|
|
|
|
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Łomianki
Posty: 441
Motocykl: tymczasem przerwa
Przebieg: stały
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 19 godz 47 min 41 s
|
Co chcesz zyskać, lejąc 10w40 zamiast wyraźnie zalecanego przez instrukcję 10w30? Moto będzie szybsze, silnik będzie się bardziej gładko kręcić, biegi będą lepiej wchodzić...? Pytam poważnie, bez szydery, o motywację do takiego eksperymentu.
|
|
|
|
|
|
#2 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Helvetia (BL)
Posty: 484
Motocykl: CRF1000L, H701 E, betinka 300RE, Tryplak 765
Przebieg: 43kkm +
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 19 godz 40 min 38 s
|
Ja na 10w40 uzyskałem brak konsumpcji olełum przy pałowaniu. Po nalaniu przez serwis Motula 10w30 oraz jeździe dynamicznej po górach i przy ponad 30oC, królowa skonsumowała 1,5l na 4kkm. Ja polecam. Skrzynia manualna.
|
|
|
|
|
|
#3 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Łomianki
Posty: 441
Motocykl: tymczasem przerwa
Przebieg: stały
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 19 godz 47 min 41 s
|
No dobra, wynalazłem taki oto artykuł w temacie lepkości i 10w30 vs 10w40:
https://www.e-autonaprawa.pl/artykul...-lepkosci.html Pozwolę sobie na dwa cytaty: 1) "Oleje o klasach lepkości xx-40, mające wyższą lepkość, lepiej uszczelniają, wyciszają i zabezpieczają silnik, ale są mniej korzystne ze względów ekologicznych." 2) "Nie wolno też zapominać o tym, że lepki (gęsty) olej przeciska się przez magistrale powoli, gdy jest tłoczony pierwszy raz. Kiedy już jednak w silniku zagości i przyklei się do wszystkich smarowanych powierzchni, to po kolejnych uruchomieniach wymaga tylko uzupełniania." Czyli, na mój nie-mechaniczny rozum, Honda zaleca 10w30, bo to bardziej ekologiczne i sprzyja mniejszemu zużyciu paliw(a), a poza tym takie oleum - uogólniając i upraszczając - mniej obciąża silnik przy zimnym starcie, co być może przy skrzyni DCT ma szczególnie istotne znaczenie. Wniosek z tego wyciągam zatem taki, że o ile nie zabieram moto w upały 40+, to 10w30 będzie bezpieczniejszym (instrukcja!), a może i ogólnie lepszym wyborem. Dodam jeszcze na wszelki wypadek, że bynajmniej nie forsuję wyższości 30 nad 40, tylko próbuję dociec dlaczego i w imię jakich wymiernych korzyści niektórzy z nas proponują przejście na 40 wbrew temu co zaleca producent. Dziękuję wszystkim, którzy dorzucili swoje 3 grosze w tym temacie. |
|
|
|
|
|
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,624
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 8 godz 56 min 30 s
|
Cytat:
olej 10W40 wcale nie będzie lepiej zabezpieczał, wszystko zależy od konstruktora bo jeżeli obliczy cały silnik na określoną lepkość to po co szukać sztucznych problemów 10W30 honda stosuje w autach już od dawna, toyota także. Jeżeli pasowanie panewek korbowodów w CRF to 0.01-0.02mm to olej o dużej lepkości może doprowadzić do przytarcia panewki. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 11.03.2020 o 21:05 |
|
|
|
|
|
|
#5 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Łomianki
Posty: 441
Motocykl: tymczasem przerwa
Przebieg: stały
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 19 godz 47 min 41 s
|
Dziękuję za radę, ale ja postanowiłem trzymać się zaleceń producenta. Moje wcześniejsze pytania dotyczyły powodów "poprawiania" producenta. I myślę, że po lekturze tych kilku odpowiedzi oraz paru innych artykułów swoją odpowiedź już mam. Thx.
|
|
|
|
|
|
#6 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,624
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 8 godz 56 min 30 s
|
jeżeli zastosujesz olej o większej lepkości to w wielu przypadkach motocykli biegi będą wchodzić gorzej, ale nie sądzę aby była jakaś różnica pomiędzy 10W30 a 10W40 ale może już być gdy dasz 10W50, 15W50, 20W50 gdy producent zaleca 10W30
Ostatnio edytowane przez mdxmd : 12.03.2020 o 00:02 |
|
|
|