![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: May 2019
Miasto: Rzeszów / Łańcut
Posty: 9
Motocykl: RD03
![]() Online: 18 godz 5 min 11 s
|
![]()
Oporność samej cewki jak i z przewodami i fajkami mierzyłem dla obu układów zaraz po montażu i wartości były OK identyczne dla obu układów (według serwisówki Haynes).
Ale przyznaję masy na cewkach nie sprawdzałem jak i oporności każdej fajki względem masy. Oporność między masą obudowy cewki, a masą motocykla - tu rozumiem chodzi o czarny przewód który podpinamy do cewki z drugiej strony - uzwojenia pierwotnego? Bo przecież obudowa cewki jest z tworzywa... Mam jeszcze pytanie, czy można podgiąć cienkim śrubokrętem ten drut sprężysty w środku fajki żeby mocniej dociskał do tej gwintowanej części świecy u góry i był lepszy kontakt tam? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zarejestrowany: May 2019
Miasto: Rzeszów / Łańcut
Posty: 9
Motocykl: RD03
![]() Online: 18 godz 5 min 11 s
|
![]()
To mocowanie cewki do masy /ramy jest istotne? Przecież cewka jest z tworzywa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
Nie wiem, ale często jest umasowione.
![]() Przyszła mi do głowy jeszcze taka rzecz: - kable jeśli raz dostały przebicia to już będą przebijać. Pytanie, czy nie uszkodziłeś ich przypadkiem na początku, np. przez nieciągłość połączenia lub brak masy, potem poprawiłeś i pomiary są ok, wszystko działa, a kable przebijają. Jako skutek pierwotnego uszkodzenia. Ten brak masy na silniku jest ważny ponieważ świece muszą być umasowione, aby był przepływ prądu, czyli odbiór ładunku elektrycznego generowanego na cewce. Brak masy na świecy, niewłaściwa (zbyt duża) przerwa na elektrodach świecy, niezałożona (niewłaściwie założona) fajka powodują, że iskra biegnie tam gdzie jest najmniejszy opór elektryczny. Przez izolację. Uszkadzając ją. Ostatnio edytowane przez Lis : 29.06.2019 o 01:47 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 33 min 20 s
|
![]()
Jeżeli cewka ma 2 przewody zasilające to masa do ramy jest nie istotna, poprawia jedynie chłodzenie cewki.
Jak przebija ci w miejscach łączenia przewodu z fajką lub cewką a przewód jest demontowalny to załóż na to miejsce rurę termokurczliwą z klejem jak gdzieś dostaniesz to z grubą ścianką , jak nie to można założyć najpierw 1 szt i zgrzać potem 2.
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przebicie na fajkach | BLOB | Układ elektryczny i zapłonowy | 15 | 08.10.2010 10:53 |