Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 31.12.2019, 17:30   #1
GregoryS


Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,105
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
GregoryS jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
Domyślnie

No to lecimy dalej.

Tu dla odmiany inny model - TSX widziany od przodu, bo jak pisalem modeli w ofercie jest kilka. Normalnie jako zywo przypomina mi KTM Duke:
IMG_4802.JPG

Nawet jest prawilnie pomaranczowy Ten pomarancz doskonale komponuje sie z firmowym kolorem Stihla, ktorego sprzedawca rowniez jest dealerem. I to jeden z mankamentow - to nie jest sprzedawca motocykli, ale kosiarek, pilarek itd, i przy okazji motocykli. No coz.. o dealerce bedzie wiecej na koniec.

2. Technikalia BARDZIEJ

Rama stalowa, spawana. Spawy zdecydowanie kladzie czlowiek a nie robot, ale jakosc jest "do zaakceptowania". Jak odporna jest rama - trudno powiedziec. Na pewno nie jest to sprzet do skakania czy upalania. Karkolomne misje typu dom-praca-dom, albo dom-kumple-dom to jego zywiol.
IMG_4786.JPG
IMG_4818.JPG

Tylna czesc ramy, tzw subframe dokrecany, azurowy, lekki, z rurek stalowych. Tu troche widac:
IMG_4794.JPG

Obciazalnosc niewielka - wg opisu max 150 kg.
Zawieszenie no-name. Z przodu upside-down z chyba (ale nie pamietam na 100%) jakas regulacja, tyl standardowo z wahaczem na pojedynczym damperze, z regulacja napiecia sprezyny
IMG_4796.JPG

Bateryjka 45Ah. Waga to o ile pamietam jakies 20 kg, demontowalna jak widac, ale ze wzgledu na mase i gabaryt latwe to nie jest. Ladowanie od 0 do 100% standardowa ladowarka zajmuje 8h. Ladowac mozna tez w motocyklu, na owiewce jest specjalne gniazdo do podlaczenia ladowarki.
IMG_4797.JPEG

Sterownik wektorowy silnika:
IMG_4801.JPG

I zabudowany pod owiewkami silnik Boscha, widok z obu stron:
IMG_4806.JPG
IMG_4813.JPG

cdn.
GregoryS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.12.2019, 17:52   #2
GregoryS


Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,105
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
GregoryS jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
Domyślnie

Naped przenoszony na tylne kolo paskiem ze skosnymi zebami, fajne rozwiazanie, nie ma pierniczenia sie ze smarowaniem lancucha, a pasek przy takiej mocy jest imho wiecej niz wystarczajacy.
IMG_4810.JPG
IMG_4811.JPG

I na koniec - wazna sprawa. Opony. FATALNE ! Producent mocno orientalny..
IMG_4809.JPG

Ale nie o producenta tu chodzi. W salonie temperatura byla okolo 22 stopni, a opony sa z tak twardej mieszanki ze przypominaly w dotyku miekki plastik. Nie wyobrazam sobie jak wyglada ich przyczepnosc w temperaturze 10 lub mniej, zwlaszcza jak bedzie mokro. Opony bezapelacyjnie do wymiany zaraz po zakupie.

3. Podsumowanie i cena.

Nieobiektywne, bo moje Ale starajac sie byc neutralnym.. w skali od 1 do 10 dalbym po samych ogledzinach i przymierzeniu sie... 7. Jakosc, materialy, ergonomia (zaznaczam ze tylko chwile na nim siedzialem) wg mnie na TAK. Minusy naleza sie za orientalne hamulce i fatalne opony. Tak czy owak po zakupie nowy posiadacz powinien dokladnie przejrzec maszyne, jak w ruskich motocyklach. Podokrecac sruby, i wyeliminowac babole jak ten ocierajacy przewod hamulcowy. Jak sie na tym jezdzi, jaka jest dynamika - nie wiem. Ale... skusze sie po zimie na jazde testowa, to na razie nic nie kosztuje.

