Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16.11.2020, 11:54   #1
bukowski
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Podpiąłem lidlowke, zobaczymy. Wczoraj aku się podladowal w wyniku 200 km przejażdżki do 12,44 V.

Ładowarka włączona na programie do aku motocyklowych (14,6 V, 0,8A) weszła w dziwny tryb: ustawia 14,6V i pokazuje 4 kreski na wskaźniku naładowania (cokolwiek miałoby to znaczyć). Po paru sekundach zaczyna obniżać napięcie o 0,1V na sekunde; przy 13 V wskaźnik naładowania spada na trzy kreski, napięcie spada na 12,8 V i po paru sekundach idzie do 14,6V, zmieniając wskaznik naładowania znów na 4 kreski.
A potem cykl się powtarza.

[update]
3h później cykl wciąż się powtarza, ale aku wskazał 12,81 V (wg ładowarki 13,7). Zostawię na noc, rano sprawdzę. Potem odepnę i za dobę sprawdzę spadek napiecia, ale wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby 0,3V spadło przez 15h.

Ostatnio edytowane przez bukowski : 16.11.2020 o 13:55
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.11.2020, 15:08   #2
Neno
 
Neno's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2010
Miasto: Zambrów
Posty: 1,024
Motocykl: CRF1000L
Przebieg: 64321
Neno jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 9 godz 15 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał bukowski Zobacz post
Podpiąłem lidlowke, zobaczymy. Wczoraj aku się podladowal w wyniku 200 km przejażdżki do 12,44 V.
Dziwnie mało. U mnie bez jazdy aku z 2015r, 2 m-ce bez jazdy: 12,67V - podjąłem próbę ładowania, ale po 15 minutach proces został zakończony.
Neno jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.11.2020, 16:18   #3
bukowski
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Neno Zobacz post
Dziwnie mało. U mnie bez jazdy aku z 2015r, 2 m-ce bez jazdy: 12,67V - podjąłem próbę ładowania, ale po 15 minutach proces został zakończony.
zaczynałem od rozładowanego akumulatora, tzn. jak go strzeliłem jump starterem, to pojezdzilem godzine i motocykl został na dworze 4 dni. Po tym jezdzilem te 200 km - jakieś 4h - i po 15 godzinach było te 12,44.
Ale ten moj akumulator ogolnie jakis slabawy - po tym doladowaniu do 12,8 w 3h zaczynam zastanawiać sie, czy nie mam jakiegos problemu z ladowaniem.

edit: zdjąłem ładowarkę, 12,8 V. Zakręciłem raz, krótko i spadło na 12,5. Chyba to jednak akumulator...

Ostatnio edytowane przez bukowski : 16.11.2020 o 17:46
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.11.2020, 19:41   #4
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał bukowski Zobacz post
zaczynałem od rozładowanego akumulatora, tzn. jak go strzeliłem jump starterem, to pojezdzilem godzine i motocykl został na dworze 4 dni. Po tym jezdzilem te 200 km - jakieś 4h - i po 15 godzinach było te 12,44.
Ale ten moj akumulator ogolnie jakis slabawy - po tym doladowaniu do 12,8 w 3h zaczynam zastanawiać sie, czy nie mam jakiegos problemu z ladowaniem.

edit: zdjąłem ładowarkę, 12,8 V. Zakręciłem raz, krótko i spadło na 12,5. Chyba to jednak akumulator...
Mierzysz tylko napięcie na sucho a to nie zawsze jest miarodajne
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.11.2020, 21:45   #5
bukowski
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał dubel Zobacz post
Mierzysz tylko napięcie na sucho a to nie zawsze jest miarodajne
ale to by tłumaczyło fakt, że od zawsze ta moja NAT kręci leniwie, co prawda odpala po drugim obrocie.
Jak się nasłuchałem jak rozrusznik ochoczo zasuwa u Tommiego w kacie, to dało mi do myślenia. Może być, że mam fabrycznie zdupcony akumulator.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.11.2020, 21:57   #6
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał bukowski Zobacz post
ale to by tłumaczyło fakt, że od zawsze ta moja NAT kręci leniwie, co prawda odpala po drugim obrocie.
Jak się nasłuchałem jak rozrusznik ochoczo zasuwa u Tommiego w kacie, to dało mi do myślenia. Może być, że mam fabrycznie zdupcony akumulator.
Oczywiście że może być, nie ma nic prostszego niż sprawdzić go obciazeniowo i wszystko będzie jasne
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.11.2020, 07:14   #7
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,925
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 17 godz 26 min 7 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał dubel Zobacz post
Oczywiście że może być, nie ma nic prostszego niż sprawdzić go obciazeniowo i wszystko będzie jasne
A najprościej wstępną diagnostykę przeprowadzić zwykłym miernikiem.
Sprawny akumulator długo stojący powinien utrzymywać ok 12.6-12.8 .
Podłączamy woltomierz i kręcimy rozrusznikiem , jak napięcie spadnie do 9V lub poniżej można zacząć się martwić o akumulator.
Jak bateria sprawna to napięcie będzie wyższe.
Oczywiście przyrządem można sprawdzić ile w akumulatorze pozostało Ah i ile ma rozruchowych A.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
1 kask - kilka nazw bouli Kaski 3 30.04.2015 17:47
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach flippy Przygotowania do wyjazdów 4 22.08.2014 23:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.