![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Ja tam będę się dalej upierał przy swoim
![]() A dodatkowo trochę się tu rozjeżdżamy w zeznaniach bo mowa jest już o dwóch a nawet trzech aspektach: 1. smarowaniu uszczelnień ciśnieniowych w głębi cylindra - i tu zdecydowanie odradzam cokolwiek innego niż płyn; 2. smarowaniu przestrzeni NAD uszczelnieniem ciśnieniowym czyli pod osłoną przeciwkurzową /jeśli taka występuje - jak w samochodach/; 3. smarowaniu prowadnic zacisku pływającego. Czarny jeśli zacisk 'klekocze' jak za niego ciągniesz ręką na boki to jest OK i tak ma być. przecież na gumach i sworzniach masz luz i ten luz jest potrzebny. Jeśli masz sprężyny trzymające klocki a całość nie jest zużyta /skorodowane sworznie, rozsypane gumy/ to bym się tym absolutnie nie przejmował. Nigdy nie używałem dedykowanych specyfików do zacisków - smar silikonowy jest naprawdę zajebisty i w prowadnicach robi doskonale. Co do problemów z zaciskami jeszcze to zauważyłem /w starszych motocyklach/ niestety taki fakt, że przy wymianie klocków serwisy i większość userów po prostu wciska tłoki z powrotem w zacisk i po temacie. IMO, żeby zrobić to po Bożemu trza tłoki maksymalnie wysunąć i watą stalową '0' oczyścić tłoki naokoło do połysku, wydmuchać i wtedy dopiero wcisnąć je do pozycji wyjściowej. Inaczej cały syf, który przywarł do niemal całkowicie wysuniętego tłoka zostanie wprowadzony przez uszczelnienia do zacisku drąc przy okazji po drodze uszczelki. W przypadkach ekstremalnych jak obecna Majowa RD03 musiałem tłoki poddać polerowaniu na tokarce, zaciski ugotować w myjce bo w rowkach uszczelnień było pełno 'cukru' z płynu hamulcowego i pięknie wszystko pracowało po złożeniu. Nie ma innej drogi. Każdy serwisuje swoje moto jak mu tam sumienie podpowiada - ostateczne wnioski są takie, że 'jeśli koszula Ci pasuje to ją noś' ![]() ![]() ![]() m p.s. Fazik piszesz o prowadnicach zacisku czy uszczelnieniach tłoczka? Bo jeśli to pierwsze faktycznie to byłoby to w rzeczy samej dziwne...
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Serwis Hondy - czy ktoś poleci jakikolwiek serwis w Polsce | HarryLey4x4 | NAT - Warsztat | 3 | 20.04.2018 13:51 |
Uszczelniacze tłoczka zacisku hamulcowego | magyar | Hamulce, kola, opony | 1 | 13.01.2016 04:04 |
Wymiana płynu hamulcowego | 7Greg | Regularne czynności serwisowe | 9 | 24.09.2008 16:37 |