Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.04.2020, 00:50   #1
motomax
880220111
 
motomax's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,049
Motocykl: XR 250R,XR 650R
motomax jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
Domyślnie

Kur.... Od kiedy sag się ustawia kliknięciami... Bez minimum wiedzy to grzebanie palcem w dupie.. za to odpowiadają sprężyny i tu żadnymi kliknięciami nic nie zrobisz...chyba że masz hydrauliczną regulacje napięcia sprężyny... A z przodu... Tylko wymiana sprężyn... Shimma przy 150... Masz pan jaja większe od wielkanocnych... Poczytać zrozumieć i potem się za regulację brać.. takie zabawy to bawienie się granatem z którego wypada zawleczka.
Podjedź do jakieś serwisu od zawiasu i za parę stów ci ustawia,no chyba że sprężyny trzeba będzie zmienić to grubo ponad klocka wyjdzie.. zawias jest fabrycznie ustawiony do podobnej wagi i jest to uniwersalny nastaw... Na drogę i czasem na szuterek...
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV
https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/

Ostatnio edytowane przez motomax : 14.04.2020 o 00:59
motomax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.04.2020, 09:06   #2
madafakinges
 
madafakinges's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 6,007
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 3 tygodni 3 dni 2 godz 58 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motomax Zobacz post
Kur.... Od kiedy sag się ustawia kliknięciami... Bez minimum wiedzy to grzebanie palcem w dupie.. za to odpowiadają sprężyny i tu żadnymi kliknięciami nic nie zrobisz...chyba że masz hydrauliczną regulacje napięcia sprężyny... A z przodu... Tylko wymiana sprężyn... Shimma przy 150... Masz pan jaja większe od wielkanocnych... Poczytać zrozumieć i potem się za regulację brać.. takie zabawy to bawienie się granatem z którego wypada zawleczka.
Podjedź do jakieś serwisu od zawiasu i za parę stów ci ustawia,no chyba że sprężyny trzeba będzie zmienić to grubo ponad klocka wyjdzie.. zawias jest fabrycznie ustawiony do podobnej wagi i jest to uniwersalny nastaw... Na drogę i czasem na szuterek...
W nat z tyłu napinacz sprężyny rzeczywiście klika.
Niestety tył jest mega miękki i żeby zbizyzc się do sagu trzeba na max skręcić.
Shime może powodować źle ustawione zawieszenie jednak w nat sama w sobie jest na tyle stabilną, że obstawiał bym oponę ewentualnie kufer centralny.
https://youtu.be/V_B2NeJC9fA
Tutaj inżynier thriupha tłumaczy dlaczego fabryki dają miękkie zawieszenia.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.

Ostatnio edytowane przez madafakinges : 14.04.2020 o 09:13
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2020, 18:58   #3
Kostas


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Doruchów
Posty: 59
Motocykl: Była CRF1000L, jest KTM 1290 SAS
Kostas jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 14 godz 9 min 23 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motomax Zobacz post
Kur.... Od kiedy sag się ustawia kliknięciami... Bez minimum wiedzy to grzebanie palcem w dupie.. za to odpowiadają sprężyny i tu żadnymi kliknięciami nic nie zrobisz...chyba że masz hydrauliczną regulacje napięcia sprężyny... A z przodu... Tylko wymiana sprężyn... Shimma przy 150... Masz pan jaja większe od wielkanocnych... Poczytać zrozumieć i potem się za regulację brać.. takie zabawy to bawienie się granatem z którego wypada zawleczka.
Podjedź do jakieś serwisu od zawiasu i za parę stów ci ustawia,no chyba że sprężyny trzeba będzie zmienić to grubo ponad klocka wyjdzie.. zawias jest fabrycznie ustawiony do podobnej wagi i jest to uniwersalny nastaw... Na drogę i czasem na szuterek...
Motomax dlaczego tak nerwowo? A może odniosłem tylko takie wrażenie. Przecież ja nie modyfikuję zawieszenia w sposób bezmyślny. Używam regulacji dostępnych dla użytkownika i opisanych w instrukcji obsługi. Podobno jedną z podstawowych regulacji zawieszenia jest ustawienie wstępnego napięcia sprężyn, które wynika z wagi kierowcy. Nic więcej nie chciałem robić.... A podane ilości "kliknięć" to teksty zapożyczone z instrukcji obsługi....

Odnośnie shimmy... miałem już taki problem w Diavelu, szukali i szukali, wymieniali oponę, łożysko kiery itp. nic nie pomagało, aż nareszcie mądry gość ustawił mi zawieszenie i jak ręką odjął. Nie twierdzę, że teraz mam podobny problem z Afryką... szukam rozwiązania.

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Wszystko co Mada napisał się zgadza, czyli tak po prostu jest z tylnym zawieszeniem i już - miękkie.
Muszę faktycznie sprawdzić kufer centralny, bo okresowo z nim jeżdżę, nie zwróciłem uwagi, że on może być przyczyną shimmy. sprawdzę.
Kostas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
T700 - Regulacja zawieszenia przedniego - dobicia i odbicia - zasada działania pattryk Yamaha 43 16.03.2023 00:01
SAG - regulacja zawieszenia przód, tył DrSpławik Rama, zawieszenia, napęd 14 18.04.2018 11:32
Regulacja zawieszenia - artykuł Motocykl-online BIAŁY Regularne czynności serwisowe 4 20.04.2011 11:32


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.