![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Ajde Jano
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,363
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 9 miesiące 1 tydzień 6 dni 22 godz 17 min 31 s
|
![]()
Jednak opona bezdętkowe robi lepszą robotę. Miałem dwa przypadki zejścia powietrza, pierwszy był w Jordanii podczas jazdy znad morza martwego w górę po fajnie zakręconej drodze, na którym z kolejnym zakrętów poczułem że motocykl dziwnie się zachował i kolejny zakręt brałem powoli i na kwadratowo aby dojechać na parking i sprawdzić co się stało. Wina była po moje stronie nakrętka na wentyl była niedokręcona i podczas wcześniej szybkiej jazdy powietrze sukcesywnie schodziło. Opona była gorąca po zatrzymaniu ale wystarczyło tylko ją napompować do właściwego ciśnienia i dało się jechać dalej
Druga sytuacja na krakowskiej obwodnicy gdy przy 140 poczułem dziwne zachowanie, rzut oka na ciśnienie w oponach pokazał że w tylnym nie mam ciśnienia . Winą była rozwulkanizowana metalowa część wentyla, okazało się że kropelka może uratować sytuację.
__________________
BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() |
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ajde Jano
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,363
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 9 miesiące 1 tydzień 6 dni 22 godz 17 min 31 s
|
![]()
Tak mnie uczyli. Z tego powodu stosuje się (chyba wszędzie) takie kapturki z gumowym oringiem(uszczelką w środku). Trafia do mnie tłumaczenie że podczas jazdy na mechanizm wentylka działa siła odśrodkowa i może od podczas jazdy się cofnąć, co gdyby kapturek nie miał owej gumki mogłoby powodować ucieczkę powietrza. Podczas takiej jazdy im mniej powietrza tym bardzie grzeje się guma która, to nie podlega raczej dyskusji, będzie podnosić ciśnienie w oponie niejako przyspieszając ucieczkę nawet tych resztek co nam jeszcze w oponie zostały. Gdy w Jordanii sprawdziłem ciśnienie w przednim kole było tam tylko 0,5 atm. Dodatkowo miałem założone garminowskie TPMS i on wymaga dokręcenia, bo niedokręcony będzie upuszczał powietrze sam z siebie.
__________________
BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Utlenianie się felgi DID | Łysy82 | Hamulce, kola, opony | 120 | 18.06.2018 12:18 |
Felgi PILNE! | Smoku1990 | Wszystko dla Afryki | 14 | 20.07.2016 14:29 |
Szerokość felgi a RD 03 | Cibor klv | Hamulce, kola, opony | 6 | 27.05.2010 22:25 |
Lekko buja tył w zakręcie | zombi | Rama, zawieszenia, napęd | 20 | 08.04.2009 10:51 |