|
|
|
|
#1 |
![]() |
z moich skromnych doświadczeń i różnorakich lektur - dotknij TPS nie wiedząc co robisz i otworzysz sobie możliwości na pozbycie się paru złotych lub doedukujesz się szybko w temacie silników i układów zarządzania ich pracą.
co do obrotów luzem to nawet w gaźnikowcach możesz wg książki opuścić je tylko o 100rpm czyli mniej niż 10%. tu muszą być na konkretnym poziomie. jeśli silnik kręci się za szybko na luzie to może masz coś pogrzebane. czy ktoś regulował już wolne obroty w NAT bo mu było za szybko fabryczne ustawienie wg książki? ![]() m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
|
|
|
|
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,631
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 12 godz 14 min 33 s
|
Cytat:
trop idzie za TPS, ktoś go ruszył i jest ustawiony poza zakresem wolnych obrtów wówczas steronik nie zajmuje się ich regulacją bo wg. odczytów nie są to już wolne obroty. drugi problem może dotyczyć samego regulatora wolnych obrotów (uszkodzony lub coś go blokuje i trzeba wyjąć i przeczyścić). jeżeli TPS i stopka przepustnicy jest zabezpieczona farbą co by znaczyło, że nikt jej nie ruszał to najpierw trzeba iść w kierunku regulatora wolnych obrotów a dopiero później szukać problemów w ustawieniu TPS lub soptki przepustnicy. danych do regulacji powyższych niestety brak, przepustnice są kalibrowane na etapie produkcji, a TPS teoretycznie nie podlega wymianie ![]() ![]() także teoria jedno a praktyka drugie... synchro też niby się nie robi.. niby... primo podłączyć komputer i sprawdzić jaka jest pozycja regulatora IACV na wolnych obrotach przy normalnej temperaturze pracy silnika (3 kreski) bez dodawania gazu i będzie wszystko jasne Ostatnio edytowane przez mdxmd : 22.05.2020 o 23:07 |
|
|
|
|