Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Dział ogólny

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.12.2020, 22:45   #1
mikelos
 
mikelos's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: okolice Pruszkowa
Posty: 663
Motocykl: Husqvarna 701
mikelos jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 6 dni 13 godz 37 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ferdek Zobacz post
Mikelos, mógłbyś pokrótce uzasadnić dlaczego zdecydowałeś się na wersję L a nie rally? Brałeś w ogóle pod uwagę tę drugą opcję?
Wybrałem wersję L bo lepiej spełnia moje potrzeby
- To ma być moto do szwendania się po okolicy na kołach (w sensie po kraju, 3-4 dniowe wypady po max 1500 km) bez konieczności zmiany oleju jak w zawodniczym enduraku co 15 mth - dlatego nie zdecydowałem się na jakąś fajną betę, kata albo 450L.
- Na dalsze wyjazdy moto jedzie na lawecie albo na pace (max 125 cm wysokości mam w Witoldzie). W KTM 640 ADV zdejumuje górną czachy i wchodzi, przy CRF300L nic nie muszę odkręcać.
- Ma być możliwie lekkie, wersja Rally jest nieco tłustsza Niby 11 kg to nie jest dużo, ale tyle waży cały sprzęt biwakowy na krótkie wyjazdy.
- Szyba przydaje się powyżej 100-110 km/h a te sprzęty dają radochę gdy pełzniesz wolniej.
- L jest tańsza ok 5 tys PLN od wersji Rally. Z wersji Rally właściwie tylko zbiornik 12 l ma dla mnie wartość użytkową. No dobra, jeszcze przednia tarcza hamulcowa jest większa. Za tą różnicę w cenię dokupię większy zbiornik (pewnie IMS o pojemności 12 l), porządną osłonę pod silnik, jakiś bagażnik do przypięcia gratów, handbary i osłonę chłodnicy. I pewnie jeszcze zostanie kilka PLN np, na okleinę albo zapasowe plastiki. Oczywiście trzeba poczekać aż firmy akcesoryjne ogarną te ozdoby, ale przy tak masowej produkcji do końca sezony 2021 będzie pewnie wszystko dostępne.
- Lubię przezroczyste zbiorniki - serio, to jakiś fetysz. Miałem taki kiedyś w DR650SE i możliwość organoleptycznego ogarnięcia ile zostało paliwa jest bezcenna.
- Jak czegoś nie ma to nie można tego zepsuć. W Rally mamy szybę, jakieś fikuśne owiewki z boku, pseudo osłonę pod silnikiem. Dużo plastiku do połamania.
- Mam dosyć purytańsko-utylitarne podejście do tego typu moto. Ma niezawodnie jeździć tam gdzie ja chcę. Jak jadę to nie widzę jak moto wygląda a jak komuś się nie podoba, to może odwrócić wzrok
__________________
"Jeżeli chcesz uniknąć krytyki: Nic nie mów. Nic nie rób. Bądź nikim" - Arystoteles
mikelos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.12.2020, 01:42   #2
JarekO

