Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.08.2009, 09:51   #1
hans
 
hans's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Krk-NH
Posty: 381
Motocykl: XT 600E stage 2
hans jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 10 godz 32 min 11 s
Domyślnie

niech mnie ktos poprawi jak sie myle - wg. serwisówki poprzwny prąd ładowania to 14,0 - 15,0V przy 5000 obr.

tester aku na "zielony" zakres od 12-14,3V a czerwony od ponad 14,3V.

czyli - jak bedzie na zieloni to albo bedzie prąd ok albo za mały ,a jak bedzie na czerwono to bedzie ok albo za duży.............
hans jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2009, 10:22   #2
Kici
 
Kici's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 759
Motocykl: RD07a
Kici jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 11 godz 33 min 44 s
Domyślnie

14-15V bez obciążenia wychodzące z regulatora chyba ale się mogę mylić

akumulator można naładować do 14,4 (z podłączonymi kablami od lądowania) i nie więcej bo można mu zaszkodzić jak do tego podlaczysz inne odbiorniki (obciazenie) to miernik o ile jest precyzyjny pokazuje dosyć sensownie

to samo z dolna granica poniżej 12V na akumulatorze zaczyna szkodzić mu.
teoretycznie widok żółtych diodek oznacza jakaś awarie (brak ładowania\akumulator zdycha)
__________________
Pas zieleni to także pas
Kici jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2009, 11:41   #3
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,023
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 5 godz 50 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał hans Zobacz post
niech mnie ktos poprawi jak sie myle - wg. serwisówki poprzwny prąd ładowania to 14,0 - 15,0V przy 5000 obr.

tester aku na "zielony" zakres od 12-14,3V a czerwony od ponad 14,3V.

czyli - jak bedzie na zieloni to albo bedzie prąd ok albo za mały ,a jak bedzie na czerwono to bedzie ok albo za duży.............
Hans, teraz to masz najlepszy wskaźnik - jeździj po prostu na światłach i tyle. Instalacja ma mieć obciążenie i tyle. Acewell ma wskazania bardzo dokładne więc możesz sobie obserwować.

Ja tak tylko się zastanawiam, czy nie warto mimo wszystko jeśli już mówimy o dokładnych pomiarach nie wsadzić w układ miernika/amperomierza/voltomierza jaki by podawał prądy w różnych miejscach instalacji. Może mnie zaraz objedziecie, ale taki dodatkowy czujnik wsadziłbym przed i za regulator napięcia. Pokaże on dodatkowo, czy alternator daje radę i jakie prądy idą na regler. Coś mi się tylko wydaje, że to mądrzejsze pudełko niż zwykły woltomierz powinno być.
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M

Ostatnio edytowane przez ramires : 26.08.2009 o 11:44
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.08.2009, 08:58   #4
Henryk-Knox
 
Henryk-Knox's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Siemiatycze
Posty: 209
Motocykl: RD07
Przebieg: 40 000
Galeria: Zdjęcia
Henryk-Knox jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 16 godz 16 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał hans Zobacz post
niech mnie ktos poprawi jak sie myle - wg. serwisówki poprzwny prąd ładowania to 14,0 - 15,0V przy 5000 obr.

tester aku na "zielony" zakres od 12-14,3V a czerwony od ponad 14,3V.

czyli - jak bedzie na zieloni to albo bedzie prąd ok albo za mały ,a jak bedzie na czerwono to bedzie ok albo za duży.............
Testowałem na szybkiego tego typu tester , podłaczyłem do zapalniczki w swojej Afri i tak przy uruchomionym silniku bez swiateł jedna czerwona , natomiast mijania i długie to cztery zielone , wynika ze w mojej elektrowni sa wieksze prady jak w instalacjach samochodowych , co wczesniej miałem okazje podłaczyc do astry 2ki i wskazania były idealne , takie jak zaplanował projektant testera . Jedna sprawa u mnie sie nie podoba ze diody migaja a powinny palic sie stabilnym swiatłem , moze zastosowanie kondensatora dałoby stabilizacje ? Stwierdzenie moje jest takie ze trza jezdzic na właczonych swiatłach .
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpeg tester.jpeg (19.2 KB, 66 wyświetleń)
Henryk-Knox jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
gdzie podłączyć woltomierz i gps Wójcik Układ elektryczny i zapłonowy 5 13.02.2014 21:07
LEDWOLT (woltomierz motocyklowy)-zamówienie zbiorcze deptul Wszystko dla Afryki 7 11.05.2010 09:22


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.