![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Mam do Was pytanie - przednie tarcze nowe, zrobiłem serwis zacisków (czyszczenie i składanie na płyn), do tego dałem przewody w stalowym oplocie.
Klamka podczas zahamowania do zablokowania koła zamyka się do 2/3 (w kierunku manetki) Dodatkowo na tarczach od góry widać, że klocki nie pracują około 3 mm od zewnętrznej krawędzi tarczy. Oba zaciski delikatnie klekoczą gdy klamka jest odpuszczona (tłoczki się za daleko cofają?) Czy to normalne, a jeżeli nie, to gdzie popełniłem błąd?
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam 2025: Ekwipunek Załogi Gogurka |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
880220111
![]() Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,049
Motocykl: XR 250R,XR 650R
![]() Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
|
![]() Cytat:
-Płyny hamulcowe są diametralnie różne i na różnych płynach będzie całkiem inaczej pracować. Nie zawsze dot4 jest taki sam catrola czy mobila -klocki hamulcowe mimo tego samego modelu maja różną szerokość okładzin i wiem że w afri często widziałem model o węższej okładzinie.. wynikało to z innego modelu klocków. Na zdjęciu poniżej masz ten sam model klocka hamulcowego dwóch różnych producentów w jednym szerokość okładziny 25,00mm w drugim średnio 22,60mm czyli 2,40mm mniej -Klekoktanie nie jest dopuszczalne,i z hamulcami bym nie eksperymentował. Niby prosta rzecz ale wielokrotnie spotykam sie z takimi rzeczami że jakbym miał włosy na głowie to by mi sie zjeżyły. Przeglądnij raz jeszcze wszystko dokładnie i sprawdz. Jeżeli nie dajesz rady poproś jakiegoś mechanika żeby ci obczaił co jest nie tak. Czasem o życiu decydują centymetry. Zawodowo przy tym robię i powiem ci że nawet śruba do przewodu hamulcowego potrafi zmienić działanie hamulca. edit sprawdz stan prowadnic bo jeżeli sa zużyte będzie trzeba wymienić,zacisk ma się płynnie przesuwać i nie ruszać na wszystkie strony świata. jakby co nr tel w profilu ![]()
__________________
Honda XR-oholik ![]() https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Połamany
![]() |
![]()
Szparag też mnie uczył smarować "hamulce" w trampkach/afrykach. Stosuję sobie i "znajomym". Działa. Dwie pasty ATE.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Serwis Hondy - czy ktoś poleci jakikolwiek serwis w Polsce | HarryLey4x4 | NAT - Warsztat | 3 | 20.04.2018 13:51 |
Uszczelniacze tłoczka zacisku hamulcowego | magyar | Hamulce, kola, opony | 1 | 13.01.2016 04:04 |
Wymiana płynu hamulcowego | 7Greg | Regularne czynności serwisowe | 9 | 24.09.2008 16:37 |