Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.09.2019, 13:41   #1
madafakinges
 
madafakinges's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 6,006
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 3 tygodni 3 dni 2 godz 51 min 45 s
Domyślnie

Przy ostatniej zmianie przedniej opony chciałem sprawdzić, czy nie mam luzu na główce ramy, okazało się, że luz jest ale nie na główce tylko na lagach, myślę pewno panewki dostały w dupę, w sumie lekko nie miały.
Mam na tym zawiasie 26tyś (17 od ostatniego serwisu).
Bez rozbierania zamówiłem nowe panewki w hądzie ok 200zł, uszczelniacze, olej kyb, żeby od razu rozebrać i złożyć.
Po otwarciu okazało się ze panewki są w idealnym stanie(na szczęście anoda też nówka, nie ma śladów wytarć). Więc skąd ten luz?
Sprawdzałem u klumpa w NAT nie ma nic luzu, na moich starych lagach też zero...
Kumpel co ma serwis moto, mówi przywoź je poradzimy coś.
Po oględzinach okazało się, że po prostu panewki są za luźno spasowane, podłożyliśmu pod górne panewki blaszki 0,09mm i w taki sposób skasowaliśmy luz. (Mówi że miał kilka takich akcji, w FJR gość nawet zamówił nowe panewki i ameliniowe golenia a luz wciąż był 2xwiększy niż u mnie. W FMX jego baby taki sam luz jak u mnie a tam też showa45 itp.)
Czytałem na advrider.com, że często ludzie tak robią, bo te lagi są tak chujowo spasowane.
Ogólenie ten zawias w NAT to prehistoria, kumpel miał na stole lagi od dorsoduro 750 tan jest sachc. Jakość wykonania goleni, cadridz i całe bebechy to inna liga.
Japońce potrafią zrobić porządne moto, ale czemu muszą tak oszczędzać na zawieszeniu
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.

Ostatnio edytowane przez madafakinges : 06.09.2019 o 13:48
madafakinges jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.09.2019, 14:55   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
ale czemu muszą tak oszczędzać na zawieszeniu
oszczędności są na wszystkim nie tylko na zawieszeniu, układ wtryskowy to też prehistoria, ale jakoś działa podobnie jak zawias.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.09.2019, 16:13   #3
miotacztruskawek
 
miotacztruskawek's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Posty: 153
Przebieg: Rosnący
miotacztruskawek jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 3 godz 46 min 22 s
Domyślnie

Luz na panewkach? Normalna rzecz. W niejednym moto się zdarzy. Ostatnio u Dżonego walczyliśmy z tym tematem.

Co do Kardridża to jest to chyba najprostsze z możliwych rozwiązań, ale...najtrwalsze. Jak popatrzysz na historię WP48, to zaczęło się właśnie od otwartej kąpieli olejowej , by rozdzielić się na AER (sportową wersję) i 4CS (turystyczną wersję). Ale ponieważ czterokomorówka nie była taka super i wciąż siadały wewnętrzne uszczelniacze powrócono z powrotem do otwartej kąpieli olejowej w tylko w innej wersji XPLOR.
Otwarta kąpiel olejowa może i nie powala techniką, ale dla ciężkich klocków wciąż jest najlepsza. Może mogłaby lepiej pracować, ale za to jest trwała, co jest ważne w maszynie turystycznej... Inna rzecz, że te tłumiki są dziwnie malutkie i bez uszkodzeń nie zrobisz settingu. Tu można było zrobić to lepiej...
miotacztruskawek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Upgrade hamulcowy iwan Hamulce, kola, opony 17 12.09.2014 21:26
Wymiana adaptacja innego zawieszenia w Africe Adagiio Rama, zawieszenia, napęd 8 10.03.2009 22:00


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.