Cena prezentowanegpo sprzeta to 19500 PLN
Elektryk jest tani w eksploatacji. No jest, nie ma co porownywac kosztow pradu i paliwa. Nie ma tez pierscieni, panewek, oleju, skrzyni biegow, tam wogole malo co jest z czesci mechanicznych ktore ulegaja zuzyciu, wiec na pytane "serwis ?" Mozna teoretycznie odpowiedziec "Jaki serwis ?". ALE... przyjdzie moment wymiany baterii, i tu wszystkie oszczednosci trafia szlag.
Nowa bateria to koszt 9500 PLN

20tys za tego sprzeta.. dla jednych spoko, dla drugich duzo. Dla mnie duzo, ale zdaje sobie sprawe ze nastaly czasy kiedy ludzie kupuja telefony za 7 tys, a i fabryczne haibaiki 250W za 17 czy 19 tys maja swoich nabywcow. Taki lajf.
Tu nie da sie uniknac porownania do spalinowek, w recenzjach ten "nowy" Soco porownywany jest moca do motocykli 125, z ktorymi jak na razie.. przegrywa w kwestii przyspieszenia. No zwykla spalinowa 125 jest wciaz mocniejsza. Ale nie jest to juz az tak zenujace jak w nizszych mocowo wersja (zwykly TC - bez Max, i pozostale). Fajna, naprawde fajna nowke sztuke 125 dobrego producenta mozna miec za 13-17 tys, czyli TANIEJ niz Soco. No ale to spalinowka, wiec tu wchodzi tez troche ideologia itp. Z drugiej strony przykladowo za nowa Vespe 125 trzeba dac kwote bardzo zblizona do Soco, no ale Vespa to powiedzmy szczerze, sprzet troche innej klasy dla klienta (klientki ?) ktory patrzy na cos wiecej niz nasze techniczne porno

Na rynku jest zdecydowanie dziura jesli chodzi o jednoslady elektryczne, nie mowie tu o tych elektrycznych "rowerach" z mocami powyzej 10kW, ale o fabrycznych elektrycznych motocyklach/skuterach, z homologacja itp. Mamy Soco w cenie 20 klockow a nastepny to chyba dopiero Zero za dwa razy wiecej - w najslabszym konfigu.

4. Dilerka, czesci, i hint od sprzedawcy.
Na motocykl sa 2 lata gwarancji, na baterie 3. Gwarancja na baterie standardowo - gwarantuje sie ze w ciagu 3 lat jej sprawnosc nie spadnie ponizej ilus tam, musialbym doczytac. Ogolnie producent przyjmuje jej zywotnosc w sensie wystarczajacej sprawnosci na 900 cykli - plus minus 3 lata zwazajac na przerwe zimowa. Koszt baterii, jak wspominalem... prawie 10 tys PLN.
Dostep do czesci "gwarantuje" dealer na Polske, twierdza ze maja w magazynie wszystko do poprzednich modeli i "conieco" do TC Max, jako ze to nowy model. W razie czego sprowadzaja. W przyszlym roku Soco ma postawic w europie centrum logistyczne (weszli we wspolprace z Ducati) wiec dostepnosc czesci ma sie poprawic. Warunki gwarancji realizuje dealer co troche odstrasza.
To nie jest firma motocyklowa, albo chociaz z branzy motoryzacyjnej. To firma ktora zajmuje sie ogolnie pojazdami elektrycznymi (kiedys sprzedawali melexy, teraz m.in wozki yamahy) wszelkiego rodzaju, bateriami trakcyjnymi, a oprocz tego jest przedstawicielem Stihla. No wolalbym zeby potencjalna usterke naprawial mi na gwarancji "dedykowany" mechanik majacy pojecie o danym sprzecie, a nie przyslowiowy Mirek ktorego wlasnie szef odciagnal od remontu pily spalinowej bo klient sie rzuca ze czeka na swoj elektryczny motocykl. Ale przyznaje - nie wiem jak to wyglada naprawde.

I teraz Hint. Wiecie ze od 2020 wchodza doplaty do pojazdow elektrycznych ? I to Soco sie pod to lapie ! Niestety ograniczeniem aktualnie jest (wg sprzedawcy) zakup WYLACZNIE na dzialalnosc. Doplata wynosi aktualnie wg ustawy "do 5 tys zlotych" w wypadku motocykli o napedzie elektrycznym. Doplate uzyskuje sie PO zakupie, o ile pamietam sklada sie odpowiedni wniosek przedstawiajac dowod zakupu, i otrzymuje sie (albo i nie) zwrot wnioskowanej kwoty. A to oznacza ze pracujacy na wlasnej dzialalnosci gospodarczej moga obnizyc cene tego sprzeta do 15 tys zl. I tu juz robi sie ciekawie...

Jak pisalem jak zima odpusci bede probowal sie umowic na jazde probna moze juz jakos w marcu.

-The END-
GregoryS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.