Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19.04.2019, 23:18   #1
lukasz82


Zarejestrowany: Mar 2017
Posty: 6
Motocykl: CRF 1000L
lukasz82 jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 godz 59 min 0
Domyślnie

Witam kolegów. Stała maszyna jakoś od drugiej połowy lutego do wczoraj w ASO. W międzyczasie wymienione zostało rzekomo: łożyskowanie wszystkich elementów kosza sprzęgłowego i napędu kosza, wałek wyrównoważający, pompa oleju i dopiero po wymianie pompy (która jest napędzana wałkiem wyrównoważającym) dźwięk ponoć ustał. Wszystkie mierzone współrzędne części były na poziomie normy, więc nie było jednoznacznie stwierdzonej przyczyny stuków. Po wymianie większości podejrzewanych części rzeczywiście grzechotania nie ma na obecną chwilę, ale przejechałem się 5 km i usłyszałem, że z okolic kosza dobiega piskliwy, szumiący dźwięk tarcia o bardzo wysokiej częstotliwości - głośny, wyraźnie słyszalny (i nikt mi nie wmówi, że tak było wcześniej, bo już dobrze znałem dźwięk tego silnika). Dziś rano pojechałem pokazać to do Hondy i usłyszałem od mechanika, że nic dziwnego tam nie słyszy, one tak chodzą. A rozwiązanie problemu jest takie: po weekendzie mamy wykonać porównanie dźwięku salonowej nówki z moim silnikiem. Pewnie wszyscy słuchający nic nie usłyszą dziwnego u mnie, tylko ja I co panowie, to nowa bardzo rzetelna metoda, żeby stwierdzić, czy u mnie w silniku jest wszystko w porządku Swoją drogą Pan mechanik jest bardzo miły i zna się na rzeczy, poświęcił też pewnie sporo czasu na moją maszynę, ale chyba jest w tej sprawie drugie dno niezależne od niego.
lukasz82 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2019, 22:38   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 25 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał lukasz82 Zobacz post
Witam kolegów. Stała maszyna jakoś od drugiej połowy lutego do wczoraj w ASO. W międzyczasie wymienione zostało rzekomo: łożyskowanie wszystkich elementów kosza sprzęgłowego i napędu kosza, wałek wyrównoważający, pompa oleju i dopiero po wymianie pompy (która jest napędzana wałkiem wyrównoważającym) dźwięk ponoć ustał. Wszystkie mierzone współrzędne części były na poziomie normy, więc nie było jednoznacznie stwierdzonej przyczyny stuków. Po wymianie większości podejrzewanych części rzeczywiście grzechotania nie ma na obecną chwilę, ale przejechałem się 5 km i usłyszałem, że z okolic kosza dobiega piskliwy, szumiący dźwięk tarcia o bardzo wysokiej częstotliwości - głośny, wyraźnie słyszalny (i nikt mi nie wmówi, że tak było wcześniej, bo już dobrze znałem dźwięk tego silnika). Dziś rano pojechałem pokazać to do Hondy i usłyszałem od mechanika, że nic dziwnego tam nie słyszy, one tak chodzą. A rozwiązanie problemu jest takie: po weekendzie mamy wykonać porównanie dźwięku salonowej nówki z moim silnikiem. Pewnie wszyscy słuchający nic nie usłyszą dziwnego u mnie, tylko ja I co panowie, to nowa bardzo rzetelna metoda, żeby stwierdzić, czy u mnie w silniku jest wszystko w porządku Swoją drogą Pan mechanik jest bardzo miły i zna się na rzeczy, poświęcił też pewnie sporo czasu na moją maszynę, ale chyba jest w tej sprawie drugie dno niezależne od niego.
sporo się napisałeś, ale te silniki nie należą do najcichszych i niewiele mają wspólnego ze starą tylko szumiącą hondą słuchałem już kilka sztuk i na zimno lubą lekko grzechotać coś w rodzaju pierwszych oznak stuków kosza RD07, gwizd też jest charakterystyczny dla tego silnika bo jest sporo kół zębatych z kasowaniem luzu międzyzębnego i to lubi gwizdać w jednym mniej w innym więcej.... całe wnętrze silnika jest w oleju i tam nie może nic piszczeć bo inaczej musiałoby się coś zacierać i albo jest b.wysoka temperatura albo brakuje smarowania (np. błędny montaż któregoś z elementów)
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.01.2021, 12:34   #3
mateuszf


Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 12
Motocykl: ATAS 2021 DCT
mateuszf jest na dystyngowanej drodze
Online: 20 godz 4 min 22 s
Domyślnie

Panowie, mam ATAS 2019 i widzę u siebie opisywane tutaj problemy.
W ASO zostały wymienione: 3 opisywane już łożyska i pompa oleju. Po kilku tysiącach dźwięk wciąż się pojawiał, więc zleciłem w ASO sprawdzenie wszystkich elementów pod prawą pokrywą. Został zmierzony cały kosz sprzęgłowy, sprawdzone łożyska i mechanik orzekł, że wszystko jest w tolerancjach, a dźwięk ma taki być....

Pojawia się również u mnie opisywany wyżej piskliwy dźwięk (gdy silnik jest rozgrzany). Pojechałem do ASO i powiedzieli, że jest to kwestia "ekologii". Jest to coś w rodzaju systemu dopalania spalin i że dźwięk ten dobiega z góry silnika, gdzie ten system jest.

Czy ktoś miał podobne wyjaśnienia i ten pisk faktycznie nie jest groźny i jest związany z aspektami "ekologicznymi:?
Czy ktoś ma jakieś aktualizacje dotyczącego tego grzechotania?

Pozdrawiam
mateuszf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.01.2021, 14:56   #4
Rafał Rs7


Zarejestrowany: May 2020
Miasto: Pomorskie
Posty: 73
Motocykl: CRF1000L
Rafał Rs7 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 4 godz 52 min 30 s
Domyślnie

Hej nagraj ten dźwięk .
Rafał Rs7 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dziwny hałas w silniku na drugim biegu. mazurrd07 Silnik, sprzęgło, skrzynia 5 19.04.2016 13:58
Ciało obce w silniku siup Silnik, sprzęgło, skrzynia 7 17.07.2014 07:19
Co sprawdzić przy zdemontowanym silniku? Vooytas Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 23.02.2009 15:58


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.