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Ostrów Mazowiecka
Posty: 1,514
Motocykl: nie mam AT jeszcze
JarekO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 dzień 16 godz 26 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mikelos Zobacz post
Wybrałem wersję L bo lepiej spełnia moje potrzeby
- To ma być moto do szwendania się po okolicy na kołach (w sensie po kraju, 3-4 dniowe wypady po max 1500 km) bez konieczności zmiany oleju jak w zawodniczym enduraku co 15 mth - dlatego nie zdecydowałem się na jakąś fajną betę, kata albo 450L.
- Na dalsze wyjazdy moto jedzie na lawecie albo na pace (max 125 cm wysokości mam w Witoldzie). W KTM 640 ADV zdejumuje górną czachy i wchodzi, przy CRF300L nic nie muszę odkręcać.
- Ma być możliwie lekkie, wersja Rally jest nieco tłustsza Niby 11 kg to nie jest dużo, ale tyle waży cały sprzęt biwakowy na krótkie wyjazdy.
- Szyba przydaje się powyżej 100-110 km/h a te sprzęty dają radochę gdy pełzniesz wolniej.
- L jest tańsza ok 5 tys PLN od wersji Rally. Z wersji Rally właściwie tylko zbiornik 12 l ma dla mnie wartość użytkową. No dobra, jeszcze przednia tarcza hamulcowa jest większa. Za tą różnicę w cenię dokupię większy zbiornik (pewnie IMS o pojemności 12 l), porządną osłonę pod silnik, jakiś bagażnik do przypięcia gratów, handbary i osłonę chłodnicy. I pewnie jeszcze zostanie kilka PLN np, na okleinę albo zapasowe plastiki. Oczywiście trzeba poczekać aż firmy akcesoryjne ogarną te ozdoby, ale przy tak masowej produkcji do końca sezony 2021 będzie pewnie wszystko dostępne.
- Lubię przezroczyste zbiorniki - serio, to jakiś fetysz. Miałem taki kiedyś w DR650SE i możliwość organoleptycznego ogarnięcia ile zostało paliwa jest bezcenna.
- Jak czegoś nie ma to nie można tego zepsuć. W Rally mamy szybę, jakieś fikuśne owiewki z boku, pseudo osłonę pod silnikiem. Dużo plastiku do połamania.
- Mam dosyć purytańsko-utylitarne podejście do tego typu moto. Ma niezawodnie jeździć tam gdzie ja chcę. Jak jadę to nie widzę jak moto wygląda a jak komuś się nie podoba, to może odwrócić wzrok
Ale fajnie sobie to wytłumaczyłeś, ten zakup znaczy się :-). Szacun :-).

Pozdrawiam
--
Jarek

Ps.

Po kija Ci porządna osłona pod silnik do szwendania się po okolicy, he? :-)
Zazdraszczam...
JarekO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.12.2020, 12:13   #3
mikelos
 
mikelos's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: okolice Pruszkowa
Posty: 663
Motocykl: Husqvarna 701
mikelos jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 6 dni 13 godz 37 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał JarekO Zobacz post
Ale fajnie sobie to wytłumaczyłeś, ten zakup znaczy się :-). Szacun :-).

Pozdrawiam
--
Jarek

Ps.

Po kija Ci porządna osłona pod silnik do szwendania się po okolicy, he? :-)
Zazdraszczam...
Ja mam skłonności nawigatora-samobójcy. Lubię krzaki i kamory, wbijam w takie miejsca, że potem koledzy przez kilka dni omijają mnie wzrokiem. Osłona silnika to must have. Wystarczy większy kamień na drodze. Kiedyś w Gruzji strzelił mi spod przedniego koła kamień wielkości pięści. Karter dostał strzała, oliwa ciekła, trzeba było kleić poxipolem na szybkości. No, nic fajnego.

Pewnie gdybym miał jeździć wszędzie na kołach, większość po asfalcie to wersja Rally miałaby większy sens.
__________________
"Jeżeli chcesz uniknąć krytyki: Nic nie mów. Nic nie rób. Bądź nikim" - Arystoteles
mikelos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
2021 CRF250L & CRF250 Rally Danny Dział ogólny 65 06.02.2025 18:58
XXVI WiR Rally 2021 dalej zwany podlasiakiem sluza Imprezy forum AT i zloty ogólne 205 20.11.2021 06:34
XXVI WiR Rally 2021 - koszulki jendrus Imprezy forum AT i zloty ogólne 65 27.10.2021 07:26
Endurorally 2021 Onufry22 Dział Producentów i Dostawców 91 16.09.2021 12:36
Honda crf 250 Rally Twardsza tylna sprężyna amortyzatora Viruus Warsztat 8 11.12.2019 13:56


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.