Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18.04.2020, 23:22   #1
motomax
880220111
 
motomax's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,049
Motocykl: XR 250R,XR 650R
motomax jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
Domyślnie

Nerwowo? a gdzie tam forum to relaks,jak ktoś coś spierd..i to zjebka się należy

zakręć do mnie to ci podpowiem co jak podkrecić.Ale flaszkę paciarki musisz przytargać potem do mnie
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV
https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/
motomax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.04.2020, 18:26   #2
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

O, to ja bym się podpiął pod temat. Zawsze podchodziłem to zawieszenia hmm... lekceważąco może. Ot, czy to trampek, afryka czy V-strom - to nie ma szału i "pewnie tak ma być". Regulowałem napięcie wstępne jak zabierałem pasażerkę i wio..

Mam nowego-starego DL650 z 2005r. Maszyna nie wymęczona bo ma śmieszne 15 tys. przebiegu czyli nic.

No i pomyślałem że siedząc na postojowym coś porobię i wziąłem się za ustawienie przynajmniej z grubsza SAGu.

W necie znalazłem że jak siądę dupą na moto to powinno być w granicach 25-33% z przodu w DLu i 25-35% z tyłu. Co oznacza przy skoku 150mm po około 40-55mm ugięcia, tak mniej więcej.

Przód przy wkręceniu napięcia do niecałej połowy ma ugięcia 43mm jak siądę, zatem wnioskuję że jest spoko. Zdaje się że jak siądzie pasażer powinno starczyć regulacji aby utrzymać SAG tak do 50mm. Olej 10W ale to nie ma znaczenia jak sądzę?

Gorzej jest z tyłem, jak sobie ustawiłem na 2 kreski z 5 (mam hydrauliczny napinacz i regulacja jest od 0 do 5 widocznych kresek. Każda co około 1,5-2mm) tył jakoś siedział. Zmierzyłem - 73mm z 150mm skoku. Do kitu.. Ustawiłem 4 z 5 kresek i dopiero jest ugięcie 50mm z 150mm.

Problem jest taki, że aby to podobnie utrzymać jak siądzie pasażerka i kufry - zabraknie mi regulacji.

Pytanie do znawców - czy jak pomiędzy napinacz a sprężynę dam podkładkę powiedzmy odpowiadającą dwóm kreskom - to będzie to działać? Tzn. żebym obecny SAG miał przy wysunięciu napinacza na 2 zamiast 4 kresek. I zostanie mi zapas jak siądzie pasażer.

Czy to bezpieczne? Tak byłoby najtaniej i najprościej - do samej pracy amora, tłumienia nie mam zastrzeżeń. Czy raczej kupno jakiejś sprężyny? Jak tak to poza Hyperpro jakieś dobre marki są? Wilbers?

W starych DLach była ogólnie miękka sprężyna, po 2012 trochę twardsza i jak się trafi to kupię amor cały z nowszego. Tam regulacji mi starczało spokojnie, rok jeździłem na nowszym DLu.

Dzięki i pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.04.2020, 22:58   #3
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 5,542
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 14 godz 54 min 53 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post
O, to ja bym się podpiął pod temat. Zawsze podchodziłem to zawieszenia hmm... lekceważąco może. Ot, czy to trampek, afryka czy V-strom - to nie ma szału i "pewnie tak ma być". Regulowałem napięcie wstępne jak zabierałem pasażerkę i wio..

Mam nowego-starego DL650 z 2005r. Maszyna nie wymęczona bo ma śmieszne 15 tys. przebiegu czyli nic.

No i pomyślałem że siedząc na postojowym coś porobię i wziąłem się za ustawienie przynajmniej z grubsza SAGu.

W necie znalazłem że jak siądę dupą na moto to powinno być w granicach 25-33% z przodu w DLu i 25-35% z tyłu. Co oznacza przy skoku 150mm po około 40-55mm ugięcia, tak mniej więcej.

Przód przy wkręceniu napięcia do niecałej połowy ma ugięcia 43mm jak siądę, zatem wnioskuję że jest spoko. Zdaje się że jak siądzie pasażer powinno starczyć regulacji aby utrzymać SAG tak do 50mm. Olej 10W ale to nie ma znaczenia jak sądzę?

Gorzej jest z tyłem, jak sobie ustawiłem na 2 kreski z 5 (mam hydrauliczny napinacz i regulacja jest od 0 do 5 widocznych kresek. Każda co około 1,5-2mm) tył jakoś siedział. Zmierzyłem - 73mm z 150mm skoku. Do kitu.. Ustawiłem 4 z 5 kresek i dopiero jest ugięcie 50mm z 150mm.

