![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
to by znaczylo, że albo któras NAT na zdupcone ładowanie, albo z tym cudowaniem z prądem przy lifepo4 to lipa jakas.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Beskidy
Posty: 228
Motocykl: CRF1000
![]() Online: 5 dni 15 godz 9 min 37 s
|
![]()
Nat 2015-2017 ma alternator i regulator robiony pod kwasa/żela/agm i to działa w miarę dobrze bo pomimo umieszczenia akumulatora w najbardziej ciepłym miejscu motocykla(co raczej przeszkadza) jest na rynku bardzo dużo motocykli z oryginalnymi akumulatorami z 2015 czy 2016 rok. Po wprowadzeniu lijonów w 2018 nie zmieniono nic w układzie ładowania bo lijony, które są montowane w w NAT to do bólu proste konstrukcje nastawione raczej na mega rotację a nie dużą trwałość i mają głęboko w d... jakim prądem i napięciem są ładowane. Reanimowaliśmy lijona z 2018 roku i na stole ładował się nawet przy 12,5V i 0,2A, więc namiastka BMSa, która jest w środku zabezpiecza pewnie tylko przed wysokim napięciem.
__________________
Lepiej żałować, że coś się zrobiło, niż żałować, że tego się nie zrobiło. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
|
![]()
od 2020 jest inny numer regulatora ale czy to tylko kwestia innej budowy zewnętrznej nie wiem w każdym razie napięcie jakie może dać regulator czyli 15.5V wyklucza większość zamienników Lion na rynku celowe zagranie ...
![]() ja mam w swojej CRF (z grudnia 2015r). jeszcze oryginalny akumulator i jak na razie ma się dobrze, też sądziłem, że to będzie lipa z tym miejscem na aku. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Apr 2017
Miasto: Marynino
Posty: 536
Motocykl: NAT`18
Przebieg: rośnie
![]() Online: 3 tygodni 5 dni 7 godz 19 min 56 s
|
![]() Cytat:
Znaczy mało trwały, ale prosty w obsłudze ?
__________________
lepiej patrzeć na to, czego nie można puknąć, niż puknąć to, na co nie można patrzeć... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Beskidy
Posty: 228
Motocykl: CRF1000
![]() Online: 5 dni 15 godz 9 min 37 s
|
![]()
Prosty w konstrukcji raczej i przez to mało trwały... Ilość padniętych lijonów w Afrach to dla mnie szok. Nie licząc opowieści to w tym roku cztery razy byłem świadkiem jak w NAT z 2018 pada lijon, oczywiście bez żadnych oznak w stylu słabsze kręcenie, czy coś takiego... Po prostu gasisz(lub raczej gaśnie gdzieś w błocie) i przy próbie zapalenia jest echo, zero napięcia...
__________________
Lepiej żałować, że coś się zrobiło, niż żałować, że tego się nie zrobiło. |
![]() |
![]() |