![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 687
Motocykl: RD07a
![]() Online: 12 godz 42 min 27 s
|
![]()
odnośnie wymiany oleju, jest wpisane co 12:000 km, z teorii (bo dogłębnie nie badałem tematu w labolatorium) podobno po około 6.000 oleje tracą swoje właściwości, niektóre (o dziwo chyba jakiś castrol, teraz nie pamiętam) tracą właściwości nawet już po 5.000 km.
Gdzieś były testy w necie na ten temat, nie mogę niestety tego odnaleść Ja osobiście zalecał bym wymieniać częsciej, to nie jest duży koszt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
mistrzu
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 32 min 36 s
|
![]() Cytat:
Jak chlopaki kiedyś na PW robili takie badanie do pracy magisterskiej to wyszło że zmiania sie sklad oleju do pierwszych 300 kilometrów przebiegu a potem do 40 000 pozostawał bez zmian. Na dalsze badania po większym przebiegu brakło im czasu... wg mnie termin 12 tys nie jest za bardzo wyśrubowany przez fabrykę (są większe nawet w motocyklach) a wymiana raz do roku / lub 12 tys jest wystarczająco rygorystyczna.
__________________
Enduro i ADV |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
W Tirach zmiany następują co 100.000 km.
__________________
www.motopodroze.pl |
![]() |
![]() |