![]() |
|
Przygotowania do wyjazdów Jak zdobyć wizę? Jaka kuchenka? Brać materac i namiot? Gdzie są ciekawe miejsca? Jakie kufry wybrać do USA? Czy Anakee założyć odwrotnie? Co to CPD? Odpowiedzi znajdziesz w tym dziale. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 968
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s
|
![]()
Wtedy istnieje domniemanie, że wykonujesz transport ............np. we Włoszech od razu masz bardzo wysoką karę. Ja mam firmę transoprtową , a do wożenia motocykli swoich mamy z kumplem zarejestrowanego na mnie prywatnie LTka właśnie , żeby nie było takich przypadków .
Ostatnio edytowane przez Cezarus : 19.12.2019 o 19:58 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Zakonserwowany
![]() |
![]()
U makronów jest tak że każdy zatrzymany do kontroli pojazd towarowy na zagranicznych numerach jest traktowany, jak przemytnik lub naginający prawo transportowe cwaniak. Z zasady kopie się ich z rozpędu żeby zabolało. Nasiliło się to od czasu kiedy faszystę salviniego wybrano ministrem spraw wewnętrznych. Krzyczącego publicznie “Włochy dla Włochów”, obecnie już go nie ma, ale nadal są spore naciski na mundurowych do takich działań a głównym celem jest eliminowanie zagranicznej konkurencji transportowej. Ich transport umiera i będzie jeszcze gorzej, dziennie po ich drogach jeździ kilkaset tys. ciężarówek i busów zagranicznych. A ich kierowcy siedzą na bezrobotnym, auta zabrał im komornik za niespłacone raty i sprzedał Polakom lub Rumunom. Szczególnie my Polacy jesteśmy przodownikami usług transportowych, jeździmy dla ich firm na terytorium ich kraju za niższe stawki niż oni. Taki przekaz jest w ich mediach
To tyle jeśli chodzi o teorię, natomiast w praktyce jest tak że w IT to Ty musisz uargumentować powód transportowania większej ilości np. motocykli. Jeśli są one zarejestrowane w Pl, masz ich dowody rejestracyjne i pisemne upoważnienie od każdego właściciela moto na transport i jest jasno określone że nie jest to przewóz zarobkowy. Twój zestaw nie przekracza 5500 kg z ogonem, masz na haku tyle co dmc przyczepy i ani kg wiecej, nic nie jest przeładowane i nie popełniłeś żadnego wykroczenia, to mogą Ci naskakać. Ale jeśli nie jesteś w stanie tego udowodnić przy kontroli że taki jest status transportu, no to możesz mieć spory problem. Łącznie z zatrzymaniem pojazdu i mandatem przekraczającym 2 tysiaki euro. Jeśli chodzi i Hiszpanie i Francję to takich problemów jak w IT nie napotkałem jeżdżąc raz w miesiącu do Barcelony przez 10 lat, jednak ostatni raz jechałem na tej trasie 3 lata temu i nie mam aktualnych info czy coś nie uległo zmianie.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
Arturze zapytaj Beddiego o temat jazdy do Hiszpanii. On regularnie lata do Malagi zarobkowo z motocyklami na lawecie. Z tego co wiem nie ma żadnych problemów- o ile oczywiście nie jesteś przeładowany i wszystkie papiery masz ok.
Jedynym kłopotem może być cena za przejazd autostradą takim zestawem > 3.5 tony. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: psary
Posty: 194
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 2 dni 14 godz 35 min 35 s
|
![]()
mozna chyba tak podsumować... do czego się przyczepiają :
1. Niemcy-tematy stanu technicznego 2. Włochy -tematy statusu transportu 3. Austria-tematy ekologii 4. Francja-tematy kosztów...:-) 5. Grecja -Cezarus wie jakie...:-))))))))))) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 968
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s
|
![]()
No wiem
![]() 6.Hiszpania - papiery 7.Czechy - opłaty za drogi 8.Słowacja - przestrzeganie ograniczeń prędkości 9.Serbia - c...j wie do czego się przyczepią 10.BiH - ogólnie spoko 11. Albania - nie wyjeżdzajcie za szybko po wjeździe do ich kraju ....bo trzepią samochód do ostatniej śróbki szukając narkotyków itd |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,747
Motocykl: RD07a
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 6 godz 25 min 26 s
|
![]()
Ten bus jest osobowy czy ciezarowy?
Jesli nie przekracza 3,5 tony to teoretycznie nie maja prawa sie do niczego przykopac. Zwłaszcza ze towar jest uzywany, i widac ze to prywatna zabawa. Nie daj sie zwariowac, pokaz mapy maroka, rezerwacje jakiegos hotelu, i raczej nie bedzie problemów. Przyczepa ma byc widoczna w lusterkach. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Łaziska Górne
Posty: 927
Motocykl: Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie
Przebieg: x34tys
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 10 godz 55 min 50 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Lubichowo
Posty: 108
Motocykl: CRF 1000L
Przebieg: 40000
![]() Online: 2 tygodni 2 dni 14 godz 31 min 41 s
|
![]()
Wydaje mi się, że jeżeli przyczepką ma dmc do 700 kg to razem z samochodem może przekraczać 3500 kg i dalej można się poruszać na kategorie b, oczywiście samochód cholujący musi mieć dmc poniżej 3500 kg, inną sprawa że w takim przypadku w Polsce trzeba mieć viatola nie wiem jak w innych krajach.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Skandynawia przepisy | jorge | Przygotowania do wyjazdów | 28 | 17.06.2015 10:54 |