|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
mdxmd, ciekawy jestem Twojego zdania w kwestii nabierania kolorów przez kolanka w pierwszej fazie ujeżdżania motocykla. W przypadku mojego motka po pierwszym serwisie tj po 1000 kkm oraz 12kkm zwracałem uwagę na fakt, iż jedno kolanko jest już kolorowe a drugie nie. Otrzymałem info, że tak mają wszystkie nowe CRFy. Przecież wg tego co piszesz jest to chyba wynik nierównomiernego nagrzewania się obu. Pzdr
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
|
![]() Cytat:
temperatura spalin ma ścisły związek ze składem mieszanki i jeżeli jest on jednakowy dla obu cylindrów to temp. kolanek będzie zbliżona ale jeżeli na jednym jest np. 200st.C a na drugiem 350 to coś jest nieprawidłowo... dlaczego nie przewiduje się regulacji nie mam pojęcia, ale dopóki nie uda się ustalić jaka jest procedura można jedynie zadbać o czystość i drożność całego dolotu, spr. układ zapłonowy i wszystko co ma związek z zapłonem (fajki proste, które lubią płatać figle) przemierzyć przejścia od cewek do fajek , zmierzyć sprężanie a dopiero jak wszystko będzie ok szukać rozwiązania w regulacji. CRF ma jedną sondę więc jak układ steruje mieszanką dla każdego cylindra? na oko ze średniej jakości spalin z obu cylindrów a może na podstawie zapłonu każdego z cylindrów mierzy skład mieszanki w danej chwili dla konkretnego garka... ale gdyby tak było to kolanka byłyby jednakowo rozgrzane. Wydaje mi się, że ten układ jest tak prosty, że prościej się nie da i nie ma tam żadnych czarów ani autoregulacji. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 07.05.2019 o 09:24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
|
![]()
próbowałem zrobić synchro na podstawie podciśnień co wymaga odłączenia czujnika podciśnienia i podłączenia wokuometrów, i niestety ale CRF bez MAP sensor gaśnie i nie ma wolnych obrotów trzeba trzymać "na gazie" jest to trochę upierdliwe i nie wygodne, podanie na czujnik oszukanego podciśnienia też nie pomaga i tak gaśnie... także sprawdzałem jedynie na "gazie" i podciśnienia były niemal identyczne (na fabrycznym ustawieniu).
Pobawiłem się jednak trochę tymi śrubkami i pomijając fakt możliwości regulacji podciśnień to wykręcając je obydwie np. o 0,5 obrotu (więcej powietrza) uzyskuje się bardzo miękką pracę przy niskich obrotach operowanie gazem w zakresie 1200-2000 obrotów to przyjemność silnik pracuje fajnie ale w średnim zakresie jest jakby przymulony i ospały trzeba więcej odkręcać aby jechał jak na fabrycznym ustawieniu, ale nie jest to jakieś dramatyczne pogorszenie, wkręcając śruby praca silnika staje się "twarda" obroty są niższe i raczej nie do użytku. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
synchronizacja gaźników- zrób to sam | mckrzysiek | Regularne czynności serwisowe | 61 | 30.01.2015 19:50 |
Synchronizacja gaźników-fachowiec poszukiwany | Joncio | Uklad paliwowy i wydechowy | 3 | 27.03.2012 10:39 |
[FAQ] - Synchronizacja gaźników (co 12kkm). | newrom | Regularne czynności serwisowe | 25 | 07.06.2011 15:19 |