|
![]() |
#1 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
|
![]() Cytat:
Zamawiam OEM i zobaczymy, poprzednio demontowana po przebiegu ok 35.000km nie miała takiego luzu a było sucho i rdza. przy okazji szukania numeru zębatki trafiłem na coś niezwykle ciekawego, nie można wymienić samego łożyska wałka zdawczego!!! gdyż jest ono zespolone z samym wałkiem... żeby było jaśniej gdy padnie łożysko musimy zaopatrzyć się w cały wałek! to po uszczelniaczu z pierścieniem kolejna niespodzianka. Wałek trochę zdrożał obecnie 1450zł i znowu zrobiło mi się smutno ![]() Ostatnio edytowane przez mdxmd : 05.11.2019 o 20:46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 563
Motocykl: CRF1000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 12 godz 43 min 48 s
|
![]()
Pogoń tą skośnooką Mariusz i wracaj do GSa
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
![]() |
![]() Cytat:
Cytat:
Podobnie ma się sprawa z zębatkami i ich twardością. Problem łożyska wałka istnieje w każdym motocyklu z napędem łańcuchowym. O ile w małych i słabszych motorach, które przebiegów dużych nie robią problem łożyska jest śladowy, to w NAT, trzeba uważać bardzo na za mocny naciąg łańcucha, żeby łożyska nie zabić obciążaniem na długich przelotach bardzo obładowanym moto. A to, że wałek w NAT zintegrowany z łożyskiem to ciekawe, ciekawe...
__________________
<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
Wydaje mi się, że łożysko jest wciskane na prasie? Na rysunku widać równą linię na osadzeniu. Trzeba by to mieć w łapkach.
Wałek sprzęgłowy skrzyni biegów Polonez, Fiat i podobne... zachodnie. Łożysko jest wciskane na prasie z talerzową sprężyną i zabezpieczone pierścieniem osadczym. Taki montaż daje dobrą stabilizacje wałka.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
|
![]()
zastanawiam się aby dorobić 2szt. podkładki 0.5mm z teflonu skasują one luz boczny zębatki przy jednoczesnym uszczelnieniu wieloklinu ze smarem, teflon nie powinien się wytrzeć i teoretycznie powinno działać .
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wałek zdawczy | Tolecki | Rama, zawieszenia, napęd | 312 | 27.12.2017 08:08 |
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? | tomozdyn | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 28 | 12.07.2017 07:46 |
wałek zdawczy | maciek-kolek19863 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 13 | 06.04.2017 12:45 |
Patent na wałek zdawczy?? | Wójcik | Wszystko dla Afryki | 62 | 08.03.2016 01:13 |
Wałek zdawczy ocena | tom500 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 8 | 29.07.2015 16:08 |