Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.08.2009, 12:14   #1
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,714
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

W miejsce świecy przyłożylim końcówkę manometru, dalim pełen gaz w celu maksymalnego zwiększenia przepustowości dolotu (nie wyciunglim filtra powietrza jak to sztuka nakazuje) i zakręcilim rozrusznikiem bez problemów. Oczywiście w mojej 04 bo 07a nie kręci rozrusznikiem po wyłączeniu zapłonu i lipa była, pół motocykla rozbierać żeby fajki ze świec zdjąć .

A olej dolewa się po próbie "suchej", 5-10ml do cylindra, tyle by pozaklejało pierścienie. Jak kompresja wzrośnie znacznie, to znaczy że ciśnienie ucieka pierścieniami. Jesli nie będzie różnicy po dolaniu oleju - ciśnienie spieprza górą, zaworami. Ale uwaga praktyczna - wlać dosłownie niewiele oleju. Za dużo oleju "uszczelni" też przylgnie zaworowe i niewiele się da wtedy wywnioskować.
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.08.2009, 12:47   #2
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 32 min 36 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał wieczny Zobacz post

A olej dolewa się po próbie "suchej", 5-10ml do cylindra, tyle by pozaklejało pierścienie. Jak kompresja wzrośnie znacznie, to znaczy że ciśnienie ucieka pierścieniami. Jesli nie będzie różnicy po dolaniu oleju - ciśnienie spieprza górą, zaworami. wywnioskować.
Zawsze zwiekszy sie spręż po dolaniu oleju.Nawet na nowym jak i na świerzo dotartym. Ważne tylko o ile. Tak jak piszesz: ZNACZNIE.
TZN jak wzrośnie o 1 atm - to norma. W moim byłym bigu wzrastało z 8 atm do 11 - wiadomo brał oleju ponad 1 litr/1000 km
-jezeli miernik ma końcówkę wkręcaną w miejsce świecy - wyniki powinny być powtarzalne - a nie raz 10 , raz 12 atm
- na zimnym czy ciepłym silniku- manual zazwyczaj podaje a jest to różnica.
- Gaz do oporu - to wpływa również na wynik
- Wykręcona swieca z 2 garka ? Szybkośc kręcenia wałem wpływa na wynik.
- warto sprawdzic w jakich jednostkach wyskalowany jest miernik wzgledem danych w manualu..
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olej silnikowy ltd454 Regularne czynności serwisowe 222 15.05.2022 20:56
Woda w airboxie gaźnikach cylindrach, wydechu Nalewa Uklad paliwowy i wydechowy 26 24.05.2016 23:27
olej w prądnicy((( vinc18 Układ elektryczny i zapłonowy 12 17.02.2014 13:44
Olej w airboxie zbys Uklad paliwowy i wydechowy 4 02.11.2012 21:52


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.