Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.11.2020, 12:28   #1
consigliero
Ajde Jano
 
consigliero's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,364
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
consigliero jest na dystyngowanej drodze
Online: 9 miesiące 2 tygodni 47 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pałeł Zobacz post
Teraz dodam cos o odpalaniu z kabli czy innego jumpstartera tak tylko aby być świadomym co sie dzieje. W naszym pojeździe i naszym akumulatorze bo on w tej chwil przechodzi właściwe mega tortury.

Akumulator pusty podpinamy drugi przez kable i co sie dzieje przez kable płynie prąd próbujący naładować naszego "trupa" jaki to prąd? duży czasami i ponad 100A a przecież nie nacisnęliśmy jeszcze rozrusznika, odpalamy sinik pracuje alternator ładuje swoja maksymalna mocą może to być 70 moze 120A zależy od zamontowanego alternatora w pojeździe. przejedziemy tak 15 minut i elektrolit w akumulatorze wrze tak normalnie wrze. obudowa jest tak gorąca ze nie idzie jej dotknąć. Zazwyczaj kończy sie to nie wesoło dla akumulatora jego degradacja i zniszczenie są tak duże ze tak musimy kupić drugi. Lepszym rozwianiem jest podpięcie ładowarki i danie mu czasu niż palnie z kabli.
Ja w ten sposób załatwiłem sobie zawieszenie regulowane elektrycznie. Jadąc kiedyś zatrzymałem się na orlenie w miejscowości Osiek i po zatankowaniu motocykla nie odpaliłem. Wpadłem na ten wspaniały pomysł aby odpalic go z kabli. Odpalił, dojechałem na wieś ale podczas jazdy zawieszenie mrugało nie dając się ustawić, było dziwne zachowanie się zasilania prądem, sygnał dźwiękowy miał wyraźny wpływ na pracę silnika. Poprzyjeździe na wieś próbowałem ładować ale nie przyjmował prądu, okazało się że jest wybrzuszony z jednej strony, jakby coś w środku się stało. Kupiłem drugi ale zawieszenie i tak nie wróciło do stanu normalnego, musiałem zmienić sterownik i dopiero wtedy pracowało poprawnie. O zepsuciu swojego tzw jump startera już pisałem w innym wątku.
__________________
BMW Club Praha 001
1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
consigliero jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2020, 12:40   #2
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,273
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 14 godz 23 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał consigliero Zobacz post
Ja w ten sposób załatwiłem sobie zawieszenie regulowane elektrycznie. Jadąc kiedyś zatrzymałem się na orlenie w miejscowości Osiek i po zatankowaniu motocykla nie odpaliłem. Wpadłem na ten wspaniały pomysł aby odpalic go z kabli. Odpalił, dojechałem na wieś ale podczas jazdy zawieszenie mrugało nie dając się ustawić, było dziwne zachowanie się zasilania prądem, sygnał dźwiękowy miał wyraźny wpływ na pracę silnika. Poprzyjeździe na wieś próbowałem ładować ale nie przyjmował prądu, okazało się że jest wybrzuszony z jednej strony, jakby coś w środku się stało. Kupiłem drugi ale zawieszenie i tak nie wróciło do stanu normalnego, musiałem zmienić sterownik i dopiero wtedy pracowało poprawnie. O zepsuciu swojego tzw jump startera już pisałem w innym wątku.
Dlatego odradzam stosowanie takich cudów sam akumulator to najmniejszy koszt jak sam juz zauważyłeś.
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2020, 13:46   #3
Artek
Połamany
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,920
Motocykl: Hunter Cub
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 1 tydzień 6 dni 15 godz 56 min 55 s
Domyślnie

Zdarzało się czasem odpalić auto od auta ( różne wielkości tych aut) i na początek to z 15 minut zawsze bateria była podłączona do baterii bez ładowania, dalej odpalone jedno auto z kwadrans i dopiero cyk kluczykiem.
Jump startery, tudzież przenośne baterie "awaryjnie" stosują wszystkie warsztaty samochodowe, jakie widywałem.


Ale na pewno jest ryzyko uszkodzenia baterii lub elektroniki w nowych konstrukcjach.
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2020, 16:52   #4
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,273
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 14 godz 23 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Artek Zobacz post
Zdarzało się czasem odpalić auto od auta ( różne wielkości tych aut) i na początek to z 15 minut zawsze bateria była podłączona do baterii bez ładowania, dalej odpalone jedno auto z kwadrans i dopiero cyk kluczykiem.
Jump startery, tudzież przenośne baterie "awaryjnie" stosują wszystkie warsztaty samochodowe, jakie widywałem.


Ale na pewno jest ryzyko uszkodzenia baterii lub elektroniki w nowych konstrukcjach.
Ja opalałem dźwig spawarka
Ale wiem ze akumulator dostał po tyłku okropnie, waliło mnie co z nim bedzie potem.
Tak samo sie dzieje na warsztatach I to juz problem klienta a na wymienie akumulatora tez mozna zarobić przecież.
Dlatego warsztaty robią tak bez zastanowienia.

Ostatnio edytowane przez pałeł : 10.11.2020 o 22:43
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.11.2020, 07:32   #5
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Może nie popadajmy w panikę z tym odpalaniem.
Powiedzmy że próbujemy odpalić i długo nam się to nie udaje , wreszcie ostatkiem swej energii akumulatora odpalamy i co..... alternator podaje nam prąd tak duży jaki akumulator może przyjąć nie więcej i nie mniej.
A przy odpalaniu z kabla , dawca pracuje na wolnych obrotach , czasem na ciut wyższych , ma naładowany akumulator czyli jego alternator daje minimalny prąd, po podłączeniu rozładowanego może odrobinę więcej .
Po kilkunastu sekundach odpalamy biorcę i od razu rozłączamy dawcę przechodząc na naturalne ładowanie jakie przewidział producent.
Żadna filozofia.
Nie wiem co producenci robią z elektroniką by ją popsuć przy prostej czynności jak odpalanie ale to już ich tajemnice.
Jednakże przy podawaniu zbyt dużego prądu ( duży akumulator, startery) do malutkiego ( motocyklowy) trzeba uważać.

Kiedyś padał mi akumulator w autku no i wreszcie gdzieś na parkingu odmówił odpalenia silnika , blisko godzinę czekałem z kablami prosząc z kilkunastu kierowców o odrobinę prądu. Żaden nie chciał pomóc bo w internecie się naczytał że mu to zepsuje samochód , albo że ma służbowy i mu się śpieszy itp itd.... wreszcie podjechał zwykły kierowca , całkiem, całkiem kobitka ( pewnie nie czyta internetu) i bez słowa dała mi trochę prądu . Po 10 sekundach od spotkania ja byłem odpalony a ona nawet nie wysiadając z samochodu pojechała sobie dalej.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
1 kask - kilka nazw bouli Kaski 3 30.04.2015 17:47
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach flippy Przygotowania do wyjazdów 4 22.08.2014 23:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.