Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25.05.2020, 06:34   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kdf Zobacz post
Jak dla mnie jeżeli nie muszę zapychać motka po zgaszeniu, i nie przegrzewa mi akumulatora, to jeżeli ładuje nawet poniżej 11V czy też powyżej 15V, to generalnie mi to lata. Po co wymyślać problemy jeżeli wszystko działa?
Idea słuszna jednakże tylko do momentu jak przestanie działać a trudność będzie mniejsza lub większa a zależna od miejsca w którym się to stanie.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2020, 06:52   #2
kdf
 
kdf's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
kdf jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 4 godz 41 min 45 s
Domyślnie

Napisałem to z lekkim zapasem bo zaczyna się w temacie lekkie szaleństwo. Pomiary super woltomierzami, oscyloskopami i Bóg sam wie czym jeszcze. Jeszcze nie tak dawno do regulacji napięcia ładowania wystarczyły elektromechaniczne regulatory (wiem, wiem w samochodach jest zasada pracy alternatora). Afryka nie jest sprzętem z komputerami na pokładzie którym zaszkodzi pik napięcia o wartości 1V. Mamy na szczęście dość toporne i idiotoodporne sprzęty które nie tak łatwo zamordować. I dlatego są tak legendarne. Pisanie o pomiarach z dokładnościami niemalże do 0,01V spowoduje że ludziska tak się zestresują że będą się bali nawet spojrzeć na regulator i z byle gó...m będą latać po elektrykach (którzy i tak wyciągną do pomiaru stary mało dokładny multimetr). Na trasie po przepaleniu żarówki zadzwonią po lawetę. Niech się uczą, niech nawet zepsują (frycowe płacił każdy z nas) ale jak poznają nie posikają się ze strachu podczas byle awarii na trasie).
kdf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2020, 07:58   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Masz rację że zbyt mocne spięcie się napięciem i amperami jest szkodliwe nie tylko dla akumulatora
Jednakże warto z grubsza wiedzieć co tam po kabelkach lata w te i wewte.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2020, 08:00   #4
kdf
 
kdf's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
kdf jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 4 godz 41 min 45 s
Domyślnie

kdf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
ładowanie usb ofca234 Wszystko dla Afryki 10 07.12.2017 14:09
Rd03 słabe ładowanie Widmo80 Układ elektryczny i zapłonowy 21 13.10.2017 21:24
Niskie ładowanie. Zet Johny Układ elektryczny i zapłonowy 29 01.08.2014 13:10
odpalanie moto na zalaczonych swiatłach. solo1972 Układ elektryczny i zapłonowy 17 07.06.2011 12:48
Obroty a ładowanie Michal Układ elektryczny i zapłonowy 17 03.11.2010 23:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.