Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 02.01.2020, 12:22   #10
GregoryS


Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,105
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
GregoryS jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
Domyślnie

Na razie imho plusow z posiadania pojazdu elektrycznego zbyt wiele nie ma. Mialy wchodzic jakies strefy ruchu bezemisyjnego itd, ale cos ucichlo. Nie wiem jak sytuacja z buspasami dla elektrykow. Na pewno takim elektronowym bzykiem w korkach jedzie sie latwiej niz np Nat, a zwlasza ATAS. Chociaz nawet ATAS jedzie sie w korkach latwiej niz samochodem
Tansze jest chyba ubezpieczenie, mozna tez uzyskac korzystniejsze warunki leasingu na pojazdy elektryczne (Np leasing EKO w ING), wspomniane doplaty (okazuje sie ze uchwalone, ale jak to u nas - wciaz bez przepisow wykonawczych czy jak to sie tam zwie) i to chyba tyle. Wiec plusow takich oczywistych, takich "game changerow" z posiadania elektryka raczej nie ma bo oszczednosci na paliwie/serwisie zniweluje wymiana baterii. Powiedzmy ze akumulator wytrzyma 4 lata, tak optymistycznie. Koszt baterii rozlozy sie nam na jakies 2500 zl na rok. Pytanie wiec czy eksploatacjia zwyklej 125 tyle rocznie nas wyniesie ? Sadze ze nie, nawet laczac koszty paliwa z kosztem serwisow. Ale.. moze ?
Na roznych forach (jest forum miedzynarodowe, francuskie, dzial na niemieckim itd) ludzie opisuja mody ktore wprowadzaja, wiec traktuja to raczej jako "fajny ciekawy gadzet" w odcieni zielonej ekologii Ale uzywaja normalnie na dojazdy itd.
Z bateriami na razie jest sprawa nie do konca jasna - czy da sie je "zastapic nieoryginalem", albo wymienic same zuzyte ogniwa zostawiajac cala reszte. W fabrycznych bateriach np Boscha - tych do rowerow, jest to niemozliwe. Po odpieciu wbudowanego BMSa od ogniw wchodzi on w specjalny tryb "podstawka pod kwiatki" i na tym zabawa sie konczy. W sumie to jednak skurczysynstwo. No ale nie oni jedni maja takie podejscie.
W super Soco na razie ludzie pisza ze powiekszaja zasieg dolaczajac dodatkowa baterie do istniejacej jako ze nikomu jeszcze nie padla na tyle zeby musial wymieniac. Wiec BMS pozostaje ten sam i system motocykla nie krzyczy ze mu czegos brakuje, moze z regeneracja pojdzie cos w ta strone. Albo oryginal za wspomniana dyszke.

Dla kogo wiec ten sprzet, imho albo dla zdeklarowanego ekologa, albo gadzeciarza, albo kogos pomiedzy, zwyklego faceta ktory przeliczy i powie - no dobra, wyjdzie to "troche drozej niz spalinowa 125" ale cicho, bezemisyjnie itd, i tym ten sprzet go kupi. Ja tam jestem gadzeciarzem i gdybym nie mial co z kasa robic jasne ze bym kupil. Jako 3 motocykl w garazu, zaczatek kolekcji na ktora wydawalbym kolejne "zbywajace" taczki zlotych monet
GregoryS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.