździe.
+10ml ogólnie ok, nie nurkuje ale wydawało mi sie że kołek się zrobił
+20ml zdecydowanie kołek ale na bank nie nurkuje

to było na progresywnych sprężynach, gdzie leje się 5cm oleju mniej jak na seryjnych liniowywch. 16cm a nie 11cm o ile pamietam
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2009, 11:52   #2
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
-20ml pływa zawiecha na drodze i nurkuje.
-10ml trochę lepiej, solo już ok ale dwie osoby buja na szybszej jeździe.
+10ml ogólnie ok, nie nurkuje ale wydawało mi sie że kołek się zrobił
+20ml zdecydowanie kołek ale na bank nie nurkuje

to było na progresywnych sprężynach, gdzie leje się 5cm oleju mniej jak na seryjnych liniowywch. 16cm a nie 11cm o ile pamietam
O to sie rozchodziło dzieki
Tyle ze strasznie mały margines, jak masz wlać te 648cm3 to nie masz szans na dokładność +-10ml tyle to na sciankach pojemnika zostaje.

PS

W DRZ biore strzykawke z rurką wysysam co da sie wyssać, wlem tak zeby bylo po równo i w miare tyle co napisali (stąd ten +-1cm) - i nie ma żadnych problemów. Ale prawda - ze jest regulacja więc moge sobie coś podkręcić jak nie pasuje, a 07 sie nie da.

"nurkuje" to przy jakiej prędkości - rozumiem ze hamowanie przodem.

Ostatnio edytowane przez paku : 26.08.2009 o 11:58
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2009, 13:24   #3
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Szukałem chwile obrazka, nie znalazlem AT ale taki jak nizej.

Jak widać dopóki tłoczek od kompresji /ten gorny/ jest w oleju, to ilość oleju wpływa co najwyżej na działanie poduszki powietrznej na górze.
Znacie może jakąś stronę z rozebranymi zdjęciami lag od AT. Jestem lekko kontuzjowany i nie moge tego teraz rozkręcić

paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2009, 13:32   #4
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,021
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 5 godz 34 min 41 s
Domyślnie Zawieszenie przód RD07

Proszę bardzo, co prawda do fiszka, ale będziesz miał w miarę rozeznanie

Obrazek 1.png
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2009, 14:38   #5
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Mam te fiszki, ale wygląda mi to raczej na 04 /zaworek powietrza/.

Jakby kogoś ciekawiło to tak do poczytania:

http://www.peterverdonedesigns.com/introduction.htm
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2009, 15:51   #6
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
Mam te fiszki, ale wygląda mi to raczej na 04 /zaworek powietrza/.
To jest ta sama laga za wyjątkiem korka i śrubki nr 42 ...

Cytat:
Napisał pku Zobacz post
A co do lustra to są jakieś patenty
np. mierzyć na centralce
....
Chodzi mi się o jakieś praktyczne uproszczenia i niepopadanie w haynosomanie
Nie kombinuj. I tak musisz zrzucić koło więc kwestia odkręcenia 8 śrub na półkach to żadna filozofia (no chyba że masz krzywe półki lub lagi i ciężko to będzie potem włożyć na miejsce).
__________________
Hubert


Ostatnio edytowane przez Dzieju : 16.12.2009 o 09:53
hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2009, 16:20   #7
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pku Zobacz post

Jakby kogoś ciekawiło to tak do poczytania:

http://www.peterverdonedesigns.com/introduction.htm
cytując samego Ciebie: tu masz opis (i wzór) jak to obliczyć bez rozbierania.

Cytat:
Napisał peterverdone
Increments should be no more than 2-3mm at a time. Oil can be added to the fork while it is in place on the bike just by removing the top caps. Since the height cannot be measured when the fork is on the bike, note the starting height and add by cc's. The volume of cc's can be approximated to mm of oil height by mm=cc/(Pi*r^2) when r is the radius of the inside of the fork tube. Next time the fork is of the bike, re-measure the oil height. This is the new oil height.

Whenever possible, know what volume of oil you are running in your fork to achive the desired height. By draining oil out the bottom of the fork via the slow speed compression adjuster and refilling through the cap, you can oil tune very rapidly compared to a full fork dissassembly. For the racer, this is a MUST. If this oil tuning is being done for reasons other than temperature change, you may have to decrease the height when using a thicker oil and vis-a-vis
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.08.2009, 14:42   #8
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Uprzejmie informuję, (może jakiemuś leniwcowi - jak ja - się przyda) iż wysokość lustra oleju w lagach dla RD07a na centralce i w pełni wyprostowanymi lagami /podwieszona za ramę do rury kanalizacyjnej w garażu/ wynosi - uwaga - 34cm. +-1mm.
Informuję również, iż pochylenie lag wpływa na pomiar tak: +-2mm.
Ale było mierzone po środku wiec 34 jest bardzo ok.

Co daje błąd max pomiaru ok. +-3mm.
Ale załóżmy +-5mm dla spokoju (i dla narzekających).

W Afripedii wyczytalem średnice lagi na 43 - wewnątrz załóżmy 41mm

Zgodnie ze wzorem (mm=cc/(Pi*r^2)) daje to:

cc=mm*(Pi*r^2)
= 5mm * 0.53 =+-2,5 cm3

tylko cos mi nie pasuje ze tu mm a tu cm3, ale chyba jest dobrze.

Po co to, a poto ze teraz wiemy ze poziom 34cm jest z dokładnością do conajwyżej 2,5 cm3 (moim zdaniem z dużym zapasem).

Co wiecej wiemy ze 2,5cm3 to 0,5cm wysokości lustra (to może sie przydać).

A teraz rurka i strzykawka w dłoń i po bólu

Amen.

PS

1. Czy ktos wie jaki olej do lag jest lekko różowy
2. Całośc z założeniem że moj poziom jest dobry , ale obie były identycznie i w jednej olej jak nowy. Druga - niestety coś lekko bródnawy.
3. Jakbym sie gdzieś walnoł to poprawcie
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Stukanie Evvil Silnik, sprzęgło, skrzynia 9 06.09.2011 00:01
Zmiana kół przy zawieszeniu KTM Poncki Inne - dyskusja ogólna 2 05.05.2011 15:09
Czy to normalne, że przy 130km/h na TKC ... paku Rama, zawieszenia, napęd 31 15.10.2010 18:51
Gasnie przy 5tys obr =( Szaman Silnik, sprzęgło, skrzynia 8 30.08.2009 20:41


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.