Problem jest taki, że aby to podobnie utrzymać jak siądzie pasażerka i kufry - zabraknie mi regulacji.

Pytanie do znawców - czy jak pomiędzy napinacz a sprężynę dam podkładkę powiedzmy odpowiadającą dwóm kreskom - to będzie to działać? Tzn. żebym obecny SAG miał przy wysunięciu napinacza na 2 zamiast 4 kresek. I zostanie mi zapas jak siądzie pasażer.

Czy to bezpieczne? Tak byłoby najtaniej i najprościej - do samej pracy amora, tłumienia nie mam zastrzeżeń. Czy raczej kupno jakiejś sprężyny? Jak tak to poza Hyperpro jakieś dobre marki są? Wilbers?

W starych DLach była ogólnie miękka sprężyna, po 2012 trochę twardsza i jak się trafi to kupię amor cały z nowszego. Tam regulacji mi starczało spokojnie, rok jeździłem na nowszym DLu.

Dzięki i pozdrawiam
zimny
Możesz dać podkładkę bez problemu,tylko dobrze oblicz grubość.
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.04.2020, 08:12   #4
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

OK, dzięki serdeczne za pomoc. U mnie jest napinacz który jest sterowany pokrętłem przy secie pasażera (duża zaleta DLa na tle klucza hakowego np. w TA) i on jest na 36 kliknięć. I jak się wysuwa napinacz na amorze to są na nim zaznaczone takie pierścienie - co ok 1,5mm. Jest ich 5 tak jak pisałem.

Zatem policzyłbym sobie tak, żeby podkładka miała grubość 2 lub 3 pierścieni. Żeby odpowiedni SAG w jeździe solo miec na pierwszej kresce a nie na 4. Zmierzę ale to ok 5mm zapewne będzie.

Co do twardszej sprężyny własnie niekoniecznie mi się to widziało - jak sobie ustawiłem to amor pracuje bdb, tłumienie też mam szeroko regulowane i jest sprawne.

BTW - świetnie mi się jeździ po tych ustawieniach. Motocykl super się prowadzi i to ustawienie SAGu statycznego to istotna rzecz jest.

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2020, 10:19   #5
januszm


Zarejestrowany: Jun 2020
Miasto: Singen
Posty: 23
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: 27500
januszm jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 27 min 35 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post
OK, dzięki serdeczne za pomoc. U mnie jest napinacz który jest sterowany pokrętłem przy secie pasażera (duża zaleta DLa na tle klucza hakowego np. w TA) i on jest na 36 kliknięć. I jak się wysuwa napinacz na amorze to są na nim zaznaczone takie pierścienie - co ok 1,5mm. Jest ich 5 tak jak pisałem.

Zatem policzyłbym sobie tak, żeby podkładka miała grubość 2 lub 3 pierścieni. Żeby odpowiedni SAG w jeździe solo miec na pierwszej kresce a nie na 4. Zmierzę ale to ok 5mm zapewne będzie.

Co do twardszej sprężyny własnie niekoniecznie mi się to widziało - jak sobie ustawiłem to amor pracuje bdb, tłumienie też mam szeroko regulowane i jest sprawne.

BTW - świetnie mi się jeździ po tych ustawieniach. Motocykl super się prowadzi i to ustawienie SAGu statycznego to istotna rzecz jest.

Pozdrawiam
zimny
kup sobie hyperpro sprezyne i sprawa zalatwiona, a nie bawic sie w jakies podkladki.
januszm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.04.2020, 15:06   #6
Kostas


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Doruchów
Posty: 59
Motocykl: Była CRF1000L, jest KTM 1290 SAS
Kostas jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 14 godz 9 min 23 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motomax Zobacz post
Nerwowo? a gdzie tam forum to relaks,jak ktoś coś spierd..i to zjebka się należy

zakręć do mnie to ci podpowiem co jak podkrecić.Ale flaszkę paciarki musisz przytargać potem do mnie
Nie ma sprawy, zwłaszcza że mam rodzinę w Jarosławiu i czasami wybieram się motongiem "na skrótu" przez góry Słowackie w odwiedziny :-).
Kostas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
T700 - Regulacja zawieszenia przedniego - dobicia i odbicia - zasada działania pattryk Yamaha 43 16.03.2023 00:01
SAG - regulacja zawieszenia przód, tył DrSpławik Rama, zawieszenia, napęd 14 18.04.2018 11:32
Regulacja zawieszenia - artykuł Motocykl-online BIAŁY Regularne czynności serwisowe 4 20.04.2011 11:32


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.