Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28.08.2020, 12:16   #1
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

A ja zrobiłem ciekawą rzecz. W DLu z przebiegiem 17 tys zmieniłem zdawczą na 1 ząb większą (napęd jeszcze oryginał, widać było że jeszcze pożyje, DL650 nie masakruje napędu) ale po 400km wróciłem do poprzedniej zębatki ale uwaga - przez pomyłkę, kolega założył ją odwrotnie (nie miała napisów, sunstar z gumą do DLa) i .....

... po 400km zaczęło terkować. Po 1500km terkowanie było tak masakryczne i głośne że słyszałem je jadąc nawet 120kmh.

Po około 1000km musiałem napęd podciągać co 100-200km.

Zakładam że zabiłem łańcuch założeniem odwrotnie zębatki? Tak mi mówił już inny mechanik. Co ciekawe zębatka zdawcze nie wyglądała źle, zęby były tylko trochę starte z jednej strony, nie powyginane. Po 2000km nie wytrzymałem i wymieniłem cały napęd A ten sezon spokojnie bym na oryginalnym jeszcze pojeździł

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.08.2020, 23:16   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post

Zakładam że zabiłem łańcuch założeniem odwrotnie zębatki? Tak mi mówił już inny mechanik. Co ciekawe zębatka zdawcze nie wyglądała źle, zęby były tylko trochę starte z jednej strony, nie powyginane. Po 2000km nie wytrzymałem i wymieniłem cały napęd A ten sezon spokojnie bym na oryginalnym jeszcze pojeździł

Pozdrawiam
zimny
nie myłeś go czasem przy okazji wymiany zębatki ? np. jakimś cudownym środkiem typu nafta.

odnośnie łańcuchów DID od dawna stosuje specjalne powłoki na elementach łańcucha nic nowego, zauważcie iż do pewnego momentu eksploatacji łańcuch nie wymaga praktycznie obsługi - naciąg nawet po 6000km a po 30.000km już latanie z kluczami się zaczyna bo powłoki już nie ma dodatkowo uszczelniania puszczają ... jedne wcześniej inne później czego pierwszym objawem jest falowanie łańcucha (nierównomierne zużycie).

To co BMW wymyśliło to może być tylko rodzaj powłoki... Regina od dawna robi łańcuchy to trzeba było BMW aby się dowiedzieć że można zrobić trwalszy łańcuch...? bo do tej pory jakoś klejki w sklepach po reginę się nie ustawiały w przeciwieństwie do DID.

Druga sprawa to fakt, że łańcuchy będą dostępne tylko w nowych motocyklach za dopłatą jako opcja, normalnie szok... tak bym sobie kupił i szwagier by kupił skoro takie dobre a tu nic z tego muszę kupić BMW aby mieć taki łańcuch ale to nic zamówię sobie z BMW jak będzie 525 w ofercie

Ciekawe też czy mają jakiś pomysł na zębatki aby dogadywały się z tym super łańcuchem.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 28.08.2020 o 23:30
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olejarka łańcucha VictorZ Wszystko dla Afryki 32 02.04.2024 16:43
olejarka łańcucha:) Jacek12-j1 Wszystko dla Afryki 11 30.06.2014 20:15
Wytrzymałość skorupy kasku. Maniok Kaski 13 17.04.2009 10:37
luz łańcucha? kamol Rama, zawieszenia, napęd 12 16.05.2008 23:25


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.