Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29.06.2019, 23:56   #1
Dario
 
Dario's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Lublin
Posty: 733
Motocykl: ATAS 1000 '18
Dario jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 7 godz 12 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post
To może mimo tego, że błąd zgasł pojedź do serwisu, żeby Ci historię błędów wyczyścili.

Taka luźna rozkmina...
Tak. Oczywiście. Jestem umówiony na wtorek w Sokole. Nie wiem tylko, czy jak check zgasł, to będzie można odczytać błąd ale i tak jadę.
Dario jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.07.2019, 08:00   #2
robertG7
 
robertG7's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Bielsk Podl/Wwa
Posty: 1,267
Motocykl: RD07
robertG7 is an unknown quantity at this point
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 10 godz 39 min 0
Domyślnie

Nie zapomnij, że jednak na wtorek się umawiałeś

Cytat:
Napisał Dario Zobacz post
Tak. Oczywiście. Jestem umówiony na wtorek w Sokole. Nie wiem tylko, czy jak check zgasł, to będzie można odczytać błąd ale i tak jadę.
__________________
podpis bez buraczanych tekstów i życiowych prawd
robertG7 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.07.2019, 09:18   #3
Dario
 
Dario's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Lublin
Posty: 733
Motocykl: ATAS 1000 '18
Dario jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 7 godz 12 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał robertG7 Zobacz post
Nie zapomnij, że jednak na wtorek się umawiałeś
Robert. Dzięki za czujność 👍
Jasne że we wtorek. To z tego upału.....
Dario jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.07.2019, 15:00   #4
Dario
 
Dario's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Lublin
Posty: 733
Motocykl: ATAS 1000 '18
Dario jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 7 godz 12 min 0
Domyślnie

Byłem dzisiaj w serwisie.
Po podłączeniu Afry do skanera okazało się, że najbardziej prawdopodobną przyczyną zapalenia się check engine były błędy wyrzucane przez czujnik prędkości (ABS-u) przedniego koła. Okazuje się, że to moja wina, ponieważ po nasmarowaniu łańcucha uruchamiałem silnik (moto na stopce centralnej) , włączałem 2 bieg i przez kilka, kilkanaście sekund kręciłem tylnym kołem (aby lepiej rozprowadzić smar po łańcuchu). Elektronika motocykla widziała, że obraca się tylne koło a przednie stoi - stąd wyrzucany błąd "blokada przedniego koła". Czyli sam sobie jestem winien. Ta wiedza kosztowała mnie 100 PLN
Żeby nie były to całkiem w błoto wyrzucone pieniądze, to dowiedziałem się przy okazji, że check engine po tego typu "głupich błędach" gaśnie się po trzecim uruchomieniu silnika - a to już pożyteczna wiedza.
Oczywiście pomimo zgaśnięcia check engine błędy cały czas są w rejestrze motocykla i mogą być odczytane przez serwis.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg odczyt.jpg (437.9 KB, 46 wyświetleń)
Dario jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.07.2019, 18:51   #5
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dario Zobacz post
Byłem dzisiaj w serwisie.
Po podłączeniu Afry do skanera okazało się, że najbardziej prawdopodobną przyczyną zapalenia się check engine były błędy wyrzucane przez czujnik prędkości (ABS-u) przedniego koła. Okazuje się, że to moja wina, ponieważ po nasmarowaniu łańcucha uruchamiałem silnik (moto na stopce centralnej) , włączałem 2 bieg i przez kilka, kilkanaście sekund kręciłem tylnym kołem (aby lepiej rozprowadzić smar po łańcuchu). Elektronika motocykla widziała, że obraca się tylne koło a przednie stoi - stąd wyrzucany błąd "blokada przedniego koła". Czyli sam sobie jestem winien. Ta wiedza kosztowała mnie 100 PLN
Żeby nie były to całkiem w błoto wyrzucone pieniądze, to dowiedziałem się przy okazji, że check engine po tego typu "głupich błędach" gaśnie się po trzecim uruchomieniu silnika - a to już pożyteczna wiedza.
Oczywiście pomimo zgaśnięcia check engine błędy cały czas są w rejestrze motocykla i mogą być odczytane przez serwis.
nie chce Cię martwić ale zawsze tak smaruję łańcuch nic się nie zapala, jak dodam gazu to miga tylko kontrola trakcji i tyle (ale moja to DCT więc trzeba brać poprawkę) i 2016

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 02.07.2019 o 19:11
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.07.2019, 19:17   #6
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 33 s
Domyślnie

To samo chciałem napisać, co mdxmd - robię tak samo.

Może kluczem jest II-gi bieg?
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.